Bokkers met chichilla's!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yvonne_Mika

Bokkers met chichilla's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 20:04

Hoi iedereen :) ,

Na even gezocht te hebben in de HK topiclijst ben ik nog geen topic over chinchilla's tegen gekomen.
Het leek me wel een leuk idee voor vragen, foto's of verhalen over deze leuke beestjes!

Mijn verhaal:

Ik heb sinds 2008 zelf 2 mannetjes: Wokkel en Nibb it. (Ja, Naar de chips.. :') )
In 2009 kwam daar Bugle bij.

Ik heb ze geadopteerd van mijn middelbare school. Ze hadden er daar veel te veel in een kooi.
Ik vond het sneu en vond het leuke dieren, dus goed, ik zou er twee overnemen.
Een grijze en een zwarte. Ik noemde ze Wokkel en Nibb it.

Afbeelding
Wokkel

Afbeelding
Nibb it

Een jaar later hadden ze er op school weer, of eigenlijk nog steeds, te veel.
Maar dit keer was er zo'n sneu beestje bij gekomen in een schoolvakantie..
Hij was nog piepjong, maar was helemaal open gebeten en zag er uit of hij de nacht niet zou halen. :n
Ik heb m'n moeder gebeld dat ze me moest komen ophalen en een kooi mee moest nemen.

Beestje mee genomen en voor de zekerheid apart gehouden van de twee die ik al had.
Ik vreesde voor het ergste want het arme diertje was meer dood dan levend..

Afbeelding
Zo lag hij bijna de hele dag.. Slapend, koud en stil in een hoekje..

Afbeelding
Hier is 1 van zijn diepe wonden te zien.. Je kon het schedeltje zien zitten.. ;(

Afbeelding
Zielig snoetje.... Stumpertje.. :(:)

Maar met vele bijvoeding, lieve dierenarts waar we bijna wekelijks zaten en véél geduld...
Afbeelding
Heeft hij het gered en is hij nu alweer bijna 4 jaar!!!
Hij is altijd iets kleiner gebleven maar is springlevend!
De bijzonderste van het hele stel!

Ze mogen vaak spelen in de keuken, in de kamer en zijn lekker druk met z'n drietjes.. :D
Wie heeft er nog meer iets met deze leuke, mooie beestjes? :)

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 16:26

Geen bokkers met chinchilla's :oo ?

Ilona

Re: Bokkers met chichilla's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:30

Ik heb ze helaas niet, maar ik vind het zulke mooie beesten! Zijn ze ook handtam, houden ze van aaien etc? :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:39

Wauw wat is die chin goed opgeknapt uit de OP! Complimenten! +:)+

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:36

Mooie chinchilla's heb je!
Fijn dat Bugle zo is opgeknapt!
Ik wil over een tijdje ook graag twee chins, ben me nu een beetje aan het inlezen over de kooi en aan het kijken bij welke fokker ik ze zou moeten halen. Ik wil graag dat ze al tam zijn, het lijkt me lastig om ze tam te maken als je nog geen ervaring hebt.

Is de ferplast jenny een goede kooi?

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 08:33

Temeraire schreef:
Mooie chinchilla's heb je!
Fijn dat Bugle zo is opgeknapt!
Ik wil over een tijdje ook graag twee chins, ben me nu een beetje aan het inlezen over de kooi en aan het kijken bij welke fokker ik ze zou moeten halen. Ik wil graag dat ze al tam zijn, het lijkt me lastig om ze tam te maken als je nog geen ervaring hebt.

Is de ferplast jenny een goede kooi?

Die van mij waren heel schuw in het begin, maar bij mij ging het al snel beter. Loslaten in de kamer en er stilletjes bij gaan zitten met lekkernijen, dan komen ze vanzelf bij je handen kijken :) Want ze zijn wel heel nieuwsgierig, daar kun je mooi gebruik van maken tijdens het tam maken.

Chinchilla's die al tam zijn kun je natuurlijk ook halen, maar dat wil niet zeggen dat ze bij jou thuis ook gelijk aaibaar, troetelbaar zijn omdat ze vaak toch moeten wennen aan een nieuwe omgeving. ;)

Ik weet niet of de ferplast jenny een goede kooi is, wij hebben zelf een oude ikea-kast die verbouwd is tot chinchilla kooi!

Succes met je zoektocht! :)

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 08:40

Ilona schreef:
Ik heb ze helaas niet, maar ik vind het zulke mooie beesten! Zijn ze ook handtam, houden ze van aaien etc? :)

Die van mij kun je wel aaien, vasthouden en er mee spelen. 1 Van de 3 is helemaal gek op aandacht, de andere 2 laten het wel toe maar zijn geen extreme kroelerds ofzo. Je kunt er over het algemeen niet zo mee knuffelen als je bv. met een konijn kunt knuffelen, daar zijn ze een beetje te levendig voor :P