Konijn vals?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Konijn vals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:56

Hoi!

Mijn konijn van een half jaar is onwijs vals naar [***].
Naar mij en mijn vader doet hij niks maar zodra [***] in de buurt komt gaat hij heel hard door de kooi rennen, steeds hetzelfde rondje, en als ze hem aait dan bijt hij. Soms zo hard dat ze een paar uur bloedt!
Als ik hem daarna aai is er weer niks aan de hand.
Ze voert hem niet, ze ververst alleen zijn water soms (maar die fles hangt buiten de kooi), en we maken omdebeurt de kooi schoon maar dan zit hij even los zodat we er goed bij kunnen.

Heeft hij echt een hekel aan haar?
Zijn tandjes zijn getest, hij is net ziek geweest maar er helemaal bovenop en daarvoor deed hij het ook al.
Ze aait hem niet anders dan dat ik dat doe en doet ook niks anders dan ik.

WinSel

Re: Konijn vals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:58

Ik denk dat je konijn zich verveelt, hij zit alleen zo te lezen ?
Hoe groot is zn kooi en heeft ie speeltjes ?
Waarom zit ie alleen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:04

Oh vervelen doet ie zich zeker niet hoor, hij heeft verschillende speeltjes waar ook brokjes uitkomen etc. als hij er mee speelt. We wisselen ze vaak af zodat het spannend voor hem blijft.
De kooi is 1.20 bij 70 en 70 hoog volgensmij. Hij komt vaak los.

Hij zit alleen omdat de fokker zei dat dit beter is en omdat we zelf erg bang zijn dat hij gaat vechten. (Hij heeft al vaker bij andere konijntjes gezeten van bv. vriendinnen van mij en het ging iedere keer weer fout, mannetjes/vrouwtjes/castraten, alles. We hebben hem wel laten wennen uiteraard en niet zo van: oh na 2 minuten gaat het fout jammer joh.)

Bedenk me net dat ze wel altijd een luchtje opheeft, maar ik heb hetzelfde luchtje op dus ik denk niet dat dat het zou kunnen zijn... Hij wordt niet door de tralies gevoederd.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:10

Is het een ram of voedster ?
Een konijn alleen verveelt zich sowieso....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:14

Een ram.
Maar, ik vraag me af waarom hij het bij niemand doet (ook niet bij mijn vriendinnen of die van mijn ouders), en wel bij [***].
Dat hij alleen zit en dat dit slecht is heb ik in een ander topic al gehoord, dus dat weet ik.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:17

Waarom hij het bij je moeder wel doet weet ik zo niet, maar ik heb ook een konijn gehad die dit deed en dat was echt puur verveling, ik heb haar toen gekoppeld aan een gecastreerde ram en meer ruimte en het was over, het werd opeens een geweldig lief konijn...

Laat je ram castreren, maak een grote ren om de kooi en koppel em, ik denk dat je dan al heel wat hebt opgelost qua gedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:18

Dankjewel :)

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:24

Heeft je konijn al vanaf het begin niks gehad met je moeder? Dat hij zich bijvoorbeeld al mindersnel liet pakken door haar?

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:27

Kan verveling zijn, maar ook dat hij seksueel gefrustreerd is. Is hij al gecastreerd? Wel apart dat hij het alleen bij je moeder doet. Misschien ruikt ze wel lekker :P Kan ook zijn dat je moeder misschien wat onzeker is in zijn buurt uit angst aangevallen te worden. Mocht je hem willen koppelen, dan gewoon lekker meenemen naar een konijnenopvang dan helpen ze daar een keuze maken. Vind het zo jammer dat er nog altijd fokkers en dierenwinkels zijn die afraden twee konijnen samen te houden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:44

ik zou hem sowieso laten castreren daar worden ze al rustiger en makkelijker van. Er zijn al konijnen zat op de wereld dus vind het al dom dat je hem zonder dat hij geholpen is al bij voedsters gezet heb!
Na castratie misshcien wel 6 weken apart houden nog, dus alleen houden. Na 2 weken kan hij zich al niet meer voortplanten maar na 6 weken zijn de hormonen echt wel uit het lijf en zal hij veel relaxter zijn richting andere nijnen.

Konijnen koppelen is idd niet altijd even makkelijk maar als het gelukt is dan geeft dat voor de nijnen zoveel plezier!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:14

Nee het begon 1/1,5 maanden geleden ofzo!
We willen hem best laten castreren, zal is overleggen!
En over dat bij voedsters, hij is door dikke brede tralies gescheiden gehouden maar zelfs dan gaat het mis...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:15

Ja vind je het heel gek dat het dan mis gaat ? Je pest em zo gigantisch, hij ruikt een vrouwtje en kan er niet naar toe, logisch dat dat niet werkt....

Laat dat dier castreren en haal er een leuke voedster uit de opvang bij
Wordt ie gelijk een stuk gelukkiger van

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:18

Laat idd je konijn castreren, scheelt een hoop sexuele frustraties.
En over het koppelen:
Probeer het eens bij een goede konijnenopvang. Die hebben er vaak wel oog voor.
En volhouden hoor, mijn voedster accepteerde pas na weken/maanden mn nieuwe gecastreerde ram.
Daarna gedoogde ze hem voor maanden en sinds een jaar zijn het dikke vriendjes :j

Soms moet zoiets groeien :D

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:30

Een mannetjes konijn kan je ook pas laten kennismaken met andere konijnen als hij gecastreerd is. Voor de castratie zegt het gedrag van je konijn naar andere konijnen niets over of hij wel of niet samen kan. Daarbij reageert 90% van de konijnen aggresief naar een soortgenootje op eigen terrein. Koppelen is niet moeilijk maar moet wel goed gebeuren. Een opvang kan je er bij helpen en je zal zien dat ook jou konijn de liefde van zijn leven kan vinden :)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:10

De oorzaak dat het fout is gegaan is inderdaad omdat die nog niet gecastreerd is. Zoals hierboven is aangegeven klikte het niet met het vrouwtje omdat hij er niet bij kon. Hij wilde het vrouwtje dekken en dat ging niet door de tralies. Dan wordt het konijn gefrustreerd en boos.
Een ander mannetje gaat nooit goed, die gaan vechten en een gecastreerde ram bij een ongecastreerde ram gaat ook niet omdat één nog geheel man is en die natuurlijk wel nog hormonen heeft en wil vechten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:59

Oké dankje.