Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dierenfan schreef:welke lijnen komen de ouder dieren uit en zijn ze getest op gezondheid?
Mijn ervaringen met dit ras zijn dat het geweldige honden zijn voor hun bazen maar dat ze moeilijk tot helemaal niet te herplaatsen zijn en met verkeerde begeleiding worden het (angst) bijters. Heb hier in de buurt dan ook nog niet 1 leuke ridgeback gezien of gekent.
Wel gingen ze door het vuur voor hun eigen gezin of baas maar als vreemde kon je ze maar beter ontwijken en niet aan raken.
Ik ben dan ook van mening dat je bij dit ras erg goed op moet letten waar je zo'n hond plaatst en dat er ook daadwerkelijk veel mee gedaan wordt. Het zijn geen super makkelijke honden die je overal maar kan zetten en die in elke situatie te handelen zijn. Vaak moeten ze echt bezig gehouden worden.
dierenfan schreef:welke lijnen komen de ouder dieren uit en zijn ze getest op gezondheid?
Mijn ervaringen met dit ras zijn dat het geweldige honden zijn voor hun bazen maar dat ze moeilijk tot helemaal niet te herplaatsen zijn en met verkeerde begeleiding worden het (angst) bijters. Heb hier in de buurt dan ook nog niet 1 leuke ridgeback gezien of gekent.
Wel gingen ze door het vuur voor hun eigen gezin of baas maar als vreemde kon je ze maar beter ontwijken en niet aan raken.
Ik ben dan ook van mening dat je bij dit ras erg goed op moet letten waar je zo'n hond plaatst en dat er ook daadwerkelijk veel mee gedaan wordt. Het zijn geen super makkelijke honden die je overal maar kan zetten en die in elke situatie te handelen zijn. Vaak moeten ze echt bezig gehouden worden.
) dus is het belangrijk dat hij past bij je levensstijl.
Hij is wat a-typisch geloof ik...
Citaat:De dermoid sinus/cyste (DS) is een erfelijke afwijking die voorkomt bij de Ridgeback. De DS is als het
ware een opening in de ruglijn, die helemaal door kan lopen tot in het ruggemerg. Het is een zeer
pijnlijke afwijking, omdat er in die opening infecties op kunnen treden. De DS kan zo klein zijn dat een
leek het niet kan zien, en alleen een ervaren fokker het kan ontdekken. Vanuit de RRCN worden er
nestinventarisaties gedaan, waarbij onder andere gecontroleerd wordt op DS. Als de fokker zelf niet
ervaren is, is het van belang dat u vraagt of het nest gecontroleerd is door de RRCN.
rindin schreef:Oeh, ik ga dit volgen, mijn moeder wil misschien een RR. Ben heel benieuwd, ik ken er een paar. Ik heb nog nooit zo'n verschillend hondenras gezien; lui/sloom, hyper, met en zonder rits, verschillende kleuren. Maar tot nu toe hebben ze allemaal gemeen dat ze enorm vriendelijk zijn!