Hond laat stink scheten ( jack russel)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pam87

Hond laat stink scheten ( jack russel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 23:03

Onze Jack russel laat elke dag wel van die vreselijke stink scheten :o hij lijkt er zelf geen last van te hebben...hyper, vrolijk enzo

Ontlastig is ook gewoon 'goed'. Hij is vanaf kleine puppie ontwormt tot wanneer het moest.

Hij krijgt puppie brok van de jumbo.
Ik neem aan dat het door het voer komt?
Hij is nu precies 1 jaar dus ik denk dat het hij nog tot 18 maanden puppie brok hoort te krijgen?

Iemand tips kwa voer/merk?

Rennie89

Re: Hond laat stink scheten ( jack russel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:09

tot 18 maanden puppiebrok? Zijn toch geen pups meer met anderhalf jaar? :P

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 23:11

Stond op de verpakkking :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:11

Wat voor voer geef je nu?

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 23:11

puppie brokken van de jumbo

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:13

Misschien een kwalitatief beter voer gaan kopen
Het soort voeding heeft heel veel invloed op geurtjes.
Onze hond stond eerst ook op een wat goedkoper voer maar dan was de lucht niet te harden daarna op vlees gezet(kvv) en je ruikt niets meer.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:15

Onze hond kreeg eerst altijd gewoon normale Carocroc. Hij liet echt vreselijke scheten, zelf leek
hij ook nergens last van te hebben. Nu geven we hem Carocroc Support op advies van de
dierenarts, deze is geschikt voor honden met voedselallergieën en nu stinkt hij niet meer! :D
(Uitzonderingen daar gelaten :7 ) Hij heeft vroeger ook wel eens goedkoop voer gehad, Bonzo of
iets in die trant.. Nou dat hebben we geweten hoor! Dus ik denk zeker dat het aan het voer ligt.

Onze hond poept inderdaad ook minder nu hij op dit voer staat. :j
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 10-12-12 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:16

Mijn hondje had ook huismerk supermarkt brok toen we haar kregen en dat was echt nasty! Ze poepte echt 5 keer per dag en liet stinkscheten!

Ik zou een andere brok gaan voeren. Wij hebben een hele tijd Eukanuba gevoerd en nu zitten we op First Class. Een goedkoper merk, maar qua inhoud en voedingsstoffen hetzelfde als Eukanuba. Mijn hondje was 1 en toen was ze al van de puppiebrok af.

Succes!

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:18

ik voerde mijn hond hiervoor royal canin brokken, ben sinds 2 weken overgestapt op vers vlees van smuldier.
Niet alleen de stinkscheten zijn nu minder ook poept hij minder!
Ik ga nog wel kijken of er hier in de buurt nog een beter merk kvv te koop is maar wou het eerst even testen.
Ik kreeg mn hond toen hij 6mnd was en toen heb ik hem geen puppybrok meer gegeven schijnt niet goed te zijn omdat ze dan te snel groeien.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:20

wat zigranta zegt: heb hetzelfde met onze nieuwe pup. Eerst bonzo(ja weet het; meest achterlijke keuze achteraf gezien) puppy brokjes; nou diertje water drinken als een gek ten eerste al. Zo erg dat ik bijna een ziekte vermoede. En een partij stinkscheetjes laten. Echt niet te zuinig; wel 5/6 keer per uur en vreselijk stinken.
Toen maar pedigree puppy brokjes. Hoeveelheid water drinken wel flink ingekort, dus in dat opzicht al een verbetering, maar nog steeds van die vieze stinkscheten. Wel ietsje minder, maar niet echt noemenswaardig veel.
Pup staat nu gewoon op vlees (kvv) en probleem is opgelost, nauwelijks nog scheten laten en ja je ruikt ze heus nog wel wat hoor, maar flauwtjes en lang niet zo´n erge rioolstank als wat er eerst uit dat kleine lijfje geperst werd.
Hij krijgt daarnaast nog wel puppybrokjes voor de groei enzo, maar wel minder ofc.

en idd hij poept veel minder met zn nieuwe dieet
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 10-12-12 23:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:24

Onze hond krijgt Dog Chow van Purina; hij doet het super prima op en stinkt nooit..
Daarnaast krijgt hij ook elke dag een gedroogde snack.. alleen géén gedroogde huid, want daar gaat hij wél weer van stinken..

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:31

Hallo, ons hondje is een kruising. Het is ook een klein hondje van net 1 jaar en weegt 7,8 kg. ze krijgt van puppy af aan royal canin mini junior. Deze mocht gevoerd worden tot 10 maanden. Dit hebben wij iets langer gevoerd omdat het voer nog net niet op was toen ze 10 maanden oud was. Daarna zijn we over gestapt naar royal canin mini adult. De overstap hebben wij ook heel geleidelijk gedaan door het junior voer met het adult voer te mengen. Onze hond is verder heel gezond, goed gebit en netjes ontwormt etc. Super mooie vacht. Krijg er veel complimenten over. En ook laat onze hond ook wel eens een scheet. En inderdaad stinkt dit enorm. Maar ik denk dat ze hier niet veel aan kunnen doen. Ik ben dus heel erg te spreken over het voer van royal canin. Ook omdat er geen kleurstoffen in zitten. Daardoor blijven ook de pootjes van mijn hondje mooi wit. :-) ow en onze hond poept 1 a 2 keer per dag. Er staat altijd eten. Ze eet wanneer ze trek heeft. Maar ze eet wel altijd voldoende. Volgens de da is ze perfect in gewicht. Buiten haar eten om krijgt ze kippen snoep omdat ze van rundvlees de dunne krijgt. En ze is gek van varkensoren strips. En soms krijgt ze een pees of kauwbotje. Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:34

Die van mij moet altijd poepen als ie scheten laat... En puppybrok met 18 maanden is wel erg wat hoor.. Dan is het zeker geen pup meer! Misschien overstappen op ander voer? :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:37

Je schrijft als pup ontwormd maar ontworm je dan nu niet meer?

Wij geven puppybrok tot 2 maanden leeftijd en dan Junior tot ca.een jaar. Ligt aan de hond wanneer deze is uitgegroeid.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:41

mijn staffie van bijna 5 zit al van pups af aan op Carocroc...
ook hij kan enorm stinken
maar heb wel gemerkt dat als hij aan zn kauwkluif is bezig geweest
dat het dan vele malen erger is... :(

dus miss ligt het niet aan je brok ;)

oowja en lees net over ontworming... daar ligt het bij die van mij zeker niet aan, aangezien ik iedere 3 mndn ontworm :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 07:11

ontwormen en scheten hebben echt niets met elkaar te maken over het algemeen. Sterker nog als een hond eens spoelwormen gehad heeft en deze zijn behandeld dan kan hij nooit meer spoelwormen krijgen (volgens onderzoek).

Verder zou ik kwalitatief eens veel beter voer gaan kopen. En dan gaat het niet om veel duurder voer maar wel om veel beter voer. Bijv. cavom is niet duur en farmfood ook niet. Prins valt ook reuze mee en dan de geperste variant nemen. Let wel op dan even wegen hoeveel gram je nu voert en dan want die geperste brokken zijn veel zwaarder en moet je dus in verhouding veel minder van voeren!!

Hier is het ontwormen al een jaar geleden. Vorig jaar december gedaan omdat ik een vermoeden had daarna nooit meer. Sinds een half jaar doen ze mee aan een ontlasting onderzoek dat 2 jaar loopt bij een universiteit en elke maand stuur ik ontlasting is. Altijd zijn ze nog worm vrij geweest. En het zijn geen honden die ergens op een terrein opgesloten zitten. Ze gaan overal mee naar toe en zijn 3 dagen in de week aanwezig op een dierenasiel/pension waar ze op dezelfde weiden lopen als de andere honden waar ze met alle honden spelen die maar willen spelen en nog geen wormen.

Ik voer dan wel vers vlees en dat zou kunnen schelen schijnbaar. Maar mijn honden lopen een erg groot risico en blijven vrij van wormen dus zou ik echt neit standaart elke 3 maanden 'gif' in mijn honden gooien.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 07:13

Gewoon beter voer geven, daar heb je ook minder van nodig. Mijn pups eten maar tot half jaar pupbrok daarna gewone brok, soms wat rijst, brood gekookte kipfilet en 1 dag per week vlees uit de vriezer. Ik voer bento kronen of meradog.
Ik heb 3 jack Russell terriers momenteel.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 07:15

Dierenfan goed dat je meedoet met onderzoek ben er erg benieuwd naar wat er gedaan wordt met resultaten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 07:26

Biepmiep schreef:
Dierenfan goed dat je meedoet met onderzoek ben er erg benieuwd naar wat er gedaan wordt met resultaten.

Ik ben ook erg benieuwd wat er uit die resultaten gaat komen. Heb nu zo'n vermoeden dat de eind uitslag is dat elke 3 maanden ontwormen zeer overbodig is. In het laatste jaar hebben mijn honden ook al 4x tussen een nest puppen gelopen en alle kans dus op ergens besmetting op te lopen gehad. Omdat ik via forums meer mensen ken die aan het onderzoek mee werken weet ik ook al dat er een aantal honden zijn waar wel wormen gevonden zijn en die mensen werd aangeraden een week later weer in te sturen. Mochten er dan nog wormen zijn dan gaan behandelen. Echter dan waren die wormen al verdwenen. Gewoon doro het afweer systeem eruit geknikkerd. Maar ook mensen met meerdere honden en 1 hond heeft giardia en de andere honden zijn nu nog steeds vrij van wormen en giardia terwijl ze niets gekregen hebben.
2 jaar is in elk geval een lange tijd en kan dus behoorlijk verhelderend zijn met misschien wel erg aparte uitkomst en ik ben daar dus nog steeds erg nieuwsgierig naar maar zal dus nog een 1.5 jaar moeten wachten. ;)

Men kijkt overigens naar welk soort wormen, welke honden en leeftijden en ook wat ze gevoerd wordt en waar ze uitgelaten worden e.d. Erg breed onderzoek met EN ontlasting op sturen EN maandelijks ook een enquete in vullen over gezondheid, medicatie, voeding, beweging enz.

hier heeft nog nooit een pup op puppenbrok gezeten langer dan dat de zak duurde. Bij aanschaf kreeg ik nog 10 kg Royal canin mee en dat heb ik op gevoert en daarna over gestapt op carocroc volwassen brok en omdat hij op brok steeds aan de dunne was en weer ziek werd zijn we toen gaan onderzoeken en op vers vlees over gestapt en sindsdien geen problemen meer.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 09:49

dierenfan schreef:
ontwormen en scheten hebben echt niets met elkaar te maken over het algemeen. Sterker nog als een hond eens spoelwormen gehad heeft en deze zijn behandeld dan kan hij nooit meer spoelwormen krijgen (volgens onderzoek).

Verder zou ik kwalitatief eens veel beter voer gaan kopen. En dan gaat het niet om veel duurder voer maar wel om veel beter voer. Bijv. cavom is niet duur en farmfood ook niet. Prins valt ook reuze mee en dan de geperste variant nemen. Let wel op dan even wegen hoeveel gram je nu voert en dan want die geperste brokken zijn veel zwaarder en moet je dus in verhouding veel minder van voeren!!

Hier is het ontwormen al een jaar geleden. Vorig jaar december gedaan omdat ik een vermoeden had daarna nooit meer. Sinds een half jaar doen ze mee aan een ontlasting onderzoek dat 2 jaar loopt bij een universiteit en elke maand stuur ik ontlasting is. Altijd zijn ze nog worm vrij geweest. En het zijn geen honden die ergens op een terrein opgesloten zitten. Ze gaan overal mee naar toe en zijn 3 dagen in de week aanwezig op een dierenasiel/pension waar ze op dezelfde weiden lopen als de andere honden waar ze met alle honden spelen die maar willen spelen en nog geen wormen.

Ik voer dan wel vers vlees en dat zou kunnen schelen schijnbaar. Maar mijn honden lopen een erg groot risico en blijven vrij van wormen dus zou ik echt neit standaart elke 3 maanden 'gif' in mijn honden gooien.

ik moet iedere 3 mndn ontwormen vanwege slechte weerstand en kids in huis

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:53

Ik ontworm mijn hond maar 1x per jaar.. :=

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:56

ik ontworm nooit. verder heb ik ook sinds kort goedkopere brokken van de aldi, en onze hond stinkt niet meer hoor, voorheen wel eens.. wat kan dat stinken zeg jeetje wat een geur haha..

maar iedereen roept dure brokken maar dat is natuurlijk onzin kijk wat bij je hond past en dat is niet altijd makkelijk er is zoveel op de markt. maar dat hoeven dus echt geen dure brokken te zijn hoor

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:57

Ik ontworm mijn hond amper. Al die rommel in je hond. Inenten doe ik liever ook niet.
Alleen zitten wij op honden cursus en daar willen ze dat graag.

Onze hond zit trouwens op Kenner. Super goedkope brok was niet helemaal de bedoeling was ff voor nood.
Maar mevrouw doet het er erg goed op. Ze stinkt ook niet.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:58

Casarell schreef:
Ik ontworm mijn hond maar 1x per jaar.. :=

Ieder seizoen. Maar ze eet stront van de straat... Op aanraden van de DA.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:00

Wij ontwormen ook maar iets van 1x per jaar. Let gewoon goed op me hondje.
Eerder ook elk seizoen hoor. Maar wat stop je dan een troep in je hond. Ik moet me er nog verder in verdiepen. Maar op training hebben we het geregeld over ontwormen en ontvlooien.
Net als teken rommel en vlooien spul.
Mijn hond krijgt dat ook niet meer.

Maar TS ik zou gewoon eens een andere brok proberen. Hoeft niet perse een dure brok gewoon iets wat bij je hondje past!