dierenfan schreef:ontwormen en scheten hebben echt niets met elkaar te maken over het algemeen. Sterker nog als een hond eens spoelwormen gehad heeft en deze zijn behandeld dan kan hij nooit meer spoelwormen krijgen (volgens onderzoek).
Verder zou ik kwalitatief eens veel beter voer gaan kopen. En dan gaat het niet om veel duurder voer maar wel om veel beter voer. Bijv. cavom is niet duur en farmfood ook niet. Prins valt ook reuze mee en dan de geperste variant nemen. Let wel op dan even wegen hoeveel gram je nu voert en dan want die geperste brokken zijn veel zwaarder en moet je dus in verhouding veel minder van voeren!!
Hier is het ontwormen al een jaar geleden. Vorig jaar december gedaan omdat ik een vermoeden had daarna nooit meer. Sinds een half jaar doen ze mee aan een ontlasting onderzoek dat 2 jaar loopt bij een universiteit en elke maand stuur ik ontlasting is. Altijd zijn ze nog worm vrij geweest. En het zijn geen honden die ergens op een terrein opgesloten zitten. Ze gaan overal mee naar toe en zijn 3 dagen in de week aanwezig op een dierenasiel/pension waar ze op dezelfde weiden lopen als de andere honden waar ze met alle honden spelen die maar willen spelen en nog geen wormen.
Ik voer dan wel vers vlees en dat zou kunnen schelen schijnbaar. Maar mijn honden lopen een erg groot risico en blijven vrij van wormen dus zou ik echt neit standaart elke 3 maanden 'gif' in mijn honden gooien.
ik moet iedere 3 mndn ontwormen vanwege slechte weerstand en kids in huis