Vogelvoer: Beaphar care +, iemand ervaring?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Surprise_

Vogelvoer: Beaphar care +, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 18:08

Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn die bekend zijn met het vogelvoer Beaphar care +.
Zelf heb ik twee parkieten, ik kwam dit voer tegen in het tuincentrum, waar het aardig werd aangeprezen, dus het leek me het proberen waard. Het is biologisch pelletvoer (deed me denken aan een soort biks voor parkietjes) en is een soort alles-in-een voer. Het beloofd minder rommel te geven dat traditioneel vogelvoer en dat sprak me aan. Er staat duidelijk beschreven dat je dit voer moet opbouwen en tegelijkertijd het oude voer moet afbouwen, dat heb ik dan ook keurig gedaan. Ging gemakkelijk, er zat ook een maatschepje bij het voer. Hoe meer ik het care + voer ging voeren, hoe hongeriger mijn parkieten leken. Ze bleven maar vragen om meer, terwijl ik ze echt wel genoeg te eten gaf.
Toen ze helemaal over waren gestapt op het care + voer, merkte ik waaraan het lag. Het voer werd een soort poeder als ze het aan het eten waren en daardoor konden ze niet alles opeten. Omdat ik het idee had dat mijn vogels te weinig te eten kregen, deed ik er weer wat van het oude voer bij. Nu merkte ik op dat ze het care + voer lieten liggen, ook bleven ze vragen om meer voer.

Mijn vraag is nu of er meer mensen zijn met dit voer, voor parkieten of andere vogels, en andere of soortgelijke ervaringen hebben? Ik vraag me af of ik soms iets verkeerd heb gedaan, want het klinkt als ideaal voer in mijn oren :')

Wilawander

Re: Vogelvoer: Beaphar care +, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:00

Grasparkieten zijn er voor gemaakt om zaadjes te pellen. Het is heel moeilijk ze daarom over te zetten en gaat ook vaak mis. (verhongeren wat ook snel gebeurd). Heb hier ooit pellets getest. Van de 200 grasparkieten was er misschien 2 a 3 die het uitgeprobeerd hebben. Was totaal geen succes.

Surprise_

Re: Vogelvoer: Beaphar care +, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 18:25

Bedankt voor je reactie! Pff ja klinkt eigenlijk ook logisch.. Het leek me ideaal, dus het proberen waard! Wel een goede proef met 200 parkieten;)