Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ze moeten altijd net aan dingen zitten waar ze net niet aan mogen zitten.. Je moet je huis konijnproof maken zodat ie lekker los kan lopen. Dus of kabels etc hoog of iets omheen bouwen dat ze er niet bij kunnen. Hoe je dat precies moet doen weet ik niet want mijn konijnen zitten wel buiten.
Hier heb ik permanent twee huiskonijnen lopen, en hoewel die zich best goed gedragen is een hapje kabel of plint natuurlijk wel verleidelijk. De meeste kabels hebben we weggewerkt maar de kabels waarbij dit niet lukte hebben we een stuk kabelgoot gebruikt.saskiakefie schreef:Konijnen kunnen ook best binnen Myrthe.... Helemaal als hij alleen zit kun je hem maar beter binnen hebben.
Je moet ervoor zorgen dat hij niet bij de kabels kan, afleren gaat je niet lukken.. Daar zijn ze te eigenwijs voorZe moeten altijd net aan dingen zitten waar ze net niet aan mogen zitten.. Je moet je huis konijnproof maken zodat ie lekker los kan lopen. Dus of kabels etc hoog of iets omheen bouwen dat ze er niet bij kunnen. Hoe je dat precies moet doen weet ik niet want mijn konijnen zitten wel buiten.
Niet ieder konijn heeft de behoefte om te knagen, scheuren kan dus ook. Maar geef hem in ieder geval wel wat te doen. 44Myrthe44 schreef:saskiakefie schreef:Konijnen kunnen ook best binnen Myrthe.... Helemaal als hij alleen zit kun je hem maar beter binnen hebben.
Je moet ervoor zorgen dat hij niet bij de kabels kan, afleren gaat je niet lukken.. Daar zijn ze te eigenwijs voorZe moeten altijd net aan dingen zitten waar ze net niet aan mogen zitten.. Je moet je huis konijnproof maken zodat ie lekker los kan lopen. Dus of kabels etc hoog of iets omheen bouwen dat ze er niet bij kunnen. Hoe je dat precies moet doen weet ik niet want mijn konijnen zitten wel buiten.
het kán ook wel maar het hoort gewoon niet.
Konijnen zijn van nature buitendieren, die moet je niet in een kamer van 20 graden willen houden!
Daphne__ schreef:44Myrthe44 schreef:[quote ="saskiakefie"]
Konijnen kunnen ook best binnen Myrthe.... Helemaal als hij alleen zit kun je hem maar beter binnen hebben.
het kán ook wel maar het hoort gewoon niet.
Konijnen zijn van nature buitendieren, die moet je niet in een kamer van 20 graden willen houden!
[/quote]

Heb er meer 'last' van als mijn twee honden, die neem je uit wandelen en zijn rustig in huis. Ook zijn er veel konijnen die qua karakter inderdaad liever buiten zijn, of zo druk dat ze haast niet binnen te handhaven zijn. Ik vind dat het echt per konijn kijken is of het een leuk huiskonijn kan worden, of toch beter lekker buiten.Linea schreef:@Myrthe
Hier wil ik toch wel graag even op reageren, aangezien ik zelf twee huiskonijnen heb die het volgens mij super naar hun zin hebben. Binnen opsluiten in een klein hokje keur ik af maar huiskonijnen houden kan ook erg goed gaan. Hier lopen ze vrijwel de hele dag los door het hele huis en 's nachts en als ik niet thuis ben zitten ze in een apart kamertje van zo'n 6 vierkante meter. ze kunnen rennen, spelen, slopen, alles wat een konijn ook buiten zou kunnen. En dat er af en toe iets waardevols gesloopt wordt, ja dat neem ik maar voor lief. Want ze geven ook ontzettend veel terug. Met beide nijnen heb ik veel contact, mijn rammetje springt zelfs regelmatig op schoot en laat zich dan op zijn rug vallen om geknuffeld te worden. Maar bovenal mogen ze gewoon konijn zijn.
Ik raad echter mensen niet zo snel aan om huiskonijnen te nemen want eerlijk is eerlijk, buiten in een ruim afgesloten ren is soms wel een stuk makkelijker en niet iedereen kan tegen konijnen los in huis. Heb ook wel eens op het punt gestaan ze naar buiten te verhuizen maar uiteindelijk kon ik ze toch binnen niet missenHeb er meer 'last' van als mijn twee honden, die neem je uit wandelen en zijn rustig in huis. Ook zijn er veel konijnen die qua karakter inderdaad liever buiten zijn, of zo druk dat ze haast niet binnen te handhaven zijn. Ik vind dat het echt per konijn kijken is of het een leuk huiskonijn kan worden, of toch beter lekker buiten.
Verder zijn konijnen, net als honden en katten, echt gedomesticeerde dieren en totaal niet meer te vergelijken met de wilde konijnen die je in het weiland ziet lopen. Ik dacht eerst ook dat konijnen nog dicht bij de natuur stonden, maar sinds ik voor een opvang konijnen heb opgevangen die gekruist zijn met wild ben ik hier wel van terug gekomen. Een wereld van verschil zit er tussen tamme en halfwilde nijnen. En kijk ook naar tamme konijnen die gedumpt worden en het niet overleven, of gelukkig toch worden gevangen maar dan broodmager zijn en onder de wonden.
Als mensen meer willen weten over huiskonijnen zou je eens kunnen googlen op house rabbit society. In amerika en engeland is het hebben van huiskonijnen veel gangbaarder als buiten in een hok.
Amen!Mindim schreef:@44myrthe44, als je even goed leest, zie je dat TS haar konijnen gewoon buiten houdt. Dus eerst even goed lezen, eer je iemand er op aan spreekt?
.