Vreemde reactie op apple geluidjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miekemuis_

Vreemde reactie op apple geluidjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 00:42

Zoals de titel al zegt geeft 1 van mijn honden altijd een heel heftige en vreemde reactie op 2 geluiden van apple.. Zowel mijn ipad als de iphone van mijn vriend hadden het 'drietoon'geluidje en de toetstoon, die hebben we dus moeten veranderen want telkens als onze kleinste hond dit hoort spurt ze weg en gaat ergens in een hoekje zitten trillen... Enkel bij deze 2 geluidjes doet ze dit, terwijl onze andere hond geen kik geeft.
Het is wel vervelend wat het is het meest gebruikte geluidje van apple en komt regelmatig eens op tv of op de radio, waar ze dus ook zo'n rare reactie op gee. Ze is telkens uren ontroostbaar en paniekerig..

Zijn er mensen die dit herkennen of weten wat we eraan kunnen doen?

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 00:51

Je kunt de geluiden uitzetten, bij de iPhone zit een knopje aan de zijkant en als je daar oranje ziet, staat het geluid op stil.

Voor tv en radio... Hmm, ik zou het eigenlijk niet weten. Misschien zachter zetten?
Laatst bijgewerkt door Littera op 09-12-12 00:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 00:52

Haha fijn zo'n hond, die van ons reageert zo op ieder leuk apart geluidje :) . Wat kan je er aan doen? Hond corrigeren, wij lachen er eigenlijk alleen maar om :D

Miekemuis_

Re: Vreemde reactie op apple geluidjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 00:54

Ja we hebben die geluidjes veranderd en toetsgeluid staat uit, maar soms per ongeluk komt het toxh eens en dan via tv..
We hebben er geen last van maar ti's zo vreemd, ze zit zielig in een hoekje te trillen en is helemaal overstuur, dan moet je dat toch niet zomaar laten gebeuren vind ik...

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 07:41

Leer haar dat die geluidjes juist hartstikke leuk zijn!
Waarvan gaat ze onwijs van uit haar dak, welk speeltje of koekje?
Speel daarmee en laat tijdens het spelen dat geluidje horen. Wil ze stoppen met spelen leidt haar meteen af met het speeltje dat zo onwijs leuk is om mee te spelen

Zodat ze het geluidje met iets hartstikke leuks associeert.
Maar let op dat je dat angstige gedrag niet beloont
Zeker niet proberen haar te troosten dat verergert alleen maar!

Succes!

gebruiker002

Re: Vreemde reactie op apple geluidjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:57

Mijn hond doet precies hetzelfde. Rent weg met de staart tussen de benen en komt niet meer bij me in de buurt. Geen idee waarom ze dat alleen bij die 2 toontjes doen. Ik heb er nu een ander toontje opgezet en daar geeft ze geen reactie op