Hond kwijlt ineens veel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NZ92

Hond kwijlt ineens veel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 16:04

Hoi allemaal,
het betreft hier mijn bijna 4 jarige labrador teef. Ik zie dat ze nu zeker al 2 uurtjes overmatig loopt te kwijlen,
het kwijlt loopt uit haar mond als ze even ligt, ligt er gelijk ook een plasje kwijl. Net probeerde ze ook te kokhalzen
en dan komt er een beetje kwijl uit. maar dit heb ik haar het afgelopen half uur niet meer zien doen.. ze kwijlt nog wel.
verder neemt ze wel gewoon voer aan en is niet heel down. Wel slaapt ze nu al een tijdje..
In haar bek kan ik niets vreemds ontdekken.

Ik heb al met de dierenarts gebeld, die dacht aan een virus, of maagtorsie, of iets verkeerd gegeten. maar aangezien ze vanochten om 9 uur al gegeten vind ik een maagtorsie vreemd. Omdat de hond niet toont dat ze pijn heeft afgesproken met hem nog even aan te kijken
en hem rond 6 uur terug te bellen.

Ervaringen?

Leandra

Re: Hond kwijlt ineens veel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:59

Kan het zijn dat ze iets op straat heeft gegeten?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 17:39

Die dierenarts heeft me net gebeld en wil dat ik langskom. Het zat hem niet lekker en was ongerust dus ga erzometeen heen op zijn kosten

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:41

Fijne dierenarts heb je dan. Mijn hond had het van de week ook en kon ook niks ontdekken. Ik dacht eigenlijk aan tandpijn ofzo. Heb een nachtje afgewacht en de volgende dag was er niks meer te zien. Ben benieuwd wat de DA van de jouwe zegt.

grtjes Yvonne

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:43

Op zijn kosten ? Aparte dierenarts :j Speekselen kan van alles zijn. Je ziet het o.a. bij een keelonsteking of als een hond iets irriterends binnen heeft gekregen. Fijn dat de dierenarts er naar kijkt.

NienkeNiels schreef:
Die dierenarts heeft me net gebeld en wil dat ik langskom. Het zat hem niet lekker en was ongerust dus ga erzometeen heen op zijn kosten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:05

Super dat de DA geen risico neemt. Een maagkanteling kan namelijk ook vele uren na het eten nog ontstaan. Sterker nog vaak genoeg komt dat voor, veel vaker dan je denkt. Het is ook nooit echt officieel bewezen dat een maagkanteling alleen maar na het eten kan gebeuren. Echter heel veel mensen denken dat. Ik ken genoeg gevallen (helaas!) van honden die 4 tot 8 uur na het eten nog een maagkanteling kregen. Heb ook wel eens dat mijn hond uren na zijn eten zijn eten weer uit kost. Dan blijkt het niet verteerd te zijn. Hoe dat kan? Geen idee maar het is mogelijk!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:07

gaan!! kwijlen is niet goed en veel risico's. Sterkte!

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:14

kwijlen is een teken van pijn, bij een hond

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:06

jjustangela schreef:
kwijlen is een teken van pijn, bij een hond

of het hoort bij het ras, of ze ruiken iets lekkers, zijn opgewonden, hebben stress, zijn bang, zit iets tussen de tanden of idd pijn. Echter niet alleen pijn ;) Was het maar zo makkelijk dat als een hond iets deed daar gewoon 1 oplossing voor was ;)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 08:00

Hee hoe is het afgelopen met je hond gister? Was het loos alarm of toch niet..