Voedingsadvies hond gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Voedingsadvies hond gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 21:17

Pffffff ben weer even van de schrik bekomen.
Mijn lieve drukke jack russeltje wilde sinds een dag niet meer eten. Was sloom en alleen maar kotsen.
Vanmorgen dan ook meteen naar de dierenarts geweest. Had ook geen hond meer maar een hoopje zielige ellende.
Gelijk foto's gemaakt van zijn buik want meneer staat er bekend om alles op te vreten wat hij vind.
Darmen en maag zagen er behoorlijk vol uit maar ze konden niet zeggen of ze verstopt waren. Hij moest blijven en er werd overlegd met andere dierenartsen of ze zouden opereren of medicijnen.
Uiteindelijk gekozen voor medicijnen.
Heb nu 4 soorten medicijnen mee en een speciaal voer. En morgen weer terug voor controle.
Hij eet inmiddels weer en is al wat levendiger.

Toen dacht ik dat er van mijn eigen voer ook speciaal dieetvoer (carocroc) was. Heb ik me blijkbaar in vergist kon het zo snel niet vinden op de site.
Kwam toen ook tot de ontdekking dat mijn labrador van 7 al op seniorenvoer mag volgens de site.

Maar nu vraag ik me af voer ik mijn honden wel goed genoeg?

Ze krijgen hier 2x daags carocroc original 23/12. En heb daar verder ook geen klachten over.

Maar zou het beter zijn om de labrador carococ senior te gaan voeren en de jack russel carocroc superior (speciaal voor darm/maag problemen) of caracroc smal breed of het voer wat ie al kreeg?

Ik moet morgen toch terug voor controle naar de dierenarts. En ga het dan ook even overleggen. Maar ben wel benieuwd wat bokt vind.

Carocroc voer ik op aanraden van de dierenwinkel of zeggen jullie dat voer is niet helemaal juist je kunt beter een ander merk voeren?

Mizora

Re: Voedingsadvies hond gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 09:37

Op zich is carocroc in die prijsklasse één van de beste voeren (kan zo geen betere bedenken). Je labrador hoeft op zich niet over op seniorenvoer, zolang hij niet stramheid of andere ouderdomsklachten vertoont is het nergens voor nodig. Het is mee omdat veel honden op die leeftijd minder actief worden en daardoor minder voer mogen dat ze soms wel erg krap in het voer komen te staan om ze goed op gewicht te houden en met seniorenvoer kan je dan vaak net iets meer voeren.

De jack russel zou ik even overleggen over dat superior. Als ze niet weten waar het vandaan komt voor de rest, zou je dat kunnen proberen. Small breed is voornamelijk i.v.m. de kleinere brokjes, zijn eigen voer kan ook.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 09:41

Dankjewel.

Ik had een heel vertekend beeld over seniorenvoer. Ik dacht dus dat daar meer in zou zitten.
Mijn Labje is nu goed opgewicht en dat wil ik graag zou houden. Hij is er juist een die sneller magerder word.
Dus ik dacht als in seniorenvoer meer in zou zitten dan hou ik hem misschien net wat makkelijker op gewicht.

Met de jack ga ik nu naar de dierenarts. Voorlopig heb ik nog een zak met dieetvoer maar vragen kan altijd ;-)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:36

ik vind al de reclames over speciaal senioren voer, speciaal voer voor chihuahua s, bulldogs, boxers, duitse herders etc etc allemaal onzin
ik zou voor je jackrussel idd gewoon overleggen met je dierenarts, kijk eerst eens waar die problemen vandaan komen, wel een keer ander voer geprobeerd dan dit merk?
heeft hij vaak verstoppingen? of gewoon gevoelige darmen?
als het mijn hond was had hij allang op vers voer gestaan (verstopt zich onder een steen voor de reacties )

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 10:47

Ik heb een echte stofzuiger.
Hij vreet alles wat los en vast zit. Hij kan ook echt niet los lopen buiten zonder dat hij wat van de grond op eet. Het is 7 jaar goed gegaan. Maar ja nu helaas even niet meer.

Hij heeft puppyvoer eukanuba gehad. Toen ben ik overgestapt op farmfood. Dat was het niet helemaal.
Zijn kaken staan niet helemaal netjes op elkaar en die brokken bleven plakken.

Heb toen nog wat andere soorten geprobeerd waar ik de naam van kwijt ben. En nu sinds jaren krijgen ze cavalor.

Aan vers voer heb ik ook gedacht. Helaas ben ik echt een leek op dit gebied. En heb ik in de buurt ook niet een verdeelpunt zitten waren ik informatie kan winnen.
Wel krijgen ze hier af en toe Duck.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:51

Als je hond het altijd goed heeft gedaan op de brokken dan zou ik die gewoon verder voeren.
Helemaal omdat de kans aanwezig is dat hij ergens wat anders heeft gegeten.
Seniorenvoer zou ik niet gaan voeren.

Vers voer is vaak bij een dierenzaak te krijgen, sommige supermarkten hebben smuldier in de diepvries en je kunt kijken op de site van voerleveranciers of er een verkooppunt bij je in de buurt zit. Bijvoorbeeld Tammenga, Lotgering, KIVO of Darf enz.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:09

senior brok zou ik alleen gaan voeren als je hond te dik wordt. Daar is senior brok voor. Brok voor honden die niet meer (zo) actief zijn. Net als diverse brokken voor honden die weinig energie verbruiken.

Echter zolang je hond het goed doet op een brok of op vers vlees dat gewoon lekker blijven voeren!! Hier heb ik nog nooit aan senior brok gedaan. Heb namelijk nooit honden gehad die te dik werden ze bleven (tot nu toe) altijd erg actief tot hun dood en geen neigingen tot dik zijn. Mijn ene huidige hond heeft daar wel aanleg voor maar met goed opletten wat ik voer en extra veel uitdagen tot bewegen gaat het erg goed!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:25

Ik vind al die verschillende soorten voer ook een beetje onzin. Als je honden het goed doen op dit voer zou ik dat dus ook gewoon blijven geven.

Informatie over vers voer is op internet zát te vinden. Je kan anders ook even informeren in het BARF-topic hier op bokt. Maar ook op barfplaats.nl is heel veel informatie te vinden.

Overigens kun je KVV en brok ook prima allebei geven, je zou bijv. 5 dagen brok en in het weekend KVV kunnen geven bijvoorbeeld. (Smuldier is inderdaad in de supermarkt te vinden, dus dat is lekker makkelijk)
En vers vlees kun je inderdaad ook via internet voor je deur afgeleverd krijgen! (Let wel op dat ze met een koelwagen rijden, anders is je vlees al ontdooit voor het bij jou is)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:35

ik zie trouwens dat je in oudenbosch woont. ik werk in hoeven en weet dat petsworld vers vlees verkoopt, o.a. tinlo en prins
daarnaast zijn er veel adressen die thuis bezorgen, in bergen op zoom weet ik ook al een adres
je kan info oa. bekijken op www.voerwijzer.com

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:47

in breda kan je ahv halen,aan de deur van het bedrijf zelf is een stuk goedkoper als bij een dealer :j ( toen wij nog in essen woonde gingen we daar altijd aan de deur halen) ,en ze hebben hele goede kluiven voor een leuke prijs :D

ahv is een compleet voer,hoef je niets anders aan te doen als zakje open knippen en voeren :)

http://www.ahv-breda.nl/

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 20:07

Voor mij zijn die adressen nog niet haalbaar door dat ik nog geen beschikking heb over een auto. Hoop daar volgend jaar verandering in te brengen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:26

Er zijn bedrijven die (bij besteding van een bepaald bedrag) met een koelwagen komen bezorgen. Kijk bijvoorbeeld maar eens op versvoer.nl en degomeat.nl.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:11

www.degomeat.nl heb ik pas ontdekt. Nog niet besteld maar ben wel van plan dit binnenkort te doen. Ben nu al enthousiast over het assortiment dus kan niet wachten tot mijn diepvries leeg genoeg is :P (heb al wel een paar losse smaakjes gehad en dat beviel goed) Op degomeat.nl kan je van ik denk een stuk of 9 verschillende diersoorten complete versies bestellen, dus met vitaminen en mineralen. Zeker als je net begint met vers is dat misschien voor je eigen gevoel wel zo fijn, dan hoef je je geen zorgen te maken voor tekorten. De varianten verkopen ze ook allemaal in bakjes van 200 gram dus makkelijk doseren als je een klein hondje hebt. Verzendkosten zijn maximaal 10.60 euro. Is goed te doen als je wat ruimte in je vriezer hebt en dus steeds voor een aantal weken kan bestellen.

Echter, als je hondje het goed doet op de brok afgewisseld met af en toe wat duck zie ik ook geen directe reden om van voer te veranderen. Mocht je toch geïnteresseerd zijn in vers vlees, gewoon rustig de tijd nemen om je er in te verdiepen. Het is niet dat omdat je hond 1x ziek geweest is, je direct van alles aan zijn voeding moet veranderen uiteraard :P