Hondencursus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Hondencursus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 22:11

Woow ik wist niet dat een hondencursus vinden zo moeilijk zou zijn.

Had ik er eindelijk 1 gevonden, welke dicht in de buurt was en op maandag kon (deze dag komt mij het beste uit).
Maar nee deze namen alleen nog maar puppies aan.. -O- Dan telt mijn AM van 2 niet meer mee he.

Sinds ons overlijden van onze kanjer DC, hebben we een Amerikaanse Bulldog. Deze heeft helaas nog wat bijschaving nodig. De oude eigenaren vonden als je een hond africht, dat deze vals werd. Yeah right :){.

Maaaaaaaaar ik kan niks vinden wat aan mijn eisen voldoet. Misschien zijn er bokkers uit de buurt die wat aan raden.

- het liefst op maandag , ik werk in de horeca dus heb hele wisselende dagen. Pertinent geen vrijdag of zaterdag.
- niet te duur
- in de buurt van Capelle ad ijssel/ Nieuwekerk ad ijssel/Rotterdam
- geen clickertraining
- uiteraard training voor pubers

uhmmmm ?
Brand los!

I_Nicky_I

Re: Hondencursus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:27

Wij hebben afgelopen zondag examen gedaan van de puppen cursus bij de kynologenclub Rotterdam (KC Rotterdam). Wij zijn erg tevreden, misschien kun je eens informeren?
Wel hebben ze nu tot begin januari winterstop, maar zullen denk ik wel reageren op mail of telefoon.
Als je nog vragen hebt stel ze gerust :-)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:37

Het hangt er een beetje van af hoever je wilt rijden? Ik train zelf bij de KC Dordt te Heerjansdam (jaja, logisch) en ik vind het zelf een leuke club. Er is bij ons op maandag en woensdagavond GH (Gehoorzame Huishond) training, start eind januari weer uit m'n hoofd. De training valt of staat natuurlijk met de trainer, dus ik vind sowieso dat je altijd even bij een hondenvereniging moet gaan kijken eigenlijk :) Of je er past, enzo :)

KC Rotterdam hoor ik idd ook goeie verhalen over :j Ik ken ze zelf verder alleen van de jaarlijks clubshow en die is iig altijd goed georganiseerd :)

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:59

Ik zou inderdaad van te voren ook gewoon een keer gaan kijken. Dat hebben wij ook gedaan.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 08:40

Dankjewel voor jullie reacties. Ik wou training bij KC Rotterdam. Helaas nemen deze geen volwassen honden meer aan. Hun trainden ook op maandag, dus daar was ik heel blij mee, maar helaas.

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:23

Oké dat is wel heel jammer. Ook niet een nieuwe groep die wellicht gestart wordt.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 18:15

I_Nicky_I schreef:
Oké dat is wel heel jammer. Ook niet een nieuwe groep die wellicht gestart wordt.

Nee ook niet, aangezien er te weinig vraag naar is, volgens zeggen.. dus ze gaan alleen verder met de mensen die ook al bij de puppie-klas zaten :( baal wel ja -O-

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:54

Hm vervelend. Wij gaan op de zondag beginnen begin januari, en heb wel het vermoeden dat er misschien mensen gaan afvallen die wel de puppen cursus deden.
Vervelend dat ze geen nieuwe klas beginnen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 20:39

Helaas kan ik dus ook niet instromen, dat is ook wel jammer. maarja wat leer je nou op een puppencursus.. misschien dat ik daar zelf mee aan de slag kan gaan en dan kan instromen...

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:22

Geen idee wat jouw hond al kan natuurlijk. Wat wij geleerd hebben is:
Zit, af, blijf, hier, vooruit, flat, lopen zonder trekken, en wat dingen zoals op een tafel tillen.