Hoi allemaal,
Bij deze een wat zou jij doen vraag:
Wij zijn begonnen met 2 poezen. Dikkie, poes nummer 1 was heel strand, altijd haantje de voorste, tikkie dominant maar wel ontzettend lief.
Ster, Poes 2 is een vrij bange afwachtende poes die wel heel erg van aandacht houdt van mens en dier, maar wel op een heel rustige manier. Ze zondert zich regelmatig af maar komt ook rustig op de bank zitten met Dikkie op schoot.
De combinatie van bovenstaande poezen was een beetje haat liefde. Ster zocht heel sterk de aandacht bij Dikkie maar die gaf hier weinig om en verkocht haar ook af en toe een mep.
Ondertussen hadden wij ons ook voor een pup ingeschreven die uiteindelijk ook bij ons kwam. Maar ondertussen is ons Dikkie overleden net voordat de pup kwam.
De situatie met Ster is nu als volgt:
Ze vind de pup reuze interessant en heeft al een aantal keren toenadering gezocht. Maar zoals puppen zijn vind hij het alleen veel te leuk en kunnen ze niet communiceren. Dus poes nadert, pup blaft, poes rent weg en pup denkt heeey spelen en rent er vervolgens achteraan.
We zijn nu ongeveer 3 maanden verder en Ster is nog steeds bang van de pup. Ze is niet zoo bang dat ze niet van haar plek af komt, want als hij rustig ligt komt ze wel de kamer binnen lopen. En toen hij nog een stuk rustiger en jonger was ging ze er ook bij zitten als hij lag te slapen. Maar merendeel van de tijd brengt ze door op haar veilig plekje.
Ik vind het Best sneu dat ze zoveel op haar veilig plekje zit en haal haar dan ook regelmatig de woonkamer in. Maar meestal doe ik haar daar geen plezier mee.
Oja en de poes gaat niet naar buiten maar beschikt over een omheinde tuin. En kan hierin als wij haar hier in laten dus niet continu.
Nou vroeg ik me af hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Ik zit erover na te denken om in het asiel toch nog een tweede poes te halen. Maar doe ik hier wel goed aan?
Mijn overweging is dat ze zich wat op kan halen aan de andere poes als het klikt. Zodat ze door een andere poes kan wennen aan het idee pup (dus zoals de oude situatie).
Maar maak ik mijn poes blij met nog een prikkel? Ik weet het niet en twijfel hierover, ik hoop dat hier wat mensen zitten met goede tips.