hond aan diaree

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Billy20

hond aan diaree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 15:09

Mijn hond heeft nu al een paar dagen last van diaree. Vermoedelijk komt dit door een wisseling van voer. Wie weet hoe lang het duurt voor hij aan zn nieuwe voer gewend is en wanneer de diaree (als het daar van komt) over zou moeten zijn?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:24

Wat voer je nu?
Als je bijv. van droge brokken overstapt op vers vlees, dan zou het kunnen.
Maar dat komt meestal als de hond geen rauw vlees gewend is.
Vaak is dat op te lossen door er een tijdje kokend water overheen te schenken.

Nanno_123

Re: hond aan diaree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:27

een leuk topic waar weer iedereen vers vlees kan gaan adviseren..

ik denk dat dat verschilt per hond en per brok of wat je ook voert.
hou je hond gewoon in de gaten, jij kent hem het beste, zodra je het niet vertrouwd even langs de dierenarts gaan, maar ik denk niet dat het weken zal moeten duren!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:30

De maag vanmijn hondistoen ongeveer een week van slagg eweest maar ligt ook aan de soort brok denk. De 1 valt zwaarder dan de ander

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:33

Onze hond heeft ook sinds woensdag diaree.
Gisteren naar de dierenarts geweest aangezien het maar niet wegging, lichte koorts en een soort virusje in z'n darmen.
We hebben pilletje meegekregen, en het gaat al beter met 'm!
Het komt niet door wisseling van voer, hij heeft gewoon een virus opgelopen.
Als het nog langer aanhoudt, zou ik even een bezoekje brengen aan de dierenarts. :)

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:33

Dit zou inderdaad heel goed kunnen komen door wisseling van voersoort.
Omdat de darmen het niet gewend zijn, raken ze een beetje van slag wat de diaree veroorzaakt.
hoelang dit duurt is per hond verschillend.
let wel op dat hij voldoende blijft drinken en niet uitdroogd.
houdt het langer dan 2 weken aan. ga dan even langs de da.

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 18:22

Hij oogt verder niet ziek en het is begonnen toen we van voer zijn gewisseld dus vandaar dat ik vermoed dat het van het voer komt. Maar een virus zou natuurlijk ook kunnen. Als het langer dan een week gaat duren gaan we naar de dierenarts. Als er nog iemand is die ervaring heeft met diaree na voerwisseling dan hoor ik het graag.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:05

Diarree heerst ook vaak wel een beetje rond deze tijd van het jaar.. Zie hier in de wijk ook veel drabhopen liggen hoor :j

Van voer wisselen.. dat is per hond verschillend denk ik, hoe ze er op reageren. Die van mij is toen cold turkey van brok op vers gegaan zonder problemen, maar voer ik bijvoorbeeld langer dan 3 dagen smuldier dan gaat ie aan de racekak. Dus zelfs dat wisselt :P

Bij aanhoudende diarree is het hoe dan ook geen slecht idee om even langs de DA te gaan in ieder geval :)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:11

En? is de diaree al over?

Karnat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:46

Onze honden hebben ook wel eens diaree, op dat moment voer ik ze gekookte kipfilet met rijst. Dit is ook het advies wat wij van onze DA krijgen. Is de diaree nu al over?

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 12:56

Afgelopen weekend ben ik begonnen met kip/rijst en toen was het bijna over maar sinds ik de brokken weer ging introduceren (eerst een heel klein beetje) begon het weer. We hebben iets van de dierenarts gekregen dat hij nu krijgt. Weet de naam zo ff niet. Hij heeft het gister voor het eerst gekregen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:43

Oeh, dan ligt het dus waarschijnlijk aan de brokken.
Maar waarom ben je nu eigenlijk overgestapt als hij het op het andere voer wel goed deed?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:09

Het kan zijn dat je hond het niet goed doet op die brokken. Een paar dagen diarree kan als je overstapt, maar dat moet met max 4 dagen toch wel weer over zijn.
Van welk merk naar welk merk ben je overgestapt? En als ik het goed begrijp heb je nu een brok van de DA gekregen waar je mee begonnen bent?

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 07:56

Sassol schreef:
Het kan zijn dat je hond het niet goed doet op die brokken. Een paar dagen diarree kan als je overstapt, maar dat moet met max 4 dagen toch wel weer over zijn.
Van welk merk naar welk merk ben je overgestapt? En als ik het goed begrijp heb je nu een brok van de DA gekregen waar je mee begonnen bent?

Nee, ik heb een pasta gekregen die over het voer moet (Carnikur). Ik ben sinds deze week weer terug op de oude brok maar de diarree blijft.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 19:21

Mijn hond reageerd erg goed op Yakult, iedere dag een flesje zo nodig.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:27

Billy20 schreef:
Sassol schreef:

Nee, ik heb een pasta gekregen die over het voer moet (Carnikur). Ik ben sinds deze week weer terug op de oude brok maar de diarree blijft.

Ow, dus nu ook diaree met oude brok: dan zou ik toch ook eerder aan een virusje denken, net als Dyoka.
(en hopen dat het niets ergers is; toch goed in de gaten houden)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:30

marleen_usar schreef:
Mijn hond reageerd erg goed op Yakult, iedere dag een flesje zo nodig.

Mja, maar lang niet alle honden kunnen zuivel goed verteren.
Een groot aantal krijgt daar juist weer diarree van.

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 09:20

We zitten nu weer aan de kip en rijst en de diarree lijkt over. Zn ontlasting is nog niet helemaal hard maar ook niet meer zo diarree-achtig. Ik ben nu aan het kijken om hem voorlopig maar op een lam/rijst-brok te zetten. Ik twijfel nog tussen Nutro lam/rijst of Canex fish/rijst.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:09

Hier hetzelfde probleem. Hij eet nu 3 dagen rijst en kip. Ook door verandering van voer. Wij moesten ander voer kopen omdat degene die we altijd hebben er niet meer was en het voer was hier thuis ook op. Op eerste kerstdag zat er ook bloed bij zijn ontlasting dus meteen de DA gebeld en die zei dat we kip en rijst moesten gaan voeren. Vanmorgen leek het wat dikker te zijn niet meer zo waterig maar nog steeds diaree maar ik merk aan hem dat hij zich niet lekker voelt.. Nog iemand tips wat ik verder kan doen?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:07

Als je hond al vlees gewend is kun je ook wat bot toevoegen (rauwe kippenvleugeltjes/drumsticks bijvoorbeeld) dat constipeert ook. Bot NOOIT verhit geven.
Let wel: niet teveel veranderen aan het menu van je hond want dan heb je straks weer een geconstipeerde hond :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:11

Nanno_123 schreef:
een leuk topic waar weer iedereen vers vlees kan gaan adviseren..

ik denk dat dat verschilt per hond en per brok of wat je ook voert.
hou je hond gewoon in de gaten, jij kent hem het beste, zodra je het niet vertrouwd even langs de dierenarts gaan, maar ik denk niet dat het weken zal moeten duren!

Niet schieten voordat iemand roept dat is niet netjes. Waarom zou er iemand vers vlees adviseren aan een hond wiens darmen al van slag zijn? Het zou dom zijn toch om nu weer wat anders aan te bevelen terwijl hij al last van zijn darmen heeft!

Ik zou de oude brok weer deels bij de nieuwe brok toe voegen of een maaltijd over slaan en dan een paar kleinere porties voeren als zijn maag leeg geweest is dat wil ook wel eens helpen.

Verder kan het ook goed komen door stress natuurlijk als hij stress heeft van het vuurwerk.

het eerste wat ik doe is een maaltijd over laten slaan als mijn honden aan de diaree zijn en vervolgens voer ik vers dus geef ik net als sassol de eerste maaltijd(en) voornamelijk rauwe kippenpoten, vleugels e.d. dat is en lichtverteerbaar en bot maakt de ontlasting dikker. Dat vind ik een enorm voordeel van vers voeren.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 09:44

Gisteren met mijn hond naar de dierenarts geweest en het blijkt dat hij een ontsteking in zijn darmen heeft.. Dus de komende dagen heeft hij antibiotica en nog een pasta voor zijn darmen. Hij is gelukkig vandaag weer een stuk levendiger dan gisteren!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:23

ShirleyM, is er ook iets gezegd over de oorzaak?

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:39

Ja wat ik er van begreep (was er niet helemaal bij er gebeurde namelijk iets naars met mijn vriend vlak voor ik naar binnen moest dus we waren op een ambulance aan het wachten maar das offtopic) is dat het kwam omdat hij door zijn diaree wondjes in zijn darmen had gekregen en daar zijn bacteriën in gaan zitten en dat is gaan ontsteken..

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 11:26

En de oorzaak van de diarree? Anders kun je natuurlijk rekenen op een herhaling straks, zeker als de darmen al een keer ontstoken zijn geweest...