Terrarium slot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KM_Ris

Terrarium slot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 14:47

Heey, ik heb een slotje gekocht voor een terrarium, zoiets: http://shop.johnnys-petshop.be/media/ca ... slot_2.jpg

Maar, ik krijg hem er niet op :+ , ik heb vanalles geprobeerd, er zit ook geen gebruiksaanwijzing bij.
ik dacht eerst dat het glas misschien te dik was, maar we hebben 5 terrariums waarvan er 3 dunner glas hebben, en daar werkte het slot ook niet op.
heeft iemand ook zo'n ding? help :')

ik heb hem er trouwens 1 keer opgekregen, en toen ik het deurtje dicht wou schuiven ging het glas anders staan, en sprong het slotje eraf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:44

Die hadden wij ook op mijn stage, ik kreeg het ook nooit voor elkaar :')
Volgens mij moet hij op het achterste glas vast, en schuif je dan het slotje er op, die houd het voorste glas dus tegen..

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:52

Hij moet idd op het achterste glas en als het goed is zit er een " draai" schroefje aan de achterkant. Daarmee kan je de opening groter en kleiner maken. Ik heb jaren met die dingen gewerkt en er zaten er bij die niet bleven zitten. Meestal was het probleem het slotje zelf, want als je er een andere opzette bleef ie wel zitten. Dus misschien heb jij ook per ongeluk een "defect" slotje gekocht?

Andere optie is idd dat het glas te dik is maar als je bij de andere terraria geen probleem hebt die even dik zijn denk ik dat het toch wat anders is.

Succes!

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:56

Afbeelding

Zo moet hij.. Het is altijd even proberen om het goed te laten blijven zitten.
Je moet hem zo plaatsen dat het voorste raampje (links) niet naar rechts kan en je het blokkeer systeem (links op het slotje) het achterste (rechtse) raampje niet naar links kan.

Rosannee_

Re: Terrarium slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:25

je zet hem vast op het achterste glas ( je schuift het erop), dan schuif je de ruitrn dicht em steekt er een stuknijzer uit daar zet je het slot op en je voorste ruit kan niet meer verschuiven

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 12:28

Ach wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben :+ .
ik heb het nog eens geprobeerd, maar de hele tijd gaat het zo stroef dat ik bang ben dat het glas breekt haha :') .
denk dat ik het slotje fijn terug ga brengen, en dan misschien zo'n magnetisch slot gebruik ofzo, iemand ervaring mee?
of andere slotjes die wel echt werken?, ik heb een beetje haast aangezien de pythons groter worden, gister schoof 1 het deurtje een klein beetje open _/-\o_