Olifanten Emmen, het is weer zover...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WhySoWhite

Olifanten Emmen, het is weer zover...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 13:56

Steeds zie ik op tv ''klachten'' namens dierepark Emmen dat de olifanten het zo slecht doen. Dan staat het weer op facebook dat het allemaal niet lukt met ze en dit en dat en ze vinden het nogal vreemd.. Er word steeds weer gefokt maar verder niets aan de leefomgeving gedaan...

Olifanten horen niet in een dierenpark thuis. Het zijn géén huisdieren de honden komen van de wolven af en zo zijn '' het huis in gefokt'' katten net zo.. De paarden lijken niet eens meer op de ''wilde paarden'' omdat alles er na gefokt is... De olifanten en de andere stumpers die nu in een dierentuin zitten ook niet...

Zijn jullie er eens geweest? Die olifanten staan de hele dag te weven.. Lekker voor de gewrichten! het stukje waar ze op staan is gewoon belachelijk klein... Maar oooo wat leuk weer een kalfje erbij ( zo heet dat toch?) maar ondertussen is er een tijdje terug wel weer een dood gegaan na een vecht partij.. En het maar vreemd vinden. Die dieren lopen in de natuurlijk 100e km in dat park staan ze op een plekje van 100 bij 100 met veel geluk.. Ik denk dat het zelfs nog kleiner is... Joh ze gaan vechten wat vreemd.. In de natuur kunnen ze weg... Nu schijnt het al een jaar zo een strijd te zijn.. Waarom komt dat nu pas naar buiten en waarom komt er nu pas actie? Waarom moet er altijd eerst een dier overlijden voor er iets gaat gebeuren? Ik ging al nooit naar dierentuinen de laatste keer dat ik er ben geweest was ik een jaar of 8 12 jaar geleden.. Zie het zo weer voor me bah bah bah...

Ik word hier echt zo kwaad van |o

Wildgirl

Re: Olifanten Emmen, het is weer zover...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:57

Ik dacht juist dat Emmen in het nieuwe park een olifantenbeleid ging voeren voor meer ruimte en minder dieren?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:58

Je zegt t zelf al :')

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 14:02

Ja, dat zal vast wel maar waarom? Als dit allemaal goed ging hadden ze ze ook gewoon op een te klein stukje laten staan. Ik vind het echt bizzar dat er eerst een dode moet vallen voordat er een keer actie ondernomen word. Dan valt er weer één in een sloot omdat ze te dicht op elkaar staan en breekt er een slagtand af.. En een jaar later word er toch wel een oplossing gezocht.. Nja oplossing er kunnen er een paar naar een ander ''atractie'' park want dat is het.. Waar dan waarschijnlijk precies het zelfde gaat gebeuren na een bepaalde tijd.. ik snap het echt niet...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:03

Ik zou zeggen: stuur een brief/mail naar Dierenpark Emmen

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:04

Het stukje op nu.nl is wel anders dan de OP. Daar staat namelijk dat er een strijd is gekomen sinds een jaar geleden de leider is overleden.

Daar staat ook in dat er 4 dieren weg gaan en er geen nieuwe dieren aangekocht worden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:06

Wat mistic zegt. Voor de 4 dieren wordt een nieuwe plek gezocht, bij voorkeur een park in Europa zelf. Maar: Zo'n plek vinden is niet zo ontzettend gemakkelijk.

Daarnaast: De LANDELIJKE media pakt het nu pas allemaal op,in Drenthe was dit hele verhaal al lang en breed verspreidt.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:23

Jij bent vast nog nooit in Dierenpark Emmen geweest.. Als ze ergens de ruimte hebben is het daar wel
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 04-12-12 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 18:26

Ladybird schreef:
............, jij bent vast nog nooit in Dierenpark Emmen geweest.. Als ze ergens de ruimte hebben is het daar wel

je mag mn naam er best uit houden hoor ;)

ben er inderdaad afgelopen 10 jaar niet geweest.. is niet de bedoeling ook.
Laatst bijgewerkt door WhySoWhite op 04-12-12 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:27

Zonder zo'n 'attractiepark' zoals jij het noemt waren er waarschijnlijk een boel meer dieren geheel uitgestoven. Die parken hebben echt wel nut hoor!
fokprogramma's, maar ook om mensen te laten zien wat nou een olifant of een giraffe is. van alleen een plaatje kun je geen gevoel aflezen en een dier eens in het echt zien zet mensen aan het denken!

De olifanten krijgen het straks vast beter dan ze het nu hebben. Maar zo erg is het nu ook niet hoor..... ze hebben best ruimte!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:29

WhySoWhite schreef:
Ladybird schreef:
jij bent vast nog nooit in Dierenpark Emmen geweest.. Als ze ergens de ruimte hebben is het daar wel

je mag mn naam er best uit houden hoor ;)

ben er inderdaad afgelopen 10 jaar niet geweest.. is niet de bedoeling ook.

Naam = weg.

hoezo is dat niet de bedoeling ook? als je er al zo lang niet meer bent geweest, hoe kun je dan nog recht van spreken hebben?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:30

Wat een negatief stukje.. Ik vind juist Emmen een van de ruimere dierenparken, was voor een jaar terug naar een andere (weet niet meer precies welke) en daar stonden de dieren gewoon echt in hokken, dat vond ik eigenlijk een stuk schokkender dan Emmen. Ik ben echt benieuwd op wat voor tijdstermijn dierenpark Emmen gaat verhuizen, en of het uberhaupt nog wel door gaat..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:30

Toen was je nog zo'n klein knulletje...... ga dan eerst eens kijken en voelen voor je zo'n oordeel geeft!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:32

Artis, dat is pas zielig! Daar zitten echt veel te klein!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:35

Wat is er nu weer gebeurt dan?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:36

Nu zet je je naam er zelf weer in :+ , Whysowhite...

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 18:46

Heb er op tv toen dat beest in die gracht viel ( zo noemde ze dat geloof ik) genoeg van gezien. Daar stonden ze dicht op elkaar. Misschien is het inmiddels veranderd maar ik kan me enkel herinneren dat het daar écht niet ruim was. Zo leek dat op tv ook niet...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:50

Ik vind het ook vééééél te klein. En já, ik ben er recent nog geweest, dus ik heb recht van spreken... Al vind ik dat je daarvoor niet persé ergens hoeft te zijn geweest, maargoed omdat hier werd gezegd dat je geen recht van spreken hebt als je er niet geweest bent :+

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:24

WhySoWhite schreef:
Heb er op tv toen dat beest in die gracht viel ( zo noemde ze dat geloof ik) genoeg van gezien. Daar stonden ze dicht op elkaar. Misschien is het inmiddels veranderd maar ik kan me enkel herinneren dat het daar écht niet ruim was. Zo leek dat op tv ook niet...

Ga eerst eens kijken dan! Koeien staan toch ook altijd dicht bij elkaar in de wei ook al hebben ze 28 hectare te begrazen....
Ik vind het heel erg vreemd dat je oordeeld maar geen idee hebt waar je over praat!

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:51

het is erg dat die dieren er zitten omdat "WIJ" dat leuk vinden om te zien.. en dan idd nog veel te klein ook. geld ook voor artis etc.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:53

LufPony schreef:
het is erg dat die dieren er zitten omdat "WIJ" dat leuk vinden om te zien.. en dan idd nog veel te klein ook. geld ook voor artis etc.

Wat zie jij als betere optie dan?

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:55

dat het nooit zo had moeten gaan? en dat deze dieren op zn minst een betere leef omgeving mogen hebben ja!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:57

Heb hier van de week een stuk over gelezen.
Als ik het me goed herinner heeft Emmen twee olifanten families. Omdat deze onderling niet klikken wordt er voor 1 familie een ander onderkomen gezocht. Dit is echter niet zo eenvoudig.
Ik heb geen moeite met olifanten in gevangenschap. Juist hierdoor leren mensen de schoonheid van dergelijke dieren te waarderen waardoor er meer aan bescherming gedaan wordt.

Het fokverhaal vind ik op het eerste gezicht dubieus, maar daarvoor heb ik te weinig verstand van olifanten om te oordelen of het zo simpel ligt als gewoon de bulk erbij of anticonceptie ..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:58

euhm... tja, als alles niet zo was gegaan waren er nu nog dodo's geweest en geen armoede.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:59

Als er toen dierentuinen waren geweest had de dodo misschien nog wel geleefd...