Nou bedacht ik me: in Nederland hebben we veel dieren die (veel) te dik zijn. Maar is een klein vetrandje, wat reserves, juist niet handig voor geval van nood?
In elk geval is ze nu niet misselijk meer van de antibiotica en vreet weer als een bouwvakkertje
Dit topic is niet bedoeld als pleidooi voor vetzucht bij dieren. Het is gewoon iets wat ik me gezien de situatie afvroeg: iets reserves, dat is toch eigenlijk best handig? Hoe denken de bokkers daarover?
Onze ouder hond was ook op goed gewicht maar toen zij plots geopereerd moest worden viel ze echt in.. Ze had ook echt pijn. Hierna is ze wel dikker geworden en dit heeft haar zeker staande gehouden. Ze is toch 17 geworden ookal had ze overgewicht 
Vroeg me alleen af of ietsjes vet (heb je zelf ten slotte ook) niet beter is dan dat ze bijv. hun spierweefsel moeten gaan afbreken. D'r heupbotjes begonnen uit te steken, dat lijkt me toch niet helemaal okee maar moet je nagaan als ze dat vet niet gehad had. Snap je mijn redenatie?
Het banketstaaf is alleen dat onze huisdieren die reserve zelden of nooit aan hoeven te spreken. En dan is het weer niet zo handig. Dan heb je namelijk standaard overgewicht. Daarbij is (tijdelijk) iets te mager zijn ook helemaal geen probleem voor de gezondheid. In onze omstandigheden heb je er dat vaak weer zo aan.