Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Misschien tegelijkertijd (al heb ik ook nog nooit gehoord van het eten van de keutels van de moeder en het nog nooit gezien) maar zodra de oogjes open gingen, aten ze al snel mee. In ieder geval knabbelen op het hooi. Ilona schreef:Mama en papa ook maar even uit elkaar halen voordat er alweer een volgend nest ligt?
Geryon schreef:Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat ze dat eerst deden..Misschien tegelijkertijd (al heb ik ook nog nooit gehoord van het eten van de keutels van de moeder en het nog nooit gezien) maar zodra de oogjes open gingen, aten ze al snel mee. In ieder geval knabbelen op het hooi.
saskiakefie schreef:Geryon schreef:Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat ze dat eerst deden..Misschien tegelijkertijd (al heb ik ook nog nooit gehoord van het eten van de keutels van de moeder en het nog nooit gezien) maar zodra de oogjes open gingen, aten ze al snel mee. In ieder geval knabbelen op het hooi.
Ik het even opgezocht en vond dit:
'Als ze ongeveer acht dagen oud zijn beginnen de jongen te knabbelen aan de achtergebleven keutels en grasstofering van het nest. Waarschijnlijk krijgen ze daarmee bactieriën binnen die nodig zijn om plantaardig voedsel te verteren'
Dat staat er iig bij voor wilde konijnen, miss dat dat bij tamme weer anders is?
Zou wel goed kunnen. Maar dit is ook voor de oogjes open gaan. Zodra die open gaan, gaan ze al heel snel mee eten is mijn ervaring. Of enkel knabbelen zoals mijn flessenkonijn deed de dag na haar oogjes open waren.

). Sting schreef:@ Dovish: Heb nog 12 panelen staan als losse buitenren, maar die wordt nu toch niet gebruikt! Dus kom maar halen, mag je zo gebruiken. Woon ook in Grunn. Bedoel deze, ik denk dat dat al een heel eind scheelt qua breedte, maar weet niet hoe klein ze zijn straks? Lotharinger is natuurlijk niet mini, maar als mams dwergje is...
http://www.dieren-benodigdheden.nl/dier ... 8_zoom.jpg