Rat heeft probleem met geslachtsdeel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Rat heeft probleem met geslachtsdeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 20:53

Hoihoi,

Ik heb een jonge rat, met een probleempje. Zijn geslachtsdeel steekt uit, nou maak ik me daar niet meteen zorgen over, maar hij doet hem niet meer terug en hij is scheef :\
Hij speelt nog gewoon, eet goed, slaapt lekker met zijn vriendjes, maar soms trapt hij met zijn achterpootjes, alsof hij zich uitrekt met lopen.

M'n dierenarts vond het niet zo erg dat ik meteen moest komen, dus er staat een afspraak voor morgen.

Ik ben benieuwd of iemand dit al eens meegemaakt heeft met een rat? Wat was het toen?

Creatas

Re: Rat heeft probleem met geslachtsdeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:51

Even je vraag stellen op een ratjes forum. (Ratjes Online bijvoorbeeld). Ik ken nl wel verhalen.. De niet toffe. Maar heb zelf altijd dames of castraten gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:14

Het klinkt als een prolaps van de penis. Daar moet wel iets aan gedaan worden omdat hij er anders infecties aan op kan lopen. Is hij gecastreerd of niet?

Als het heel erg is kan de DA onder narcose de penis weer naar binnen brengen en het tijdelijk vastzetten met een hechting, als het nog niet heel erg is kan zalven ook helpen. Ik krijg toevallig morgen een ratje die het ook heeft (zit nu in een andere opvang) en die moet ook nog gezalfd worden. Ik weet zo niet welke zalf het is, zou dat wel even kunnen vragen. Bel anders voor de zekerheid naar een DA die verstand van ratten heeft, dan kan jouw eigen DA misschien iets met dat advies. Ik kan Dierenkliniek Lunetten in Utrecht, Care4Animals in Duiven en Stijn Peters in Eindhoven aanraden, gewoon even bellen als je het zeker wilt weten. Succes ermee!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 14:52

Bedankt voor jullie reactie's! Zijn penis zit ondertussen weer terug naar binnen, maar ik ga toch straks naar de dierenarts met hem :j

Ik heb foto's gezocht van een prolaps en dat lijkt er wel heel erg op! Gaat dat ook vanzelf weer terug, of niet? Want als het niet vanzelf terug gaat, dan is het het dus niet want mijn rat heeft hem er niet meer uithangen. Maar het lijkt er wel heel erg op.

Ik heb toevallig wel een foto gemaakt van toen hij hem er nog uit had hangen, zal die zo eens plaatsen.

Edit;
Afbeelding