Hoe leer ik mijn hond...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiindsaYxX

Hoe leer ik mijn hond...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 21:42

Commando's!

Ik heb een chihuahua van 4 jaar, komt uit het asiel had weinig tot geen manieren.

Ze kan nu ondertussen al los lopen, op het terrein komt ook terug als ik haar binnen roep. MAAR..
Dit kan alleen op het terrein want ik kan haar niet pakken als ze komt om haar riempje aan te doen dan denkt ze dat ik met haar wil spelen :+ best vervelend!
dus in het bos/op het strand kan ze niet los dan maakt ze er een spelletje van.

Ook als ze iets in haar bek heeft en dat wil ik afpakken (iets wat ze niet mag hebben en ergens vandaan heeft getoverd bijvoorbeeld) dan bijt ze gewoon in je handen! iemand enig idee hoe je dit kan oplossen?

En het blaffen wanneer iemand binnenkomt..

Hopelijk is hier een hondentrainer aanwezig haha

Groetjes

Neej

Re: Hoe leer ik mijn hond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:47

Als ik jou was ging ik gewoon lekker een "gehoorzame huishond" cursus gaan doen bij een leuke hondenschool :) Daar kunnen ze jouw individuele situatie beoordelen en weet je? Samen trainen is nog hartstikke goed voor jullie band ook :D

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:47

Ga lekker met je hondje op cursus bij een hondenschool. Daar leer je hoe je dit kunt aanpakken.
Je gaat dan lekker samen met je hond aan het werk en het is erg informatief.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:50

Denk inderdaad dat er genoeg mensen hier aanwezig zijn die weten hoe je zoiets aanpakt. Net zo goed als er boeken en websites zijn waarin of waarop je dit kunt vinden. Maar het beste advies dat ik je geven kan is het volgende: zoek een goede trainer bij jou in de buurt en vraag die om hulp. Zo via bokt of een andere website zal je niet afdoende helpen ben ik bang.
Succes daarmee!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:55

Cursus doen en snoepjes/lekkernijen, snoepjes/lekkernijen en snoepjes/lekkernijen doen een hoop :D

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 22:05

Dank jullie wel!
Ik zal eens op zoek gaan :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 08:06

ik denk dat haar vorige eigenaar het haar geleerd heeft. Als ze los is en ze wil niet kkomen en ze gaat het baasje uit dagen dan komt het baasje achter haar aan om haar te vangen. Een enorm leuk spelletje. Wat je moet doen is dat gedrag negeren. Gewoon op je hurken/kont gaan zitten en je niet verroeren. Neem iets lekkers mee van worst o.i.d. en steek je hand uit. Leer dat ze het gerust kan pakken en als ze dat vertrouwen heeft dan rustig onder haar kopje op de borst haar bandje pakken en aanlijnen en spelen en gek doen. Aangelijnd lopen is leuk!!! en dan weer los laten lopen en haar negeren (als ze bij je blijft natuurlijk en niets raars uit haalt). Ga weer zitten en roep ze en als ze helemaal rustig en op haar gemak komt lekker belonen, aanlijnen of niet (niet altijd aanlijnen namelijk ook regelmatig tussen door roepen) en weer gaan spelen.

Ik zou het uit proberen op een omheind veld waar ze niet vanaf kan. Maar niet thuis op het terrein. Dat terrein is bekend en is saai aanhet worden omdat het altijd dezelfde luchtjes zijn en baasje is daar een leuke afwisseling ;)

Verder zou ik zeker lekker gaan trainen. Is altijd erg leuk om te doen en jullie beiden leren daar echt veel van!! Maar zoek wel een cursus op die op een positieve manier traint (doen ze tegenwoordig bijna allemaal) negatieve manier van trainen helpt niet want bij de baas komen gaat dan nooit leuk worden en samen met de baas dingen ondernemen ook niet.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 16:05

Dank je wel voor de tips :)

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:20

En stel dat ze iets door bijt/pakt, smeer er pure rode peper op.
Dan doen ze het echt niet nog eens! Ik spreek uit ervaring:-)