ik heet Luna en ben 8 jaar. ik ben een Bernersenne soort.
voor jullie is 8 misschien normaal maar voor mijn soort is dit al heeeel oud. de gemiddelde Bernersenne wordt namelijk maar 5 jaar oud. mijn stiefbroertje Lobbes, waar ik altijd gek op was
is helaas ook overleden toen hij 5 was, er was nooit wat miss met hem eigenlijk. hij was ook veel sterker dan mij. op een dag was hij in een konijnen hol getrapt maar liet nooit zien dat hij er last van had. toen op een dag had hij zo'n pijn dat zijn familie hem had besloten te laten inslapen. ook een goede vriend van me genaamd Diesel was met 5 naar de grote honden hemel gegaan.
het aparte is ik heb al van jongs af aan last van mijn achterpoten ze deden ontzettend pijn. het kwam tot een punt dat ik niet eens kon opstaan. ik voelde me verschrikkelijk. mijn familie besloot me naar de dierenarts te brengen. hij zij dat ik een operatie kon krijgen, het koste wel heeeel veel. mijn familie vond het goed. toen zij de arts dat er maar een kleine kans was dat het zou helpen. die kans konden we niet nemen want ze kon er ook slechter van worden. ze besloten het niet te doen en me medicijnen te geven die ontzettend vies waren. op een moment werkte ze niet meer en Talitha huilde voor me. ze wisten het was tijd en brachten mij naar de arts. hij zij dat hij nog 1DING wilde proberen. ze gaven me om de 3maanden een bepaald spuitje met medicijnen en ik moest de eerste tijd heeeeerlijke snoepjes slikken (ik denk dat het pijnstillers waren). dit gaat nog steeds ontzettend goed! tegenwoordig ben ik ouder aan het worden en ook plassen is vermoeiender. ik heb ook een hele tijd bloed geplast. toen ben ik op van alles getest maar er was niks aan de hand. na een tijdje was dit ook weer weg. nu plas ik heel veel maar het gaat verder nog wel goed met me. ik ben heel gelukkig met mijn familie. Talitha gaat zoveel mogelijk foto's van mij maken en met jullie delen. ook als er wat nieuws gebeurt laat zij het gelijk weten. er is namelijk een grote kans dat ik geen 9 wordt deze februari.
foto's van de zomer

foto's van deze herfst

losse foto's

raaawwwrrrr

Onze berner doet precies hetzelfde
Wij hebben ook al een oude dame die de 12 al is gepasseerd in Augustus
ze heeft de hele nacht met haar koppie op mijn schoot gelegen 
heb weer even een fotoshoot gehad met haar