te weinig tijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Talithao

te weinig tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 15:29

hallo allemaal, dit zijn ik en mijn baasje Talitha.
Afbeelding

ik heet Luna en ben 8 jaar. ik ben een Bernersenne soort.
voor jullie is 8 misschien normaal maar voor mijn soort is dit al heeeel oud. de gemiddelde Bernersenne wordt namelijk maar 5 jaar oud. mijn stiefbroertje Lobbes, waar ik altijd gek op was <3 is helaas ook overleden toen hij 5 was, er was nooit wat miss met hem eigenlijk. hij was ook veel sterker dan mij. op een dag was hij in een konijnen hol getrapt maar liet nooit zien dat hij er last van had. toen op een dag had hij zo'n pijn dat zijn familie hem had besloten te laten inslapen.
ook een goede vriend van me genaamd Diesel was met 5 naar de grote honden hemel gegaan.

het aparte is ik heb al van jongs af aan last van mijn achterpoten ze deden ontzettend pijn. het kwam tot een punt dat ik niet eens kon opstaan. ik voelde me verschrikkelijk. mijn familie besloot me naar de dierenarts te brengen. hij zij dat ik een operatie kon krijgen, het koste wel heeeel veel. mijn familie vond het goed. toen zij de arts dat er maar een kleine kans was dat het zou helpen. die kans konden we niet nemen want ze kon er ook slechter van worden. ze besloten het niet te doen en me medicijnen te geven die ontzettend vies waren. op een moment werkte ze niet meer en Talitha huilde voor me. ze wisten het was tijd en brachten mij naar de arts. hij zij dat hij nog 1DING wilde proberen. ze gaven me om de 3maanden een bepaald spuitje met medicijnen en ik moest de eerste tijd heeeeerlijke snoepjes slikken (ik denk dat het pijnstillers waren). dit gaat nog steeds ontzettend goed! tegenwoordig ben ik ouder aan het worden en ook plassen is vermoeiender. ik heb ook een hele tijd bloed geplast. toen ben ik op van alles getest maar er was niks aan de hand. na een tijdje was dit ook weer weg. nu plas ik heel veel maar het gaat verder nog wel goed met me. ik ben heel gelukkig met mijn familie. Talitha gaat zoveel mogelijk foto's van mij maken en met jullie delen. ook als er wat nieuws gebeurt laat zij het gelijk weten. er is namelijk een grote kans dat ik geen 9 wordt deze februari.

foto's van de zomer
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

foto's van deze herfst
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

losse foto's :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

raaawwwrrrr <3
Afbeelding

Afbeelding

love_Soraya

Re: te weinig tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:20

wat een mooi verhaal heb je geschreven... prachtige hond

Talithao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 19:34

dankje :)

heb een interessant verhaaltje van deze avond.

loop je met je hondje zoals altijd richting het velde en rent ze (zoals altijd) voor je uit omdat ze moet plassen. kom jij aan bij het velde staat ze niet waar ze altijd staat. erger nog ze stond nergens. je roept je schreeuwt je roept opnieuw Lunaaaaaaa!!!! maar je ziet of hoort niks. de tranen rollen over je wangen terwijl je in de stres rondjes loopt en om je heen kijkt. niks........ je belt naar huis dat je je hond kwijt bent en je krijgt hulp. roepen en fluiten maar nog steeds. niks....... er komt nog iemand van huis met de fiets die vooruit gaat. op dit moment gaat er van alles door je kop. wat als etc. dan loop je waar je maar zoeken kan vraagt iedereen die je ziet. loopt ze gewoon in je straat -_- was ze dus geschrokken van een knal en weggerend ofzo. ben wel heeeeel blij dat ze weer thuis is <3 ze loopt al sinds ze 1 is los met ons mee en het is nooit een probleem geweeest. ze komt ook altijd als je der roept daarom was ik nog het meest bang.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:43

Hopelijk kunnen jullie z'n 9de verjaardag nog samen vieren!

Talithao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 20:12

dankjee :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:03

BB -> BB-ITP

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:06

Haha komt me bekend voor die foto's _O- Onze berner doet precies hetzelfde :') Wij hebben ook al een oude dame die de 12 al is gepasseerd in Augustus :)

Mooie grote witte aftekening heeft ie op z'n kop :)!

edit: wij geven onze berner (heeft ook last van haar voorpoten) MSM pillen van Novo. Dierenarts verbaast zich steeds dat ze er nog zo goed uit ziet voor haar leeftijd. Misschien is het nog iets voor jullie? Wij lossen 2 pillen op in warm water en doen het door haar avond eten. Het is voor soepele spieren en gewrichten en sterke botten.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 4976_n.jpg weet niet of je de foto kunt zien

Talithao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 19:36

angelaatjuh schreef:
Haha komt me bekend voor die foto's _O- Onze berner doet precies hetzelfde :') Wij hebben ook al een oude dame die de 12 al is gepasseerd in Augustus :)

Mooie grote witte aftekening heeft ie op z'n kop :)!

edit: wij geven onze berner (heeft ook last van haar voorpoten) MSM pillen van Novo. Dierenarts verbaast zich steeds dat ze er nog zo goed uit ziet voor haar leeftijd. Misschien is het nog iets voor jullie? Wij lossen 2 pillen op in warm water en doen het door haar avond eten. Het is voor soepele spieren en gewrichten en sterke botten.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 4976_n.jpg weet niet of je de foto kunt zien

wat een ontzettend leuke berner heb jij :) nee helaas gaat dat niet werken. Luna heeft een oneffenheid in haar achterpoten. het is iets met haar botten at dus alleen met een soort pijnstillers verlicht kon worden. het gaat nu ontzettend goed met der :) ben heel trots op me oude meisje :) en jij vast ook. 12 is ook niet niets voor een berner :)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:54

Oke helaas idd. Ja ben zeker heel blij met mn gekke muts <3 Blijven zulke leuke honden!

Talithao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 14:27

Hey jongens ik dacht ik reageer weer eens. luna was met nieuw jaar ontzettend bang voor al het vuurwerk. Dit is zij nooit eerder geweest. Ik moest haar zelfs aan de riem houden :O ze heeft de hele nacht met haar koppie op mijn schoot gelegen :) hebben andere bernersennes dat ook ineens?? Dat ze na 8jaar zonder problemen ineens bang zijn voor vuurwerk?? Geen idee. In februari wordt mecrouwtje dan eindelijk 9 en dan neem ik haar lekker mee naar buiten voor wat nieuwe foto's als iemand misschien nog een goede niet zo dure fotograve weet zou dat ook te gek zijn want normaal maak ik de foto's zelf maar ik wil heel graag een keertje foto's met haar samen :) dus als je iemand weet in de buurt van Almere stuur maar een pbtje :)

Talithao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 16:47

Afbeelding

een van mijn favoriete foto's van vandaag :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:57

Wat een gave hond 8-)

Talithao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 23:55

Annepaardoes dankje :)

Talithao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 11:28

een weer een update :) het gaat super met mijn oude doos :P heb weer even een fotoshoot gehad met haar :) dit was in december toen er geen sneeuw lag :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(al deze foto's zijn door mij gemaakt!)

en van de winter maakte mijn moeder 2 super leuke foto's :)
Afbeelding
Afbeelding