Likkend konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RZDLover

Likkend konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 21:57

Ik heb 2 dwergjes en 2 grotere konijnen (komen uit het asiel, ras onbekend). Het gaat om mijn twee dwergjes. Het zijn twee vrouwtjes, die uit 1 nestje komen. Het gaat heel goed, ze hebben nooit onenigheid en knuffelen en spelen samen heel wat af. Ze lopen regelmatig lekker los in de woonkamer en kunnen ook in hun hok echt hun ei kwijt (veel speeltjes, vaak nieuwe uitdagingen etc).

Ik ben geen echte konijnenkenner en heb ik toch mijn vraagtekens bij het gedrag van 1 dwergje. Ze likt je namelijk helemaal af :+ :')
Ze knaagt niet en in haar hok likt ze nergens aan, het is echt alleen als je haar vast hebt en ze ergens een stukje huid ontdekt. Ze zit ook erg graag bij je. Mijn andere dwergje doet dit helemaal niet (is ook niet zo'n knuffelaar).

Ik wil graag meer leren over het gedrag van konijntjes en dus ook, wat dit kan zijn?

Er is al een keer eerder een topic geweest hierover, maar dat konijntje zat alleen en daar werd toen de oorzaak bij gelegd. Dat is bij mijn konijntje niet het geval.

Geryon

Re: Likkend konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:58

Konijntjes kunnen je likken omdat ze je lief vinden, het fijn vinden om bij je te zijn. Maar misschien vindt ze je handen lekker smaken :P

Laptopmuis

Re: Likkend konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 09:26

Je zweet smaakt lekker, daar halen ze zout uit :).
Iedereen zweet.. je voelt het en ziet het misschien niet,.. maar het is wel zo.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 14:37

Laptopmuis schreef:
Je zweet smaakt lekker, daar halen ze zout uit :).
Iedereen zweet.. je voelt het en ziet het misschien niet,.. maar het is wel zo.

Zou ze dan zout tekort kunnen hebben? Mijn andere dwergje doet dit niet, terwijl ze beide hetzelfde eten. Ze krijgen geen mixvoer, maar brokjes en regelmatig knaagstokjes, (knaagdieren)broodjes, diverse groentes en onbeperkt (kruiden)hooi. Is een liksteen dan nodig?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:19

Vreemd mijn reactie is ineens weg?? Ik had gereageerd:

Ze vind je lief <3

edit: oh ik zie nu de oorzaak, je had een dubbel topic.