Gezocht: hersenkrakers voor kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paan

Gezocht: hersenkrakers voor kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 21:36

Een van onze katten is dol op spelen. Volgens mij is hij slim, omdat hij altijd niet domweg achter het speeltje aan loopt maar ook goed oplet waar het heen gaat en dan probeert een kortere weg te nemen of zo.

Nu ben ik op zoek naar spelletjes die hem blijven triggeren zonder dat wij er steeds bij moeten zijn om met hem te spelen. Dus eigenlijk hersenkrakers. Nu zijn er diverse leuke spelletjes te koop, maar ik weet niet zeker of hij het echt leuk vindt. Dus nu zoek ik iets wat ik makkelijk zelf kan maken. Iemand ideeen?

MamaMiesje

Re: hersenkrakers voor kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:37

Een schoenendoos met sleuven en of gaten erin en dan moet ie proberen een balletje door het doolhof te krijgen?

dierenfan

Re: Gezocht: hersenkrakers voor kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:49

www.zooplus.nl en dan zoeken bij de katten denkspelletjes. Erg leuk om wat ervaringen op te doen en ideeen te zien.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 22:06

Dierenfan, daar had ik ook al op gekeken. Dat soort tips zijn ook welkom.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:33

Het activityboard fun board, zie Zooplus, is best leuk met veel verschillende dingen waar ze best over na moeten denken. Je kan er brokjes op diverse plekken verstoppen, in de gaatjes wat kattenmelk doen. Kat is actief bezig voor zijn voer en moet ook nog zijn hersenen trainen. Wel moet je dit niet continu laten staan maar af en toe neer zetten waardoor het leuk en uitdagend blijft.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:28

Als poeslief buiten komt dan vind hij genoeg uitdaging..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:31

Die van mij vind de ultieme uitdaging het witte dopje met lipje van een lidl houdbare melkpak.
Kan geen duur denkspelletje al dan niet met voer tegenop.
En is razend enthousiast over ballen in een rond ding, die er niet uit kunnen.
(de voer dinges, vind ze blijkbaar niet interessant, of ze is te slim, wacht namelijk tot andere kat de brokken
naar beneden heeft gewerkt en jat ze dan.)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:31

fransje23 schreef:
Het activityboard fun board, zie Zooplus, is best leuk met veel verschillende dingen waar ze best over na moeten denken. Je kan er brokjes op diverse plekken verstoppen, in de gaatjes wat kattenmelk doen. Kat is actief bezig voor zijn voer en moet ook nog zijn hersenen trainen. Wel moet je dit niet continu laten staan maar af en toe neer zetten waardoor het leuk en uitdagend blijft.

Ik heb zo'n bord, maar na 1x hadden ze het al door, met 5 min. waren alle snoepjes al op, geen lol aan dus :(

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:55

Sjolvir schreef:
Die van mij vind de ultieme uitdaging het witte dopje met lipje van een lidl houdbare melkpak.
Kan geen duur denkspelletje al dan niet met voer tegenop.
En is razend enthousiast over ballen in een rond ding, die er niet uit kunnen.
(de voer dinges, vind ze blijkbaar niet interessant, of ze is te slim, wacht namelijk tot andere kat de brokken
naar beneden heeft gewerkt en jat ze dan.)

herkenbaar mijn poes heeft het met sluit clips van brood zakken, niks bestaat meer om haar heen alleen dat dingetje...