Sinds woensdagavond ben ik eigenaresse van 2 cavia's die ik heb overgenomen van de onderbuurvrouw. De cavia's zijn dus al wel aan elkaar gewend, maar moeten nu nog aan mij en hun nieuwe huis wennen.
Ze zijn erg schrikkerig en bang als ik in de buurt kom, en schieten meteen hun hok of hangmat in..
Had vandaag het nachthok er in gezet, vonden ze eerst heel eng, maar ze gingen daarna wel op onderzoek uit, nu zitten ze er bijna constant in. We (mijn vriend en ik) hebben ze gisteravond wel al op schoot gehad (na een hoop stress met het pakken
). Pippi vond het na een tijdje wel gezellig en begon vrolijk met ons mee te babbelen. Geertje kroop echter dicht tegen mn kin/schouder aan, en vond het allemaal maar eng..Hoe kan ik ze het beste laten wennen, ze toch wel oppakken en knuffelen (op schoot) om ze aan mij te laten wennen of ze juist met rust laten zodat ze aan hun nieuwe hok etc. kunnen wennen?
en vraag 2.. als jullie dan toch alles lezen
. hoeveel groenvoer krijgen jullie cavia's? Er is altijd zoveel te doen over genoeg vitamine C bij cavia's, maar wat is genoeg?! ik vind het maar lastig, wil het beste voor ze! 
Ik ben daar ook lid.