Nog meer 'pratende' rottweilers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Nog meer 'pratende' rottweilers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 20:33

De rottweiler van m'n mama doet het constant. Eigenlijk lijkt het best op grommen, maar grommen klinkt meteen zo negatief.
Mijn moeder wist me te vertellen, dat dat vrij eigen is aan het ras. Noia is onze 3de rottweiler; Noxx had het wat minder en Ginni amper.

Ik kan me voorstellen dat iemand die Noia niet kent, zich een aap schrikt als ze ons bezig zien. Ze doet het zowel naar mij, als naar mijn moeder, broer en stiefvader. Vooral als we een 'kusje' vragen; ze geeft dan flink een likje, en trekt tegelijkertijd haar lip op, en gaat dan grommen :+ Ze kan zo 10 kusjes achter elkaar geven, en blijven brommen met opgetrokken lip, maar ze maakt dus echt never nooit de intentie om te bijten. Ook als je haar knuffelt doet ze dit. Het grommen verandert soms na een tijdje, klinkt dan al veel meer als 'zeuren', geluid maar geen gegrom meer, zeg maar :+

Ik krijg overigens niet de indruk dat ze dit doet, omdat ze het niet leuk vind. Dit is haar manier van communiceren. Als ze haar lip optrekt, doet ze me veel meer aan mijn flemende paard denken, wanneer ik haar kriebel op haar favoriete plekje, dan op een kwaaie hond die ieder moment kan happen. Mijn hand er af (hoe risicovol misschien dat kan zijn :+ ), maar zij zal niet bijten. Als je samen met haar op de zetel ligt, en je kriebelt en krabt haar lievelingsplekjes, gaat ze ook 'praten'. Ik probeer het één van de eens op video te krijgen..

Nou, zijn er nog meer bokkers met 'pratende' rottweilers?

Afbeelding
Noia *D
Laatst bijgewerkt door JunkDeLuxe op 29-11-12 21:08, in het totaal 3 keer bewerkt

Rose123

Re: Nog meer 'praten' rottweilers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:35

Geen rottweiler, maar wel een kat. Het klinkt totaal anders maar hij doet hetzelfde als dat jij zonet over je rottweiler beschrijft, alleen hij trekt dan niet zijn lip op maar wel zijn oortjes doet hij helemaal plat

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:45

De rottie van mijn moeder gromt ook altijd. Als je haar aait, als ze wat let doen, maar dan zit er ook niks kwaads in.
Onze x rot die ook grommetjes, maar ook oeh geluidjes, als je tegen haar praat en bij overdreven gapen!

jojodenlai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:47

Heb ook een rottweiler die dit zo nu en dan doet, haar oma deed het heel erg en haar mama net zoals die van mij zo nu en dan

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:34

Mijn oudje van 11 jaar doet dit ook,als je d'r aait dan gromt/bromt ze heel zachtje omdat ze het zo lekker vindt. Mijn jonkie van 10 maanden praat nog niet maar dat komt misschien nog wel.
Kimmie261 heeft heel veel pratende Rottie's ze heeft daar ook een filmpje van.

kimmie261

Re: Nog meer 'pratende' rottweilers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:11

:D ja zeg dat, ze kunnen er hier ook wel wat van.... :j