Ik heb gezien dat er hier toch wel veel honden liefhebbers zijn die er ook veel vanaf weten, dus ik stel mijn vraag maar hier.

Ik heb dus een probleem, we hebben sinds een half jaar een 2 jarige keeshond in huis, als gezelschap voor onze andere oude hond.
Giovanni hebben we uit een gastgezin gehaald, daar zat hij ong 3maanden . Hiervoor zat hij bij een broodfokker, waar hij 2 jaar aan een stuk in zijn bench, in zijn eigen uitwerpselen heeft geleefd. Bij het gastgezin moest hij eerst naar de trimmer want de klitten waren er niet meer uit te wassen.
Nu hij bij ons is hadden we al gemerkt dat als we hem riepen dat hij soms niet wist wie hem riep en na een onderzoek bij de DA is gebleken dat hij langs 1 kant doof is (hierdoor kan hij nog wel geluiden horen, maar weet hij niet goed waar ze vandaan komen) Waarschijnlijk door meerdere oorontstekingen achter elkaar.
Het is echt een hele vrolijke hond met veel te veel energie, hij kan zijn geluk niet op nu, vanaf dat hij in het gastgezin zat begon zijn leven eigenlijk pas.
Hij kende dus ook nog niets.
Nu even ter zake:
Maar nu hebben we een probleem ik weet dat keeshonden keffers zijn en als waakhonden bekend staan, maar hij blijft maar blaffen.
Als er gestommel is boven (soms zelf maar een stoel die verschuift) rent hij naar buiten om 5 min te staan blaffen, echt bij het minste geluid blaft hij. Als geluk hebt kan je hem nog terugroepen voordat hij buiten is (door het kattenluik), maar hij weet dat hij het niet mag doen, maar kwaad worden helpt niet (hij komt dan wel terug zielig naar binnen, maar het houd hem niet tegen om da volgende keer terug naar buiten te rennen)
Nu reclameren de buren nog niet, maar ik ben bang dat het binnenkort wel zo gaat zijn, soms staat hij echt 15min buiten te blaffen.
's nachts zetten we hem in de bench, en sommige nachten blaft hij ook, soms een 15min dan stopt hij weer voor 30min/1u en dan begint hij terug te blaffen. We weten niet waarom, als we dan kwaad naar benden komen is hij wel weer braaf voor heel de nacht, en soms is hij gewoon heel de nacht braaf, maar andere dagen blaft hij dan weer aan een stuk door.
Aan de bench kan het niet liggen, omdat dit zijn vertrouwde plaats is (ik had verwacht dat hij nadat hij van bij die fokker kwam hij er een trauma ofzo aan ging over hebben gehouden, maar in tegendeel als hij onzeker is of rust wil gaat hij er altijd in liggen)
Het is ook niet dat hij gewoon zijn energie kwijt moet, want hij gaat elke dag 1u buiten wandelen, speelt buiten in een grote tuin en als hij wel te veel energie heeft dan crosst hij naar buiten rent hij een paar rondjes in onze tuin en komt terug rustig binnen.
Buiten is voor hem gelijk aan spelen, dus als hij nog maar denkt dat we naar buiten gaan staat hij al buiten aan de deur te wachten (behalve als we zeggen dat hij niet mag). En als we gewoon door de tuin lopen staat hij al te springen en blaffen (en soms zelfs zacht bijten om uit te dagen) van enthousiasme, het liefst van al zou hij willen dat je heel de dag met hem speelt!
Het is wel een hond waarbij je zeer streng en duidelijk moet zijn (zo heeft hij bijvoorbeeld
2 maand met onze voeten kunnen spelen dat hij zo gezegd niet naast kon lopen, maar na een keer ons geduld te verloren zijn, liep hij heel braaf naast, en nu kan hij het ook)
Het is een zeer slimme hond en een echte speelvogel, maar hij is wel onderdanig naar ons.
hier even een foto'tje zodat jullie weten over wie ik het heb

https://lh3.googleusercontent.com/-7-GV ... %25206.jpg
Sorry voor de lange tekst, maar ik hoop dat jullie nu een duidelijk beeld hebben van zijn gedrag en we hopen dat jullie ons zo beter kunnen helpen.
Weten jullie wat we hieraan kunnen doen? Want we beginnen het geblaf wel beu te worden.
Alvast bedankt!

)
klinkt ingewikkeld als ik het zo terug lees
)