Zichtbaarheid van hond in het donker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Zichtbaarheid van hond in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 23:16

Sinds een aantal weken hebben we er een pup bij en als snel merkte we dat hij niet al te goed zichtbaar is als het donker is vanwege zijn donkere kleurtje. Ons andere teefje is wit en die vind je dus vrijwel altijd wel maar onze pup zijn we soms gewoon kwijt als hij stilletjes staat te snuffelen. Daarbij is het natuurlijk wel veilig ook in het verkeer, zelfs al zit hij aan de riem, om toch goed zichtbaar te zijn!

Nu hadden we van de week een led lampje gekocht voor aan zijn halsband, je moest het aandraaien om hem aan te zetten en een stukje losser draaien om hem uit te zetten. Kortom, het ding had dus een eigen wil, moest hij aan ging hij uit en moest hij uit ging hij aan. Toen ik hem goed los wilde draaien zodat hij niet aan zou springen viel het hele ding uit elkaar en kon ik dus op mijn buik door de huiskamer voor de batterijtjes.. Dat betekende dus een enkeltje vuilnisbak :')

Maar nu heb ik dus weer niets.. Er zijn tal van dingetjes op de markt te koop om je hond goed zichtbaar te maken en het is allemaal niet te duur maarja als het net zo een flop is als mijn ledje word het toch snel wel duur. Zo zijn er bijvoorbeeld ook halsbanden maarja over een paar maandjes heeft mijn pup langer haar, is het dan nog goed zichtbaar? En spatwaterdicht, overleeft het dan een goede regenbui?

Dus wat gebruik jij om je hond goed zichtbaar te maken voor je zelf en anderen?

S_uus

Re: Zichtbaarheid van hond in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:19

Ik heb van die tja slabbertjes?

Reflecteren in het licht, ik zal morgen een foto voor je maken.
Ze hebben reflectie langs de rand zoals 3hoekige verkeersborden en een reflecterende hondenpoot erop.
Te bevestigen met klittenband.

Die dragen mijn husky's in het donker

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:21

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:21

In onze winkel verkopen we ledverlichting voor aan de halsband(die jij had), reflecterende 'veiligheids'jasjes, een lampje voor aan de riem zelf, en een reflecterende zakdoek om om de nek te binden :j

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 23:23

S_uus schreef:

Ze hebben reflectie langs de rand zoals 3hoekige verkeersborden en een reflecterende hondenpoot erop.

Is een beetje het zelfde idee als de reflectie hesjes maar dan zonder dat je je hond helemaal hoeft in te pakken? Ik had al wel zitten kijken naar zo een hesje maar vroeg me af of het ook goed zichtbaar was als er weinig omgevingslicht is? Wij hebben altijd een stukje in de route zitten zonder verlichting waar de honden nog even lekker los kunnen en zelfs mijn teefje is daar slecht te zien, gelukkig luistert zij goed :)

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 23:24

Escada schreef:
In onze winkel verkopen we ledverlichting voor aan de halsband(die jij had), reflecterende 'veiligheids'jasjes, een lampje voor aan de riem zelf, en een reflecterende zakdoek om om de nek te binden :j

Mag ik vragen wat de website is? Ik had al even in je profiel gespiekt maar ik kon zo snel geen website vinden.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:24

Wij hebben voor onze hond een halsband gehad met lichtjes erin. Na een tijdje viel die steeds uit. Ook van die 'cliplichtjes' hebben we geprobeerd. Nu heb ik een reflectiedekje voor haar. Ik heb het zelf nog niet gebruikt maar hoop dat het haar zichtbaarheid vergroot (6kilowegend zwart teefje )

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:28

Wispeltuur schreef:
S_uus schreef:

Is een beetje het zelfde idee als de reflectie hesjes maar dan zonder dat je je hond helemaal hoeft in te pakken? Ik had al wel zitten kijken naar zo een hesje maar vroeg me af of het ook goed zichtbaar was als er weinig omgevingslicht is? Wij hebben altijd een stukje in de route zitten zonder verlichting waar de honden nog even lekker los kunnen en zelfs mijn teefje is daar slecht te zien, gelukkig luistert zij goed :)

Ben toch even voor je naar beneden gelopen om te zien wat er op het doosje staat en daarna te googlen :Y)
http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl& ... 0,s:0,i:82
Dit is het .

Nee het is geen heel pak haha dat vind ik ook zo'n gedoe en heb het idee dat ik mn hond erin opsluit + dat de mijne het al zo snel warm hebben met hun winterbestendigde vacht.

Nou ik denk dat ze dus vooral hun werk doen in het licht (Lantaarn/auto/fiets enz)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:28

Wij hebben gewoon van die kleine Hema fietslampjes. 1 aan de halsband en 1 aan de riem.
Zelfs van een aardige afstand zijn deze nog goed zichtbaar en kunnen tegen de regen.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:29

Bij de action heb je lampjes die kniperen. Knopje omhoog; rood knipperlichtje, knopje omlaag; uit! :D
Heel handig, onze hond heeft er 2 om en die is zelf bijna blind en doof dus kan hem niet roepen. Vind wel dat hij los moet kunnen dus dat lampje is voor mij erg makkelijk.
Die lampjes gaan nu 2 maand mee en worden iedere dag gebruikt. Je hebt allerlei vormpjes, hondenbotje, hartje, pootje. Etc. Kost 1 tot 2 euro

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:29

Ollie gaat in het donker niet los en dwz dat ie voor MIJ niet zichtbaar hoeft te zijn. Ik doe 'm een halsband met een lichtje rondom om, of z'n tuig met daaraan twee fietslampjes bevestigd. Ik heb 'm aan de lijn dus het is puur zodat anderen zien dat ik een hond bij heb :)

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:30

Ik schuif gewoon zo'n los fietslampje op zijn tuig of halsband :) werkt prima, die lampjes zijn best fel :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:30

Neej schreef:
Ollie gaat in het donker niet los en dwz dat ie voor MIJ niet zichtbaar hoeft te zijn. Ik doe 'm een halsband met een lichtje rondom om, of z'n tuig met daaraan twee fietslampjes bevestigd. Ik heb 'm aan de lijn dus het is puur zodat anderen zien dat ik een hond bij heb :)

Ja das ook een beetje mijn idee erachter, dat anderen mijn honden zien.
Los gaan ze op straat sowieso niet .

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:33

S_uus schreef:
Ja das ook een beetje mijn idee erachter, dat anderen mijn honden zien.
Los gaan ze op straat sowieso niet .

Nee op straat sowieso niet, maar ook niet in het veld ofzo. Niet in het donker iig. In de winter ga ik meer met 'm fietsen en doe ik (als de planning het toelaat) de losloopwandelingen in de middag, maar geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om 'm in het donker los te laten :+ IK kan dan niet zien wat er gebeurt en wat er loopt en dus ook niet anticiperen op ineens verschijnende konijnen ofzo :')

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:34

Helaas geen webshop op de site, de winkel zelf zit in Bunschoten-Spakenburg dus wat te ver. Er zijn vast veel webshops die het wel verkopen :j

Wispeltuur schreef:
Escada schreef:

Mag ik vragen wat de website is? Ik had al even in je profiel gespiekt maar ik kon zo snel geen website vinden.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:35

ledlampje van de hema, 3 euro voor 2 stuks, doen het bij mij al 3 winters :D

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:36

xGoldenHero schreef:
Bij de action heb je lampjes die kniperen. Knopje omhoog; rood knipperlichtje, knopje omlaag; uit! :D
Heel handig, onze hond heeft er 2 om en die is zelf bijna blind en doof dus kan hem niet roepen. Vind wel dat hij los moet kunnen dus dat lampje is voor mij erg makkelijk.
Die lampjes gaan nu 2 maand mee en worden iedere dag gebruikt. Je hebt allerlei vormpjes, hondenbotje, hartje, pootje. Etc. Kost 1 tot 2 euro

79 cent geloof ik :o ... ik heb ze ook, ideaal.

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:40

Ik heb een K9 tuig met reflecterende band om de borst. Als je zelf dat reflecterende materiaal koopt kan je het zelf vast naaien aan de halsband/riem/tuig. Politielijnen hebben ringen waar je je lampje aan kan hangen, dat is ook handig. Verder neem ik aan dat als je je hond aan de riem houd 's avonds het beest gewoon veilig bij jou is in het verkeer.

romiley_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:42

Ik heb gewoon van die reflecterende hardloopbandjes met 4 rode lichtjes erin. (Kun je om je arm doen tijdens het hardlopen). Bij een kleine tot normale hond kan er een bandje om zijn nek, bij een grotere hond kun je twee bandjes aan elkaar maken. Easy :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:45

Neej schreef:
Nee op straat sowieso niet, maar ook niet in het veld ofzo. Niet in het donker iig. In de winter ga ik meer met 'm fietsen en doe ik (als de planning het toelaat) de losloopwandelingen in de middag, maar geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om 'm in het donker los te laten :+ IK kan dan niet zien wat er gebeurt en wat er loopt en dus ook niet anticiperen op ineens verschijnende konijnen ofzo :')

Nope hier ook niet, husky's he als zij wat zien kunnen ze zo pleite gaan.
Nja elke hond wel maar ze staan er om bekend haha.
Hoewel ik er 1 gehad heb, die kon altijd los maar ook in het donker wilde ik dat niet hebben.
Konijnen, de mijne zijn fan vooral mijn reu haha.
Katten overigens ook terwijl ik die hier gewoon ook in huis heb , en konijnen heb ik ook gehad grappig dat ze die wel met rust laten.

Mijn reu gaat wel eens aan de fiets, kan ie zich ook uitleven en soms mogen ze los in een stuk omheind bos gedeelte.

Maar in het donker altijd met reflecterend ding om

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:49

Wij hebben voor de hond, van de aldi, zulke armbanden voor hardlopers.
Oranje reflecterend en met rode lampjes. Heel goedkoop en twee aan elkaar om de nek en je hond is net een wandelende kerstboom.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:47

Orbiloc lampje?

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 01:07

Die van mij zij wandelingen kerstbomen
Heb van die ledhalsbandjes die het tot nu toe goed volhouden
Zijn spatwater dicht
Ook heb ik er een Hema lampje aan hangen
Die van mij hebben ook een redelijke vacht zo vallen ze wel op
Heb ook hesjes maar dat vind ik ondingen om aan en uit te doen

Maar vind het ook belangrijk om zelf gezien te worden
Dus een jas aan met reflecterende strepen

Kom zo vaak buiten het dorp mensen tegen met een zwarte hond en een zwarte jas aan
Als je dan in de auto rijd schrik je je kapot
Omdat je het vaak op het laatste moment ziet

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 01:10

Ex collega van mij verkoopt led halsbanden schijnt goed te werken

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 01:15

Reflectie banden op tuig op halsband werkt ook prima hoor. Als je maar kiest voor een halsband of tuig met een beetje brede banden valt het haar er niet overheen.
Als ik een hond zie met zo'n knipperende band vraag ik me altijd af of hij daar zelf niet gek van word trouwens?