Zoals de titel al zegt, heeft er iemand ervaring met Dexter koeien en kunnen deze met paarden staan of kan dat niet imv ziektes ed?
Suzanne F.
Geplaatst: 28-11-12 13:14
Wij hebben een Dexter lopen en 2 Lord Shadows, een soort schotse hooglanders. Deze lopen bij ons gewoon tussen de paarden op het land.
daffie1986
Geplaatst: 28-11-12 13:21
Ik weet niet wat het doel met de koeien is en of je ze al aangeschafd hebt? Maar mocht je nog zoekende zijn en ermee willen fokken, kijk dan voor het langbeninge type i.v.m. chondrodysplasia of bulldog-mutatie. Deze mutatie zorgt voor misvormde kalveren die over het algemeen in het derde trimester van de dracht spontaan geaborteerd worden. Langbenige Dexters hebben de mutatie niet.
Suzanne F.
Geplaatst: 28-11-12 14:40
Ja als je ze wilt kopen hebben wij ook nog wel wat lopen hoor! Hier thuis een lieve kleine zwarte en verderop in een weiland lopen er nog een paar.
Bedankt voor de reacties! Ik ben gewoon wat aan het rondkijken en het lijken me wel leuke dieren. Helaas kan ik ze nog niet in de nabije toekomst aanschaffen, maar toch nieuwsgierig of iemand er misschien ervaring mee heeft Dat van de bulldog mutatie had ik inderdaad gelezen. Zijn het verder vriendelijke dieren of juist schuw?
Suzanne F.
Geplaatst: 28-11-12 19:21
Ligt eraan wat je ermee doet. Als ze niet dagelijks in de hand komen worden ze wel wat schuw maar dat verschilt ook per koe. We hebben een hele makke gehad, daar kon je bijna een kind opzetten. Maar ook eentje die heel schuw was en beiden hadden dezelfde opvoeding gehad vanaf de geboorte.