Vanmiddag is hij gecastreerd met de hoop dat hij een beetje kalmte en rust zou kunnen terugvinden.
Toen ik Hetfield vanmiddag mocht gaan halen bij de dierenarts hoorde ik hem al van buiten piepen!
De dierenarts raadde RC calm aan of eventueel een halsband die feromonen verspreid...
Echter kosten beide opties heel veel geld, vandaar dat ik even eerst hier wil luisteren naar persoonlijke ervaringen.
Mijn hond is nu 2,5 jaar, we gaan sinds puppy naar de hondenschool, zitten hier ook in de hoogste groep en hebben reeds gehoorzaamheidswedstrijden gespeeld, ook volgen we af en toe privétraining waar we de nadruk leggen op geduld.
Ik weet dat zenuwachtigheid een gedragsprobleem is, vandaar dat we er door middel van training hard aan werken.
Echter merk ik dat hij innerlijk steeds alert, op zijn hoede en druk blijft, vandaar mijn zoektocht naar een middel dat onze training kan ondersteunen.
Enkele voorbeelden van zijn drukte:
Hij is vanmiddag onder narcose geweest, staat te wiebelen op zijn poten met zijn ogen dicht maar weigert toe te geven aan zijn vermoeidheid.
Constant piepen, wat soms overgaat in echt janken
Enige moment dat hij echt rustig is of slaapt is wanneer ik stil in de zetel zit en niet beweeg, niet praat en hem vooral niet aankijk.
Van zodra ik durf bewegen staat meneer te springen en piepen.
Ik ga regelmatig wandelen met hem, verschillende routes, 3 keer per week hebben wij ook training.
Hetfield leeft samen met onze andere hond (Labrador), alleen is hij dus ook niet.
Op zich zijn deze problemen voor ons niet dramatisch, enkel het piepen en janken is lastig ivb de buren maar ik hoop dat we dit kunnen verbeteren voor mijn hond zelf.
Duss, iemand ideeën, tips, ervaringen??
Shoot