Ik heb al zo'n 7 jaar 2 geelwang schildpadden. De laatste tijd zijn ze erg aan het klooien, dus ze krijgen allebei een apart aquarium.
Waar ik al zo'n 7 jaar mee zit, is dat ik maar geen geschikt eilandje kan vinden. Het zijn 2 kerels, dus eieren zullen ze niet leggen. Ik heb het eerst met een stuk hout op een steen geprobeerd, maar naarmate ze groter werden kieperde ze dat eraf. Toen kocht ik een vlotje wat speciaal voor schildpadden was.

Dat was dit ding, maar dit werkte voor geen meter. Als ze erop klommen zonk dat ding naar beneden, waardoor ze nog steeds niet droog lagen.
Nu gebruik ik op elkaar gestapelde stenen. Ze kunnen nu goed droog liggen, maar hebben voor mijn idee veel te weinig water om nu lekker te kunnen zwemmen (qua breedte door alle stenen en qua hoogte omdat de stenen niet zo hoog opgestapeld kunnen worden). Ik heb een bak van 96 liter.
Heeft iemand voor mij de gouden tip om ze een lekker zonnebaadplekje te geven?
Edit:
Ik twijfel dus om mijn schildpadden uit elkaar te halen. Ze bijten elkaar regelmatig. Het is nog nooit tot bloedens toe uit de hand gelopen, maar dit wil ik ook liever niet. Is het geen shock voor ze om na 7 jaar alleen te zitten? Of is dit geen probleem.

! Dit ga ik zeker even aan m'n pa laten zien, wie weet kan hij er wat mee knutselen.