Ik heb het gevoel dat ik faal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik heb het gevoel dat ik faal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:28

Hallo allemaal,

al een paar jaar hou ik met plezier 4 teddy dwergjes en 4 kippen. Ik kon ze altijd prima verzorgen en onderhouden.
Totdat ik dit jaar met mijn studie begon. En de dagen langzaam donkerder werden.

Heb sowieso 2 dagen, dat ik 's ochtends vertrek in het donker. En ook paar weer thuis kom in het donker. De woensdag ben ik wel redelijk op tijd thuis. Maar de donderdag en vrijdag is meestal twijfelgeval.

Mijn zusje voerde ze op de dagen dat ik niet kon. Maar haar lichamelijke conditie gaat weer snel achteruit (hartpatiënt) Dus ik moet ook steeds meer voor haar zorgen. Wat voor mij best zwaar is.

Daarnaast komt nog eens dat ik zelf met mijn B12 zit. Opzich goed onder controle. Maar ik heb nog niet die energie terug die ik paar jaar geleden had. En ik moet mijn moeder veel helpen in de huishouding omdat zij studeert, stage en werkt. En ze wil ook nog een beetje sociaal leven hebben.

Al bij al, word het nu te veel voor mij. Aangezien ik meestal kapot ben na een lange schooldag. En nog eens huiswerk moet maken. Voor mijn zusje zorgen. Mijn moeder helpen. En ik heb ook nog eens een vriend die aandacht nodig heeft. En ook nog eens therapie volg voor mijn ADD

Dus na lang twijfelen (en veel gehuil :o ) heb ik gister de knoop doorgehakt. Om de konijnen en kipjes weg te doen naar een goed plekje. De kipjes worden vanavond opgehaalt, door een goede vriendin van mijn moeder. Zij heeft meer kippen en kunnen ze heerlijk overdag scharrelen.

Alleen zoek ik nu een goed plekje voor de konijnen. Het betreft 1 voedster en 3 rammen. Deze zouden volgend voor jaar gecastreerd worden. Het geld heb ik al. Maar word nu al moedeloos van de gedachte dat ik in de winter al helemaal niet voor hun kan zorgen. Omdat ik maar 1 x per dag de waterflesjes kan verwisselen.

Alleen heb ik nu zo het gevoel dat ik faal. En baal ik ervan dat ik niet eens voor mijn eigen dieren kan zorgen. En kan niemand vinden die ze tijdelijk zou willen opvangen, zodat ik ze terug kan nemen naar mijn studie. Aangezien ze best veel verzorging eisen.

Ik zat aan te denken om ze naar een opvang te doen. Zodat ik zeker weet dat ze goed terecht komen. Het zijn allemaal lieve nijnen. Zelfs diegene die ik heb opgevangen. Volgens baasje was deze zeer aggresief. Maar het is de liefste nijn geworden.

Voel me gewoon klote. Heb vannacht nauwlijks geslapen. Alleen al omdat mijn lieverds weg moeten. Maar wil ze van winter niet verwaarlozen, omdat ik geen tijd voor hun heb.

En nog steeds twijfel ik wel als ik nu de juiste keuze maak :(

Faniek

Re: Ik heb het gevoel dat ik faal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:46

Wat een vervelende situatie zeg, kan me voorstellen dat je, je ontzettend rot voelt.
Je zit ook nog wel met konijntjes met een bewerkelijke vacht dat het allemaal wat lastiger maakt.
Ik ken het druk zijn, ik heb een konijnenopvang met 50+ konijnen, een eigen huis wat we aan het verbouwen zijn, een vriend die aandacht wil en ik werk 40 uur of meer per week, les geven op de hondenschool.

Dus inderdaad enorm vaak in het donker konijntjes doen, 's avonds huis verbouwen, soms wel om 11 uur 's avonds konijntjes nog voeren, maar ik denk dan altijd maar ach de meeste zitten bij mij maar tijdelijk en dan krijgen ze een huisje met ruimte. En diegene die altijd bij mij blijven hebben elkaar en dat is een kwestie van 's ochtends water en hooi en 's avonds voeren en verder vermaken ze zich prima. Ik begrijp uit jouw verhaal dat ze nog apart zitten, maar wel uit uitzicht is op koppelen dan hebben ze in ieder geval elkaar nog. Alleen heb jij dan nog de bewerkelijke vachten nog die onderhouden moeten worden.

In elk geval falen doe je nooit je denkt aan je dieren dat is enorm belangrijk! De keuze maken kan je alleen zelf, als je de verzorging kan bieden inclusief borstelen en het alleen om minder persoonlijke aandacht gaat zou ik persoonlijk kiezen voor gewoon lekker houden en nu laten castreren ipv volgend jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 14:06

Faniek schreef:
Wat een vervelende situatie zeg, kan me voorstellen dat je, je ontzettend rot voelt.
Je zit ook nog wel met konijntjes met een bewerkelijke vacht dat het allemaal wat lastiger maakt.
Ik ken het druk zijn, ik heb een konijnenopvang met 50+ konijnen, een eigen huis wat we aan het verbouwen zijn, een vriend die aandacht wil en ik werk 40 uur of meer per week, les geven op de hondenschool.

Dus inderdaad enorm vaak in het donker konijntjes doen, 's avonds huis verbouwen, soms wel om 11 uur 's avonds konijntjes nog voeren, maar ik denk dan altijd maar ach de meeste zitten bij mij maar tijdelijk en dan krijgen ze een huisje met ruimte. En diegene die altijd bij mij blijven hebben elkaar en dat is een kwestie van 's ochtends water en hooi en 's avonds voeren en verder vermaken ze zich prima. Ik begrijp uit jouw verhaal dat ze nog apart zitten, maar wel uit uitzicht is op koppelen dan hebben ze in ieder geval elkaar nog. Alleen heb jij dan nog de bewerkelijke vachten nog die onderhouden moeten worden.

In elk geval falen doe je nooit je denkt aan je dieren dat is enorm belangrijk! De keuze maken kan je alleen zelf, als je de verzorging kan bieden inclusief borstelen en het alleen om minder persoonlijke aandacht gaat zou ik persoonlijk kiezen voor gewoon lekker houden en nu laten castreren ipv volgend jaar.

Dankje voor je berichtje :) De vacht is idd erg lastig. Maar tot nu toe altijd goed te doen geweest, omdat ik ze meestal altijd knip ipv borstelen. Want ze zijn lastig buiten te houden met lange vacht. Alhoewel nu wel weer goed gaat, sinds de hele ren is overdekt ( 4 bij 4 m)

En het was idd de bedoeling dat ze aan elkaar gekoppelt werden en er 2 kortharige voedster bij kwamen, want die ruimte is er wel. En ik vind het maar 10 x niks om ze in het donker te voeren. Omdat bij ons achter thuis nergens een lampje brand. En ik er mij niet prettig voel, omdat achter onze achtertuin een begraafplaats is. Tuurlijk voer ik ze wel. Maar het is allemaal een beetje onhandig.

En dan vraag ik mijn zusje als zij de konijnen voert en dan hoor je de andere dag dat ze het vergeten is. En daar baal ik van. Aangezien ik wil dat ze gewoon elke dag gevoerd moeten worden. Dus ik moet mijn zusje ook elke keer controleren.

En ik ga er nog eens flink over nadenken. Het heeft geen haast. En zoveel persoonlijke aandacht kregen ze al niet. Een konijn hoor je niet veel op te pakken en kunstjes te leren.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 14:37

Fantastisch plekje zo te lezen qua ruimte inderdaad.
Is het wellicht een idee om verlichting daar te maken?
Bij ons is het ook achter, ik neem altijd de honden mee, geeft toch wat fijner gevoel inderdaad.
Maar licht is ook wel heel fijn, wij hebben langs het pad een aantal lichtpalen staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:11

Faniek schreef:
Fantastisch plekje zo te lezen qua ruimte inderdaad.
Is het wellicht een idee om verlichting daar te maken?
Bij ons is het ook achter, ik neem altijd de honden mee, geeft toch wat fijner gevoel inderdaad.
Maar licht is ook wel heel fijn, wij hebben langs het pad een aantal lichtpalen staan.

Ruimte is idd fantastisch. En helaas momenteel niet mogelijk, om verlichting te maken.

Kipjes zijn iig al opgehaald. Hele opluchting. En kan ze nog regelmatig bezoeken :)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:14

Geen buren/vrienden/familie die je willen helpen? Probeer anders een met een oproepje op internet of bij de vrijwillige vacaturebank? (geen idee of die daar ook voor zijn, maar wie niet waagt, wie niet wint?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:19

ikenindi schreef:
Geen buren/vrienden/familie die je willen helpen? Probeer anders een met een oproepje op internet of bij de vrijwillige vacaturebank? (geen idee of die daar ook voor zijn, maar wie niet waagt, wie niet wint?)

Nee, hebben geen contact met de straat. Behalve 2 buurvrouwen, maar deze werken zelf ook.

En wil verder geen vreemde achterthuis. Er zit al een slot op de ren. Omdat er telkens konijnen ontsnapte en de ren wagenwijd openstond. Dus ik vermoed de buren verderop. Helaas geen bewijs.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:07

Kan je niet bij de action zo'n oplaadbare ledlooplamp kunnen halen,daar zit een haak aan,die hang je aan het dak van je ren en je hebt licht.kost 8,95 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:39

Na een nacht nadenken en gesprek met psycholoog, heb ik toch besloten om de konijnen weg te doen. Zo komt er hopelijk ook meer rust in mijn hoofd. Zodat ik nog harder aan mijzelf en school kan werken.

Gelukkig blijven ze nog wel even, omdat ik toch echt een goed plekje voor ze wil hebben. Zal de kleine boefjes wel missen. Maar ik denk dat het beter voor mij is. Maar ook voor de dieren. Omdat ik nu al aan het piekeren ben, hoe ik het dit winter wil gaan oplossen als het begint te vriezen.