al een paar jaar hou ik met plezier 4 teddy dwergjes en 4 kippen. Ik kon ze altijd prima verzorgen en onderhouden.
Totdat ik dit jaar met mijn studie begon. En de dagen langzaam donkerder werden.
Heb sowieso 2 dagen, dat ik 's ochtends vertrek in het donker. En ook paar weer thuis kom in het donker. De woensdag ben ik wel redelijk op tijd thuis. Maar de donderdag en vrijdag is meestal twijfelgeval.
Mijn zusje voerde ze op de dagen dat ik niet kon. Maar haar lichamelijke conditie gaat weer snel achteruit (hartpatiënt) Dus ik moet ook steeds meer voor haar zorgen. Wat voor mij best zwaar is.
Daarnaast komt nog eens dat ik zelf met mijn B12 zit. Opzich goed onder controle. Maar ik heb nog niet die energie terug die ik paar jaar geleden had. En ik moet mijn moeder veel helpen in de huishouding omdat zij studeert, stage en werkt. En ze wil ook nog een beetje sociaal leven hebben.
Al bij al, word het nu te veel voor mij. Aangezien ik meestal kapot ben na een lange schooldag. En nog eens huiswerk moet maken. Voor mijn zusje zorgen. Mijn moeder helpen. En ik heb ook nog eens een vriend die aandacht nodig heeft. En ook nog eens therapie volg voor mijn ADD
Dus na lang twijfelen (en veel gehuil
) heb ik gister de knoop doorgehakt. Om de konijnen en kipjes weg te doen naar een goed plekje. De kipjes worden vanavond opgehaalt, door een goede vriendin van mijn moeder. Zij heeft meer kippen en kunnen ze heerlijk overdag scharrelen. Alleen zoek ik nu een goed plekje voor de konijnen. Het betreft 1 voedster en 3 rammen. Deze zouden volgend voor jaar gecastreerd worden. Het geld heb ik al. Maar word nu al moedeloos van de gedachte dat ik in de winter al helemaal niet voor hun kan zorgen. Omdat ik maar 1 x per dag de waterflesjes kan verwisselen.
Alleen heb ik nu zo het gevoel dat ik faal. En baal ik ervan dat ik niet eens voor mijn eigen dieren kan zorgen. En kan niemand vinden die ze tijdelijk zou willen opvangen, zodat ik ze terug kan nemen naar mijn studie. Aangezien ze best veel verzorging eisen.
Ik zat aan te denken om ze naar een opvang te doen. Zodat ik zeker weet dat ze goed terecht komen. Het zijn allemaal lieve nijnen. Zelfs diegene die ik heb opgevangen. Volgens baasje was deze zeer aggresief. Maar het is de liefste nijn geworden.
Voel me gewoon klote. Heb vannacht nauwlijks geslapen. Alleen al omdat mijn lieverds weg moeten. Maar wil ze van winter niet verwaarlozen, omdat ik geen tijd voor hun heb.
En nog steeds twijfel ik wel als ik nu de juiste keuze maak

De vacht is idd erg lastig. Maar tot nu toe altijd goed te doen geweest, omdat ik ze meestal altijd knip ipv borstelen. Want ze zijn lastig buiten te houden met lange vacht. Alhoewel nu wel weer goed gaat, sinds de hele ren is overdekt ( 4 bij 4 m)