Nieuwe hamster?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maleficent

Nieuwe hamster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 20:30

Ik win al héél lang een hamster, maar mijn ouders willen dat niet zonder duidelijke reden.. weten jullie iets om ze over te halen?

-Heb voldoende geld om de hamster ( kooi, voer, speeltjes hamster ) zelf te betalen.
-Heb de ruimte om de kooi op mijn kamer te zetten
-Voor geval voor nood heb ik altijd een potje apart staan en is de DA om de hoek
-Mijn ouders weten dat ik het aan kan want ik zorg ook voor onze kat en mijn 2 Gerbil

Ik heb al een verslag van 7 kantjes geschreven waarom ik een hamster mag, alle kosten uitgerekend, gesmeekt, gehuild ( :') ) ect.

Advies? :)

Sassii

Re: Nieuwe hamster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:32

Ik heb er een via marktplaats overgenomen, ik was opeens de kooi aan het klaarmaken, ( ik mocht ook geen hamstertje meer hebben van mijn moeder ) toen ze vroeg wat ik aan het doen was, zei ik ; over een halfuurtje komt mn nieuwe hamster! Toen kon mn moeder er al niks meer aandoen...
En nu is mn moeder hartstikke gehecht aan het beestje.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 20:34

Ik ben bang dat mijn ouders dat niet zullen pikken :=
( Voor de duidelijkheid heb ik nog niks want dit zou mijn eerste hamster zijn )

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:36

Ik snap het wel een beetje als je ook al gerbils en een kat hebt. Dat zijn al veel dieren. Misschien mag je wel een hamster als de gerbils overleden zijn?

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:41

Laat je ouders redenen opschrijven waarom het niet zou mogen volgens mij kunnen ze dat niet verzinnen na alle voorbereidingen die jij gedaan hebt.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 20:42

Nou is de kat niet echt van mij maar van mijn vader, ik zorg er alleen voor. Mijn moeder kwam al met het 'Als je gerbils overleden zijn' maar die zijn nog maar 2 dus tegen die tijd kan ik weer opnieuw gaan sparen ( de verleiding word te groot om iets leuks te kopen ) en dan ben ik weer een halfjaar bezig. Ik ga maar weer eens smeken.. Misschien als ik het lang genoeg vol houd dat ze het nee zeggen opgeven?

@Ilsaaaa
Die ga ik proberen ( ik durf te wedden dat het papiertje wit blijft := )

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:43

Koop stiekem een hamster ;)

1 tip, op je slaapkamer is alleen geen goed idee. Hamsters maken 's nachts gigantische herrie in het loopradje, knagen e.d. Die van mij mocht in de vakanties wel eens 'logeren' maar verhuisde altijd midden in de nacht richting de douche omdat ik niet kon slapen.

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:46

@boempats, waarschijnlijk wel, en als dat papiertje wit blijft kunnen je ouders niks anders dan toegeven aan je plannen :)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:46

Mijn hamster sliep vroeger inderdaad ook altijd in mijn badkamer.. :Y) Wat maken die een lawaai 's nachts!

Ik kan me ook nog goed herinneren dat ik (jaaaaren geleden) een hamster wou en het niet mocht. Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen... Ik heb heel groot op de muur van mijn kamer geverfd: IK WIL EEN HAMSTER!!

Maar of dit nou de beste tip is.. :')

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 20:48

Herrie ben ik wel gewend, met een drukke straat voor mijn slaapkamerraam, een klein zusje, een kat die op en af loopt en 2 Gerbils. haha

Ik heb nog een rol van mijn behang, daar kan ik wel iets creatiefs mee om m'n ouders te laten schrikken ( ducktape en oude behangrollen, waar ze niet handig voor kunnen zijn )

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:52

Stiekem een dier kopen? Als mijn kind dat later zou doen, dan is het voor mij duidelijk dat kindlief niet aan een dier toe is.

TS; Je moet laten zien dat jij het aankunt om een dier alleen te vezorgen en betalen, je laat het tegenovergestelde zien door een dier te nemen zonder overleg. Dat kun je dus beter niet doen.
Ook heb je een probleem als het dier niet mag blijven. Stress voor het diertje én waar moet hij/zij dan naartoe?

Maak een lijst met de kosten, zet dingen op papier die je kunt afspreken met je moeder over de hamster, ga op een hamsterforum informatie vragen en vertel je moeder wat je weet over het dier dat jij wilt. Laat zien dat je weet wat het inhoud en dat je het aankunt.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 20:56

Ik ga het weer proberen, Ik weet dat mijn moeder overhalen niet zo'n punt is maar mijn vader is het er niet mee eens, en mijn moeder gaat dan weer met mijn vader mee. Ik kan hem overhalen een kat te kopen, gerbils te over te nemen maar een hamster moet ie niet.. Ahum :+

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 16:13

Bedankt voor alle tips _/-\o_ ik heb mijn moeder gisteravond zo ver gekregen en ik ga volgende week opzoek naar een leuke hamster ( de tip met het velletje papier werkte erg goed )