Afstand gedaan van konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Afstand gedaan van konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 09:22

Het is alweer bijna 3 maanden geleden dat ik afstand heb gedaan van mijn konijn maar het doet nog steeds pijn dat die er niet meer is. Het was een lief beestje dol op zijn snoepjes en dat soort dingen. Hij zit nu bij een opvang hij is ook gecastreerd heeft zijn inentingen gehad wat die bij mij niet kreeg. Heb hem nogwel een keer gezien 2 weken na zijn castratie en toen zat die goed in zijn vacht en toen mocht ik hem zijn snoepstaafje geven waar die gelijk aan begon te knabbelen. Maar goed het doet pijn, dat die weg is en dat je dus niet meer weet hoe het met hem gaat. Ik zeg niet dat het daar slecht heeft maar je valt gewoon in een gat. Misschien dat er nog meerdere mensen zijn die dit hebben meegemaakt en hoe zij ermee omgaan.

Dess

Re: Afstand gedaan van konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:25

Aah dat is vervelend, je raakt echt gehecht aan zo'n beestje. Waarom heb je hem weg moeten doen? Sterkte!

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 09:30

Ik heb hem weggedaan, omdat ik hem niet alleen kon verzorgen als die ziek was en hij zijn medicijnen nodig had. Hij was nogal een spartelaar daarin omdat die dat natuurlijk niet leuk vond. Maar hij liep vaak rond in mijn huis en kon dan zijn eigen gang gaan. En nu zit die bij een opvang met meerdere konijnen en dat is misschien wel leuk voor hem dat die ook andere beestjes om zich heen heeft. Misschien heeft die dat wel gemist omdat die bij mij alleen zat. Maargoed je weet het niet weet niet wat er allemaal door zo'n beestje heengaat maar je hoort niks meer dus ik weet het verder niet hoe het met hem gaat.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:55

Ik heb mijn koppel konijnen helaas weg moeten doen nadat mijn realtie kapot ging en ik echt geen plaats voor ze had (ben van een gezinswoning met tuin naar een appartement gegaan). Ik heb wel zelf een plekje gezocht via facebook, zo zijn ze bij vrienden van een vriendin terecht gekomen en hebben ze het nog beter dan bij mij. Nog meer ruimte om los te lopen en ze worden heel liefdevol verzorgt, en leven met een tweede koppel en verschillende hokken in een afgezet stuk van hun tuin. Daardoor had ik er ook snel vrede mee :j Beestje zijn in een gouden huisje beland :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:47

oww ik heb toevallig net 2 konijnen uit het asiel gehaald. uit de hand gelopen hobby was dat snap soms niet... ik ging weg met 2 konijntjes uit het asiel en er kwamen al weer 2 konijntjes aan.

maar was je konijn dan zo vaak ziek??? ik heb mijn cavia`s konijnen kippen enz nog nooit medicatie hoeven toe te dienen. ook nooit ziek jah de laatste keer me cavia die had een gezwel spuitje voor antibiotica, hielp toen niet toen laten inslapen omdat hij er echt aan leed.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:45

Ik heb de afgelopen maanden mijn gehele konijnenbestand weg moeten doen door ziekte van mijzelf. fokte met raskonijnen. Mis ze nogal. Heb nu nog 3 voedsters en 1 ram die ik laat castreren zodat die lekker bij de andere 3 kan.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:34

Ik heb geen ervaring met het afstaan van een dier, maar wij hebben een opvang en we krijgen dus wel te maken met mensen die er net zo mee zitten als jouw.

Is het een optie om te vragen of ze je e-mailadres aan de volgende eigenaar willen meegeven? Wij vragen altijd aan mensen of ze willen dat wij een papiertje aan de nieuwe eigenaar meegeven met het e-mailadres erop. Op die manier hebben we al meerdere mensen geholpen met het verwerken, ook een meid die huilend weg ging, die was er helemaal kapot van. We hebben haar op de hoogte gehouden toen ze in de opvang zaten en toen ze geplaatst werden hebben we een papier meegegeven met het e-mailadres van haar erop. Een week later kregen we een mail dat ze contact had gehad met de nieuwe eigenaar van de dieren, dat ze foto's etc gekregen had en altijd welkom was.
Je kunt als opvang mensen niet dwingen dat ze contact op moeten nemen, maar een papiertje meegeven... Dan kunnen ze zelf kijken of ze daar wat voor voelen.