Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sonja89 schreef:Overigens zou ik sowieso zo snel mogelijk stoppen met het huidige dieet. Rijst doet werkelijk niets voor een hond en is juist een grote veroorzaker van jeuk. Aardappel behoort tot de familie van de nachtschade. Dat mogen honden zeker niet dagelijks hebben!

Vera schreef:Witbrood? Rijst? Arrdappelen? wat een gek advies... Die veroorzaken inderdaad vaak jeuk
Tot ik twee jaar geleden een pup kocht en van de fokker het advies kreeg om haar Carnibest (rauw vlees) te voeren.
Oude hond deed vrolijk mee, vond het zaaaaalig! En knapte zienderogen op!
Kreeg weer glans, pit en veeel minder jeuk
luxje schreef:Je weet dat er in carnibest ook rijst zit?
Lijkt me dus een beetje tegenstrijdig advies

)Sonja89 schreef:Even de site bekeken (kende ik nog niet). Daar kun je helaas alleen geen compleet menu vanaf halen. Voor konijn heb je het volgende nodig:
Konijnkarkas (geen koppen, die zijn te hard voor de beginnende barfhond)
Konijnenspiervlees
Konijnorgaan - hart/long
Konijnorgaan - nier
Konijnorgaan - lever
Het orgaan verdeel je gewoon min of meer gelijk over de week. Dus maandag hart/long, dinsdag nier, woensdag lever, donderdag hart/long enz.
Karkas, spiervlees en hart/long zie ik op die site niet staan. Maar je hebt de lijntjes (samen inkopen) op barfplaats dus ook al gezien.. En anders zijn er ook andere verkooppunten die gratis bezorgen als je boven een bepaald bedrag besteld.
Ik heb alles van konijn in de vriezer liggen, dus als je nergens iets kunt vinden om te proberen, moeten we even zien wat we kunnen regelen. Ik bestel zelf altijd mee via barfplaats, dus ben niet heel goed op de hoogte van andere verkooppunten...
Als je een KVV pakt zonder allerlei toevoegingen is dat waarschijnlijk geen probleem.
Niet goed gekeken, zie dat je al aardig wat bruikbare adviezen gekregen hebt