Waar zou jij je verstoppen als je een kat was...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Waar zou jij je verstoppen als je een kat was...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 22:04

Sinds gisteren ben ik dus een van mn katten kwijt.
Wij wonen op een boerderij. En dit is de enige die binnen komt.
Een poes van 6maanden. Pas gechipt en geholpen.
En nu is ze weg. Ze is al opgegeven bij de amivedi en verschillende da's en asiels ingelicht.
Ik heb in alle schuren al gezocht. Zelfs in de kadaverton bij de kippen.

Iemand nog een idee waar ik is zou kunnen gaan.zoeken.
Ik heb de buren al ingelicht en deze hebben al gezocht, zonder resultaat.
Verder geen buren vlak bij.

Met pijn in mn buik al gekeken of ze.niet ergens dood langs de weg lag. Maar ook niet.
Of ze is.verdwaald in het gewas(lijkt me sterk, staat bijna niets meer op t land).
De jagers zijn niet geweest en weten dat hier katten lopen.

Ze is wel heel nieuwsgierig maar echt trekken naar mensen doet ze niet. Ze zou in een auto kunnen gesprongen zijn, maar daar hield.ze niet van dus dan zou je de kat toch moeten opmerken.

Help... Iemand nog een idee??? Waar ik kan zoeken.

tamary

Re: Waar zou jij je verstoppen als je een kat was...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:05

Niet in de gierkelder gevallen? Of een ander put/gat waar het moeilijk uit klimmen is?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:06

Naar idee, maar heb je wegen omringd door sloten in de buurt? Helaas heb ik ooit een van mijn katten in een sloot naast een weg teruggevonden... Edit, toen lag hij er wel al een tijdje, want hij was boven komen drijven. Aanvankelijk zinken ze. Bah, wordt alweer naar als ik er aan terugdenk...

Succes met zoeken maar ik hoop vooral dat hij snel weer gezond en wel bij je voor de deur staat!!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:08

Ze komt dus binnenshuis? :)
Dan zou ik op warme plekjes kijken, bijvoorbeeld onder een bed/kast of zelfs in de kast. Wasmand is ook nog een optie. Verder zou ik als je een stal bij huis hebt, daar kijken tussen het stro.

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:10

Bij mij is zoiets ook gebeurd! We waren al een paar dagen ons nog maar pas geholpen poesje kwijt en later vonden we hem dood in de sloot achter de dijk. Hoe het kon gebeuren weten we het nog steeds niet! Het beest mankeerde niks. Ik hoop dat je hem nog vind. Is hij niet op muizenjacht geweest? Ik heb onze poes ook wel eens gevonden in de nok van de schuur waar hij niet meer uit durfde :+
Laatst bijgewerkt door tossielove op 24-11-12 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:10

Zou toch ook in het gewas zoeken.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:11

tossielove schreef:
Bij mij is zoiets ook gebeurd! We waren al een paard dagen ons nog maar pas geholpen poesje kwijt en later vonden we hem dood in de sloot achter de dijk. Hoe het kon gebeuren weten we het nog steeds niet! Het beest mankeerde niks. Ik hoop dat je hem nog vind. Is hij niet op muizenjacht geweest? Ik heb onze poes ook wel eens gevonden in de nok van de schuur waar hij niet meer uit durfde :+

Die van mij was aangereden en in de sloot terecht gekomen.

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:13

Citaat:
Die van mij was aangereden en in de sloot terecht gekomen.

Echt zonde zeg! In mijn geval kan dat niet omdat er echt geen weg in de buurt van die sloot is, kunnen ook geen trekkers e.d. komen, dus het blijft gek hoe het kon gebeuren.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 22:15

Sloten zou ik inderdaad nog wel is kunnen kijken.. Hoewel sloot. Alles staat hier droog.
Ze mauwt heel hard. Dus ik zou haar moeten kunnen horen als ze antwoord. Want dat deed ze toch wel.
Ze is beslist niet binnen. Gierput hebben we niet.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:22

Heb je zelf ook mogen zoeken bij de buren? Misschien reageert ze niet op vreemden maar wel op jou.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:28

Die van mij heeft 3 dagen (!) in de lade onder het bed (!) van mijn dochter gezeten... Zonder een kik te geven als ik dochter (verdrietig want kat kwijt) naar bed bracht... Ze leeft nog gelukkig. Gek beest... Dus mijn advies is toch binnenshuis alles open te gooien etc.

Oja zelfde kat is als guppy van 6 maanden ook op een ruim 2 meter hoge kast gesprongen (hoe weten we nog steeds niet) en vervolgens aan de achterkant eraf.. Die zat dus opgesloten tussen muur en 2 kasten (stonden in een hoek tegen elkaar...) dus ze kunnen echt rare dingen doen... Sterkte en veel succes met zoeken. Ik hoop dat ie snel terecht is.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:29

Wij hebben in huis een plekje waar de kat achter kan kruipen, eerste twee keer waren we hem kwijt, nu weten we waar hij is als we hem kwijt zijn.
Hij kan dus soms zomaar een paar uur op zijn plekje zitten, er is daar niets, heel weinig ruimte maar hij vind het er erg fijn :+

Ik hoop voor je dat je je kat snel terug vind.

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:29

Perongelijk ergens opgesloten?
In een kast ofzo?

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:31

Ik ken dit verhaal. Net een nieuwe kat uit het asiel gehaald en deze was zo bang dat ze haar eigen verstopt had. Ze zat in de woonkamer, dit zou voor 3 weken zijn totdat ze rustig naar buiten mocht. Diezelfde avond nog merkten we dat ze weg was, ze had een gat gevonden in de (niet meer van dienst doenende) open haard. Via een spleetje zagen we haar ogen blinken, het ergste van al, we kregen ze er met geen stokken uit! Uiteindelijk de haardroger in de spleet gezet (ze zat toen al 2 dagen in die ruimte en wilde er echt niet uit eigen initiatief uitkomen, zelfs voor eten kwam ze niet naar boven)

Ik hoop dat je je kat snel vindt, kijk in huis zeker alle hoeken en spleten na. Onze oude kat heeft het ooit eens voor elkaar gekregen om tussen het plafond en de vloer van de eerst verdieping te zitten, ze zat tussen de balken...

Kan je kat onbeperkt naar buiten, of moet je ze iedere keer buiten laten?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:32

Vreemd genoeg passen die beesten bijna overal op of onder.
Die van mij wurmen zich vaak tussen de balen stro en hooi of onder houtopslag van de konijnenvereniging.
Daar passen ze makkelijk tussen maar ik vind ze ook wel eens ineens boven mijn hoofd op een stal waar ze ineens opdoemen vanuit het niets, laatst schoot er eentje weg en kon haar niet meer vinden.. zat ze onder een zadelkast en dat is echt een klein spleetje... deed in mijn gedachte al zeer als ik er naar keek.
Op een boerderij is zijn vaal veel verstopplekken dus zoeken naar een speld in een hooiberg.
Ik zou afwachten en overal alles open gooien en nakijken.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:33

daar waar muizen zijn... maar ook in de kast, achter dingen mischien in een vaas waar hij is ingevallen ?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 22:38

Nou... Ik heb dr gevonden.
Ik vroeg mn man of een van de trekkers nog op had gestaan. Ja dus.
Dus toch even kijken.
Geen kat in de trekker. Ik weer terug door de schuur. Nog een x roepen.
Hoor ik dr ineens zacht mauwen.
Trek de koeienkast (hingen vroeger spullen in voor de koeien. Nu opslag voor touwen ed) open.
Jahoor daar is ze...
Pfieuw gelukkig maar. Echt alle kasten waren we na gegaan. Behalve die want daar komen we bijna nooit in.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:40

Gelukkig heb je haar weer! :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:42

Yes! Zie je wel... Ze kruipen echt overal in. Fijn hoor dat ze terecht is.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:42

Wat fijn!!!!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:47

zo hebben wij onze kat een keer terug gevonden in de schuur van de buren... na 4 dagen.
diezelfde kat was ook in een verhuiswagen terecht gekomen.. via via erachter gekomen waar die heen ging.. erg verweg.. na iets van 5 weken is de kat terug gebracht gelukkig oude buren waren daar op visite geweest.

die kroop echt overal in.

nu heb ik dus 2 binnekatten. mede ivm drukke weg en gevaarlijke omgeving.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 22:52

Was de bedoeling dat zij ook binnen zou blijven. Maar was geen houden meer aan. Vloog tegen je op. Voor ons niet erg. Voor mn dochter minder. Was toen maand of 8.
Kan ze nu beter hebben en poes is rustiger ook nu.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:57

ach zo is het overal anders. iedere kat is anders. als het zo beter is.

gelukkig dat je haar weer hebt gevonden!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:59

Als ik een kat was, zou ik me in de wasmachine verstoppen. Of in donkere hoekjes.. heeft roepen geen zin, of luisteren als het héél stil is?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:05

xBerber schreef:
Als ik een kat was, zou ik me in de wasmachine verstoppen. Of in donkere hoekjes.. heeft roepen geen zin, of luisteren als het héél stil is?

ze is er al :) *\o/* *\o/* *\o/*