Ik heb 2 jonge katten van 6 maanden die sinds een week naar buiten gaan. Keurig elke maand met stronghold behandeld tegen alles. Ze krabben niet (nouja, heel afentoe) en heb ook totaal geen indicatie dat zij vlooien hebben.Nu vond ik vanmiddag op een fleecedeken 1 vlo, waar ze toevallig alle twee daarvoor op hebben gezeten. Ik heb de vlo verwijderd, het hele huis gecontroleerd, stofgezogen en boven alvast ingespoten met vlooienspray voor het huis. Ik heb ook meteen mijn katten gecontroleerd met een kammetje, wel zwarte dingetjes maar die nat gemaakt op een papiertje maar die bleven zwart, dus geen vlooienpoep.
Nu hebben de honden van de buren wel vlooien, kan het zomaar zijn dat die vlo met mijn kat is meegelift en er op de fleecedeken is afgestapt, om het zo maar even te zeggen? De honden en mijn katten komen elkaar namelijk dagelijks tegen op het erf. Verder heb ik de hele dag met witte sokken gelopen (jaja, genoeg te vinden op internet) maar geen vlo op mijn sokken gezien.
Is dit een verdwaalde vlo geweest, of is een vlo nooit alleen? Ik zal morgen beneden alles sprayen als de katten buiten zijn, en dan maar hopen dat ik geen vlooienplaag in mijn huis heb....... Iemand ervaring hiermee?
.
. Brr..