1 vlo in huis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

1 vlo in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 21:23

Ik heb even een vraagje, aangezien ik nogal een vlooienfobie heb :+ Ik heb 2 jonge katten van 6 maanden die sinds een week naar buiten gaan. Keurig elke maand met stronghold behandeld tegen alles. Ze krabben niet (nouja, heel afentoe) en heb ook totaal geen indicatie dat zij vlooien hebben.

Nu vond ik vanmiddag op een fleecedeken 1 vlo, waar ze toevallig alle twee daarvoor op hebben gezeten. Ik heb de vlo verwijderd, het hele huis gecontroleerd, stofgezogen en boven alvast ingespoten met vlooienspray voor het huis. Ik heb ook meteen mijn katten gecontroleerd met een kammetje, wel zwarte dingetjes maar die nat gemaakt op een papiertje maar die bleven zwart, dus geen vlooienpoep.

Nu hebben de honden van de buren wel vlooien, kan het zomaar zijn dat die vlo met mijn kat is meegelift en er op de fleecedeken is afgestapt, om het zo maar even te zeggen? De honden en mijn katten komen elkaar namelijk dagelijks tegen op het erf. Verder heb ik de hele dag met witte sokken gelopen (jaja, genoeg te vinden op internet) maar geen vlo op mijn sokken gezien.

Is dit een verdwaalde vlo geweest, of is een vlo nooit alleen? Ik zal morgen beneden alles sprayen als de katten buiten zijn, en dan maar hopen dat ik geen vlooienplaag in mijn huis heb....... Iemand ervaring hiermee?

suuzepuus

Re: 1 vlo in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:26

Elke maand je katten behandelen???? Als je dat doet kun je er zeker van zijn dat ze eens enorme bergen vlooien krijgen. ze worden er resistent van....

Maar... 1 vlo zou in theorie kunnen maar komt zelden voor. Meestal zijn het er echt wel meer hoor Voor nu ff rustig blijven en de dieren in de gaten houden!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 21:28

suuzepuus schreef:
Elke maand je katten behandelen???? Als je dat doet kun je er zeker van zijn dat ze eens enorme bergen vlooien krijgen. ze worden er resistent van....!

Advies van de dierenarts, tot 6 maanden elke maand, daarna om de 3 maanden. Dat heb ik dus netjes gedaan :j

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:31

Ik heb een konijn, die had 1 vlo... ja echt 1.
Enkel ontdekt omdat ie zwarte korreltjes in zijn spierwitte vacht had, wat dus ontlasting is en konijn in alle standen geworsteld om na een paar uur die ene ***** te vinden.

Maar de andere konijnen,cavia's en honden niks.

Het kan wel, ik dacht ook waar 1 is, zijn er meer maar heb werkelijk geen vlo meer gezien sinds ik die ene heb omgebracht.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:35

Vlooien worden niet resistent van elke maand ontwormen. Doe ik al bijna 9 jaar hier met alle dieren en nog nooit een vlo in huis gehad.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:40

ontvlooien bedoel ik~!
maar waarom zoveel troep in je dieren stoppen?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:42

Ja ik bedoel ook ontvlooien sorry

Nou ik woon buitenaf en een enorme vlodruk en heb aardig wat dieren en dan wil je echt geen besmetting en een huis vol vlooien.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:51

Ze kunnen idd 1 vlo buiten opgepikt hebben.
Ik ben net zo'n neuroot als jij,had vd zomer ook steeds vlooien op mijn hondje.
Die heeft heel kort haar dus ik zie ze direct.
Die nam ze ook van de stal mee want mijn katten hadden niets.
Wel preventief alle dekens en kussens gewassen en alles gespoten.
Zolang ze buiten komen en er zijn daar vlooien kun je er niets tegen doen.
Op aanraden vd dierenwinkel ben ik gaan druppelen met Exil tickoff.
Dit werkt afwerend tegen vlooien,ze willen er dan niet meer op zitten.
Geen vlo meer gezien daarna.Weet alleen niet of er ook een katten variant is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:55

elke maand stronghold geven lijkt me eigenlijk erg slecht. Stronghold ontwormd ook en dat wordt echt afgeraden om elke maand te doen. Dadelijk darm problemen omdat alle wormen gedood zijn.

In feite is het gewoon gif voor vlooien dan wel maar toch gif wat je op de huid van je dier aan brengt. Ik zou niet zo apatisch doen eigenlijk maar dat is heel makkelijk gezegd omdat ik er zelf heel nuchter in staat.
Mijn honden komen met enorm veel andere honden in aanraking in het asiel/pension/dagopvang en heb het in 10 jaar tijd nog niet meegemaakt. 1x vlooien gezien bij mijn wilde kat (inmiddels overleden) en toen alles behandeld. In de zomer krijgen ze dus aan eht begin, halverwege en na het hoogseizoen dat ze met zeer veel honden in aanraking komen een pipet of in elk geval al voordat we op vakantie gaan en voor de rest borstel ik elke week en geen teken vna vlooien is niet ontvlooien. Gelukkig heb je niet zomaar in 1x een enorme vlooienplaag ;)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 22:16

Sinds ik ooit in een huis vol vlooien geweest ben weet ik wel dat ik dat nooit in mijn huis wil. Ik weet dus ook dat ik nog geen plaag heb en dat wil ik graag voorkomen. Als mijn katten vlooien hebben snap ik dat ik er een tegen kan komen, maar dat is niet het geval en daarom dus mijn vraag.

Wbt stronghold, dat advies heb ik gekregen en opgevolgd, zal morgen mijn andere da eens vragen
Laatst bijgewerkt door Splash_ op 24-11-12 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 22:19

Stomme telefoon.

Ze krijgen nu geen stronghold meer, pas over 3 mnd. Hun darmen werken nog prima.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:23

Toevallig had ik vorige week hetzelfde. En ik ben geloof ik net zo'n neuroot als jij, want ben om 1 uur 's nachts als een malle álles 6x wezen stofzuigen en heb meteen 5 wasjes weggedraaid met de dekens en kussen etc op 90 graden en mn vloerkleed gesprayed :').

Beesten helemaal uitgekamd, maar niets te vinden, echt niets. Brand- en brandschoon. Meteen ff een strongholdje erop gegooid. En moeders gesmst dat zij de honden ff na moest kijken en ook daar was niets te vinden, maar die zijn preventief ook behandeld.

Vond het zó ontzettend vreemd, 1 vlo? Die beesten hier hebben echt nog nóóit vlooien gehad. En daarbij.. Het is toch ook helemaal niet meer de tijd van het jaar voor volwassen vlooien?
Wellicht is er bij 1 van de honden een vlo meegelift die zich hier wel thuisvoelde, of misschien met 1 van mijn katten.. Ik weet het niet. Weet wel dat ik zo ongeveer gek werd. Ik ben inderdaad ook ooit 1x in een huis geweest waar je de vlooien letterlijk omhoog zag springen en werd al gek bij de gedachte.

Nu ik erover typ, krijg ik ook gewoon overal jeuk :=. Brr..

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 13:17

Ik vond vanmorgen een dode vlo, weer mijn katten gecontroleerd maar niks. Alles nu in de was op 75gr en het hele huis gesprayed met exil flea free.

Net even mijn andere dierenarts gesproken, waarschijnlijk komen ze idd van de honden van de buren mee naar binnen en aangezien ik een dode vlo heb gevonden zijn die van mij nog beschermt. Zij adviseert wel elke maand vlooienmiddel, en elke 3mnd ontwormen. Tot 6 mnd stronghold was ok.

Verder weet ik het ook niet, die van mij krijgen nu komende week een vlooienmiddel van mijn da, ander merk voor de zekerheid. Alles is gewassem em gesprayed. Meer kan ik nu ook niet doen!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:19

Een vlo is nooit alleen.......

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:24

Een vlo is zeker nooit alleen en juist in de winter nu de kachels aan gaan komen vloeitjes uit. Daarom is het ook belangrijk in de winter te ontvlooien maar zou dan geen stronghold nemen maar bv. Frontline en aanverwante producten.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:34

wat heel belangrijk is en veel mensen vergeten ; de muurplinten!
is namelijk voor vlooien de indeal plaats om eitjes achter te laten , droog , en zogauw de temperatuur goed is komen ze uit.
ook hebben veel mensen hun honden/kattenmand tegen een muur aan staan en wordt het de vlo op die manier nog eens extra gemakkelijk gemaakt.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:05

Nou die vlo bij mij was daadwerkelijk wel alleen..?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:07

kan toeval zijn, meegenomen van buren die niet zo precies zijn met ontvlooien.
hier ook helaas op de buurt.
Frontline werkt hier voor geen meter, Advantage nog wel gelukkig!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:09

Arme vlooien :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:12

Ik weet het, het klinkt echt heeeeel vreemd, maar serieus.. Ik ben er 1000000% van overtuigd dat er niet meer zit. De vloer en plinten zitten er hier net weer in, dus daar kan gewoon niks onder of achter zitten.
Denk dat het wellicht van 1 van de buurtkatten komt, daar wil die ene kat van mij nog weleens goed mee in de clinch liggen.

Want als het bij mijn beesten vandaan zou zijn gekomen, zou ik zeker eitjes, vlooienpoep of in ieder geval in een ruime week tijd nog minimaal 1 vlo ergens tegen moeten komen..
Verwarming staat hier overigens al 4 maanden aan (vanwege grote klusprojecten wat moest drogen en tijdtekort ;) ), dus het is ook neit zo dat het nu ineens warm is en daarom dus eitjes uitkomen..
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 25-11-12 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:16

Amalarab schreef:
kan toeval zijn, meegenomen van buren die niet zo precies zijn met ontvlooien.
hier ook helaas op de buurt.
Frontline werkt hier voor geen meter, Advantage nog wel gelukkig!

Alsof vlooien bij de buren vandaan komen....... waar denk je dat die beesten leven??? echt niet alleen op honden en katten hoor!

Het zou gewoon super zijn als je een verdwaalde op je beest of in je huis gehad hebt waarvan de familie jouw huis helemaal niet fijn vindt!!! ellende die beesten.....

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 20:27

Heb de plinten inderdaad meegenomen, alle kieren zoveel mogelijk. Ik woon in een heel oud huis en heb een oude houten vloer met ook nog eens kieren. Dat spul heeft zijn werk wel gedaan, had een kolonie pissenbedden waar 3/4 dood lag en de rest probeerde te vluchten. Hopelijk heeft het ook de vlooien gevonden.

Ik zie het wel nu, ik hoop dat ik er niet meer tegenkom.

Yv_bij mij hetzelfde, katten echt helemaal schoon er verwarming hier al geruime tijd aan. Oud huis dus veel natuurlijke ventilatie ;)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:34

Mij is altijd geleerd: 5% van het aantal vlooien op het dier, 95% van het aantal vlooien in huis. Ik was eerst ook panisch voor vlooien, maar sinds de oudere kat van m'n vriend vlooien heeft en we hem zeker elke dag ontvlooien met een kammetje, ben ik daar aardig overheen gekomen. Stofzuig wel om de dag en doe zeker 1 x in de 3 weken met ant-vlooienspray sprayen, tevens krijgt het diertje zelf om de 2 maand anti-vlooienspul, maar toch blijven we wel eens een vlooitje tegen komen. Ach, ik maak me er steeds minder druk om. We doen ons best en meer kunnen we niet doen. Er zijn ergere dingen op de wereld :)