Problemen met de buren over de kat.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

Problemen met de buren over de kat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 19:50

Hallo

Ik zit al met een half jaar met een probleem

Een half jaar geleden zijn we op wereldreis geweest 6 weken lang.
Mijn zus kwam 2xper dag de kat eten geven en naar binnen en buiten te doen.
Totdat me zus mailde dat onze kat bij de buren op bed had geslapen. In het begin vond ik het nogal leuk voor de kat. Beetje gezeldschap maar daarna vond ik het niet zo grappig meer.

De kat kwam af en toe nog thuis toen wij op reis waren. Ik snap wel dat de kat gezeldschap zocht.
De buurvrouw wist dat wij op reis waren en dat er 2x iemand kwam voor de kat.
Ze heeft hem eten gegeven en ontvlooit. Waar ik totaal niet blij mee was.

Toen we thuis waren ben ik naar haar toe gegaan om aan te geven dat ze onze kat niet meer binnen moet laten.

We zijn nu een half jaar later. De kat komt nog steeds bij haar binnen. Ze doet de deur voor hem open en hij slaapt daar ook weer binnen.
Zit echt met me handen in me haar. Ben al zo vaak aan de deur geweest aardig en boos dat ik niet wil dat ze me kat in huis haal, en gezegt dat ze zelf een kat moet nemen. Dat wilt zeniet antwoord zegt ze dan.

De kat komt bijna niet meer thuis en wilt contant bij haar naar binnen. Hij eet slecht thuis want hij lust zijn brokken niet meer.

Heb de politie opgebeld maar die kunnen niks voor me betekenen. Mevr. U moet dit zelf oplossen. Ik zei ben er al een half jaar mee bezig en ze wilt niet luisteren, doet de deur niet open of ze ontkend het.
Heb foto,s gemaakt als bewijs.

Binnenhouden is geen optie want dan plast ze binnen uit protest. Heb haar een maand binnen gehouden.

Wat kan ik doen om het duidelijk te maken dat ze de kat niet in huis moet halen

Sorry voor het lange verhaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:52

Ik vind het raar dat je het zo ver hebt laten komen. Ik snap niet dat je m voor 6 weken onder heb gebracht bij iemand... Dus dan maar op de blaren zitten hoor. Of de kat in huis halen en niet meer naar buiten laten.
Ik vind het erg zielig voor het diertje :n

Edit, ik dacht een half jaar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-11-12 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:52

Kattenren in de tuin bouwen. Kat in de ren, zit buiten, piest dus niet binnen, en buurvrouw kan er niet bij.

Anoniem

Re: Problemen met de buren over de kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:56

Ik zie het probleem niet. Poes wil graag ook daar zijn, en buuf vindt dat ook gezellig.
Mooi toch?

Als je poes z'n tweede huis niet gunt, dan een cattery bouwen. Ben je er vanaf.
Maar waarom zou je ze dat contact afpakken?

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:58

in huis houden is echt geen optie dat is zielig, zeker als de kat gewend is om buiten te komen.
idd een ren bouwen of het accepteren

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:59

Zorgen dat jouw kat niet bij de buren kan komen,dus tuin poesdicht maken of een kattenren.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:59

Als de kat liever bij de buren is dan bij jou, dan zou ik persoonlijk mezelf achter de oren krabben en me afvragen waarom de kat liever bij haar is. Je geeft aan dat ze d'r eigen brokjes niet lust, wellicht eens naar ander voer kijken, hoeveel ben je thuis? Wat maakt dat ze het bij de buren fijn vindt, is het daar warmer, fijnere slaap plaatsen of spelen ze met haar?
Want ik kan me voorstellen dat de buurvrouw het wellicht niet meer wil doen, maar ook gek wordt van een kat die bij haar voor de deur loopt te roepen om aandacht, ik kan dat zelf bij onze eigen katten ook absoluut niet weerstaan. Dus in plaats van haar veroordelen probeer om zelf het probleem op te lossen door de thuis situatie voor je kat fijner te maken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:01

Joolien schreef:
Ik vind het raar dat je het zo ver hebt laten komen. Ik snap niet dat je m voor 6 weken onder heb gebracht bij iemand... Dus dan maar op de blaren zitten hoor. Of de kat in huis halen en niet meer naar buiten laten.
Ik vind het erg zielig voor het diertje :n

Edit, ik dacht een half jaar.

Nee ze was 6 weken weg, geen half jaar. En er kwam 2 x per dag haar zus de kat zorgen, prima geregeld toch.

Alleen die stomme buuv moet gewoon afblijven van andermans katten. Natuurlijk gaat ie daarheen voor aandacht en lekkers maar dan moet de buuv er niet meedoorgaan en het binnenlaten.

Ze koopt zelf maar een eigen katje.

En TS moet maar andere eten kopen dat ie wel lust en meer aandacht geven, dat ie het bij TS weer fijn vind.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 24-11-12 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:02

Dus ikke ikke ikke, en de kat kan stikken?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:03

Katten staan erom bekend dat ie gewoon een nieuw tehuis zoekt als ie het niet meer fijn vind bij huidige woning/eigenaar.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:03

Ik vind het eerlijk gezegd zielig dat je die kat 6 weken alleen thuis hebt gelaten, een weekje op vakantie ala maar 6 weken, die kat ziet je buurvrouw gewoon nu als baasje en jouw niet meer, daar heb je het eerlijk gezegd zelf naar gemaakt en dat je niet blij bent dat ze hem heeft ontvlooid, dat zal die vrouw echt niet hebben gedaan als ie geen vlooien had dus of binnenhouden of niet zeuren.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:04

Ragdollcat schreef:
Katten staan erom bekend dat ie gewoon een nieuw tehuis zoekt als ie het niet meer fijn vind bij huidige woning/eigenaar.

precies, want katten hebben geen baasjes

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:04

Wij hebben ook zo'n kat. :+
Buren zijn overdag weg, mijn moeder is thuis en de kat heeft geen luik.
Kat krijgt hier elke dag wat brokjes en komt regelmatig binnen kijken.
Laatst lag meneer heerlijk te snurken op mijn schoot.
De buren vinden het alleen maar leuk.

Ren of accepteren inderdaad, andere optie is er niet als ze niet meewerken.
Als je niet wil dat het beest cheapass voer krijgt, kan je overwegen voer naar de buren door te schuiven dat hij iig zijn eigen voer krijgt.
Kat 6 weken alleen vind ik ook wel sneu, de buurkat kwam in het begin alleen als ze op vakantie waren.
Dat de kat aandacht gaat zoeken kan ik wel snappen. :o

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 20:05

De kat krijgt van onze genoeg aandacht ben genoeg thuis. Speelt met de hond. Ze krijgt niks te kort. Heb allerlei eten geprobeerd waar ze eerst verzot op was trekt ze nu haar neus voor op. Ze ontkend dat hij bij haar binnen zit.

Moet ik dan maar afstand van de kat doen en haar haar zin geven.
Dus volgens jullie kan je niet op vakantie als je huisdieren hebt. De kat heeft genoeg aandacht gekregen in die 6weken.
Laatst bijgewerkt door miekelover op 24-11-12 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:06

[quote="Sonja"]Ik zie het probleem niet. Poes wil graag ook daar zijn, en buuf vindt dat ook gezellig.
Mooi toch?
:j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:11

Ik vind dat je prima hebt gezorgt voor je kat toen je op reis was! ipv in een of ander ellendig kattenpension waar ze niet naar buiten kunnen, heb jij er gewoon voor gezorgd dat je kat gewoon z'n eigen omgeving had. Top!

Katten zijn niet zo op mensen gericht, en zijn net als paarden gewoontedieren. Als jij verhuist en je houd je kat een week oid binnen dan is dat z'n huis. Ditzelfde is nu gebeurt bij je buur en je buur blijft die kat binnen halen! Dus je buur zit fout. Ik ben het ook totáál niet eens met bovenstaande reacties. Sjonge jonge, het is ook nooit goed op bokt héa? Ze heeft harstikke goed onderkomen verzorgt voor d'r kat, maar door die vreselijke buurvrouw is die kat vaker daar dan hier. Heeft niks te maken met het feit dat de kat haar 'niet meer leuk vind', hij is dat nu gewoon gewent! En dat komt door die buurvrouw, niet door haar!

Ik vind het dan ook weer sneu om je kat op te gaan sluiten in een hok, want dat gaat ten koste van je kat. En aangezien er dus echt niet met die vrouw te praten valt, kun je misschien met een soort tussenoplossing komen? Dat ze de kat best een paar uurtjes binnen mag hebben, maar dat ze 'm wel áltijd buiten moet doen 's avonds oid en dat jij gewoon het voeren doet?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:14

Een kat kiest zijn eigen personeel, en dan vind ik het na 6 weken absentie geen raar iets dat het dier ander personeel heeft gezocht. Daar kun je denk ik weinig aan veranderen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:15

Maartje1990, ik kan zo al een pension opnoemen waar ze wel naar buiten kunnen.
Hebben we een woonkamer, vol met plankjes, kussentjes, speelgoed en een buitenren met boomstammen etc.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:16

Jij laat je kat buiten rond wandelen. Niet leuk, maar dit is 1 van de risico's die je dan loopt. Ik weet dat dit heel hard klinkt (en dat mensen dit geen leuk antwoord gaan vinden), maar volgens mij heb je 2 keuzes; kat door buurvrouw laten adopteren, of kat op eigen terrein houden. Sterkte hiermee

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:17

Ik snap trouwens niet waarom de politie niks kan betekenen? want dit is toch gewoon diefstal eigenlijk? Kan je geen aangifte doen oid?

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:18

Als ik het goed begrijp zijn jullie in mei/juni op reis gegaan. De kat zocht gezelschap bij de buren, die waarschijnlijk in die periode de achterdeur open hadden i.v.m. het mooie weer. Dan kan een kat inderdaad gemakkelijk naar binnen sluipen. Kennelijk hebben de kat en de buuv elkaar gevonden. Ik zou mezelf er niet druk om maken en je zegeningen tellen dat de kat word verwelkomt in de buurt. Hoe vaak hoor je niet van ruzies, vergif, etc. Wil je dit echt pertinent niet, dan zul je zelf je kat binnen moeten houden of in huis of met een ren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:19

miekelover schreef:
De kat krijgt van onze genoeg aandacht ben genoeg thuis. Speelt met de hond. Ze krijgt niks te kort. Heb allerlei eten geprobeerd waar ze eerst verzot op was trekt ze nu haar neus voor op. Ze ontkend dat hij bij haar binnen zit.

Moet ik dan maar afstand van de kat doen en haar haar zin geven.
Dus volgens jullie kan je niet op vakantie als je huisdieren hebt. De kat heeft genoeg aandacht gekregen in die 6weken.

Je kunt wel huisdieren houden, maar 6 weken is echt lang. Dan gaat de kat echt de aandacht missen die er normaal wel is en zoekt het ergens anders op. Eigen schuld dikke bult dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:20

Miepie77 schreef:
Ragdollcat schreef:

precies, want katten hebben geen baasjes

En dat geeft de buurvrouw het recht om zich de kat toe te eigenen?
Het is hier op de buurt ook wel eens gebeurd, vrouw belde aan bij de eigenaren: "hier het halsbandje.." maar die is van mijn kat? "nu is het mijn kat"
Snap niet dat jullie het vinden kunnen, als het in overleg kan is het mooi, maar om zomaar eigenaar over de buurkat te gaan spelen en er nog over te liegen ook vind ik echt niet kunnen.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:22

De buurvrouw eigent haar de kat niet toe. Ze weigert de kat niet en laat 'm gewoon binnen. Volgens mij sluit ze 'm niet op in huis.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 20:25

Ze sluit hem wel op. Savonds laat neemt ze hem in huis en smorgens zei ik hem uit het raam mauwen, of overdag als ze niet thuis is.

Heb mail gestuurd naar de rijdende rechter.

Kan de kat wel afstaan maar ze heeft gezegt geen kat te willen hebben