Afgelopen zomer ging het heel slecht met mijn vriendin haar hondje. Enja was een oud meisje maar zo'n lief beestje. Mijn vriendin Liona hield zo veel van haar. Enja sliep iedere nacht bij haar. Ik kan me nog herinneren dat ze, de eerste keer dat ik der zag ze naar me blafte als een gek. Nee Enja mocht mij echt niet. Een tijdje later kwam ik slapen bij Liona. Enja blafte weer naar me. We besloten wat te eten en op de bank te gaan zitten. Enja keek naar me vanaf een afstandje met een boze blik. Op een bepaald moment verloor ze haar trots en kwam dichterbij. ik liet der snuffelen aan mijn hand, en toen was het gebeurt. ze kwam naast me liggen op de bank koppie tegen me benen. dag na dag kwam ze bij me liggen. 's nachts bij liona in bed. maar ze werd oud. toen begin laatste ging het slecht met der. Liona en haar familie wist het was tijd. ze namen haar voor het strand waar Enja altijd als een gek rond rende. Liona was zo gelukkig met dat moment. Ineens zei de dokter dat het op te lossen viel. De familie was zo gelukkig. hun hondje kon gered worden. ja zeiden ze we doen het. Liona ging na de operatie naar Spanje. Naar haar vriendin Luna om uit te helpen op de Los callabos stal voor mishandelde en verwaarloosde paarden. na 2 wederkwam ze thuis. ze was alleen en zag haar hondje liggen. pijn had ze weer. nu was het echt gebeurt wist Liona. die dagen erna was ze deur niet meer uit geweest. er stand een opstap naast haar bed zodat ze de laatste nachten samen konden slapen. toen op een gewone maandag aan het eind van de zomer rond 4uur kwam de dierenarts. Enja werd naar haar favorite plekje in de tuin gebracht. daar ging ze slapen en werd ze nooit meer wakker. een tijd heeft Enja daar gelegen. Tranen in de ogen van Liona. ik weet dat ze alleen wilde zijn. ik was net klaar bij mijn verzorgpaard en belde haar op. ik hoorde de pijn in haar stem en besloot dit voor haar te maken. ook voor haar familie die er altijd voor me zijn geweest en voor Enja die nu in de hemel rent.
als iemand nog een lieve reactie heeft voor het gevecht voor deze lief hond die zij en haar familie hebben gehad tot de laatste dag zou het heel lief zijn
Freedom007
Geplaatst: 28-11-12 17:18
Aaa wat een mooi hondje was Enja. Heel veel sterkte met het verlies
Laatst bijgewerkt door Freedom007 op 28-11-12 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 28-11-12 17:19
Veel sterkte!
timokyana
Geplaatst: 28-11-12 17:23
Prachtig filmpje,lijkt me een hele lieve hond!Veel sterkte!
heel erg veel sterkte,14 is een prachtige leeftijd! Het filmpje komt op het moment hard aan,ik heb precies zo'n hondje wat gisteren is aangereden en nu in kritieke toestand verkeerd. Al is dit filmpje prachtig,ik hoop hem (nog) niet te hoeven maken..