Apporteerspeeltje voor non-retriever jachthond, welke?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Apporteerspeeltje voor non-retriever jachthond, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 19:53

Hoi Bokkers,

Ik ben mijn hond aan het leren te apporteren, wat niet echt zijn ding is zullen we maar zeggen :o
Zolang het beweegt is het leuk, maar zodra het stil ligt niet meer. En om dus naar iets toe te gaan wat stil ligt, dat vast te pakken en óók nog eens terug te brengen, daar ziet hij het nut niet van in.
Met de clicker hebben we toch al een goed begin gemaakt en begint ie het héél langzaamaan leuk te vinden.

Maar nu zoek ik nog een speeltje wat misschien fijn vastpakt of extra interessant is? Liever geen piepspeeltje. Hij houdt vaak wel van tierelantijntjes (veertjes, touwtjes, beetje homo is die wel :+ )

Welke speeltjes vinden jullie non-retrievers leuk?

Donja

Re: Apporteerspeeltje voor non-retriever jachthond, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:20

Er zijn speciale dummy's waar je voer in kan stoppen. Dit ruikt dus erg lekker en als hij hem bij je terugbrengt, kan je hem openmaken en hem wat geven.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 20:30

Ik heb even gekeken, dat klinkt als een goed idee!

Ik vind alleen niet zo veel verschillende merken. Kun jij me er nog één aanraden? Tot nu toe lijkt de preydummy van Trixie het beste (flapje over de rits, maar eigenlijk zoek ik iets 'onverwoestbaarders').

mariel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:21

Misschien vind hij een vachtdummy leuk of een duck dummy (die zijn er leuk)
Zou eens bij dogwork webshop kijken, hebben veel dummy's enzo.

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:39

Kijk is bij hondenwebshop.nl daar hebben ze ook wild dummy's en dergelijke heel veel leuke apporteer dingen :)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:45

Mijn niet apporterende hond heb ik zo leren apporteren:

Speeltje gekocht wat voor haar aantrekkelijk is. Hier zat ze altijd aan de kattenspeeltjes, dus een groter formaat en heel erg fluffy kattenspeeltje gekocht.
Hiermee ben ik in de keuken gaan zitten waar ze geen/weinig afleiding heeft. Dan ben ik heel erg vrolijk beginnen doen en dit in de lucht te smijten enzo. Er eigenlijk zelf mee beginnen te spelen.
Als de hond interesse heeft, probeer je het eens weg te smijten.
Mijn hond is het toen gaan halen, en wou ermee naar de zetel lopen. Poortje tussen de keuken en woonkamer was dicht, en ik zat op de weg naar de woonkamer. Elke keer als ze het terug brengt krijgt ze een koekje/enkele brokjes en neem ik het speeltje af. Zo heb ik geleerd dat enkel dit speeltje plezant is voor haar als ze het terug brengt.

Misschien werkt dit voor jou hond ook.