Konijnen uit dierenwinkel - inentingsbewijs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Konijnen uit dierenwinkel - inentingsbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 16:09

Vroeger toen ik nog een stuk jonger was (jaar of 11-12) toen mocht ik een konijn. We kochten dit toen in een dierenwinkel omdat ik toen nog niet wist waar deze konijntjes vandaan kwamen en dat er ook opvangen zijn, nu weet ik wel beter.

Wat me toen al opviel is dat de medewerkster een aantal inentingsboekjes tevoorschijn haalde. Ze liep toen naar achteren en ik hoorde haar fluisterend vragen wat voor ras het was en hoe oud die ongeveer zou zijn. Eigenaar zei toen: zeg maar dwergkonijn en acht weken, dat is altijd 'goed'.
Dus ze kwam terug en vulde dit op de boekjes in.

Ze had veel meer boekjes in dat mandje zitten dan dat er konijnen zaten, dus ik keek al eens raar op. Maarja.. het zal wel dacht ik.

Nu ben ik er dus achtergekomen via een vriend dat ze deze boekjes 'kopen' en zelf alles invullen. De konijnen in de winkel zijn dus helemaal niet geënt en komen rechtstreeks van de broodfokkers af.

Nu vraag ik me dus af... waarom is hier geen controle op? Want ik dacht dus echt dat mijn konijn geënt was tegen myx. en VHD, wat dus helemaal niet zo was...

Papegara

Re: Konijnen uit dierenwinkel - inentingsbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:11

Tja.. te duur denk ik om ze te laten enten? en hoe wil je dat controleren, elke week alle dierenwinkels afgaan? denk dat de overheid daar geen geld aan wil uitgeven..

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:13

Voor de entingen worden er stickertjes in geplakt door de DA met een stempel en krabbel van de DA. Is dit niet het geval, lijkt mij het geen zuivere koffie.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:33

Onze dierenwinkel laat hun konijnen wel enten, dit weet ik omdat de dierenartsenpraktijk er naast de konijnen ent. Maar ik vind het ook wel een beetje raar dat ze gewoon boekjes mogen uitdelen, maar het is wel veel te veel werk om alle dierenwinkels in Nederland te controleren.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:45

Lisa_H schreef:
Onze dierenwinkel laat hun konijnen wel enten, dit weet ik omdat de dierenartsenpraktijk er naast de konijnen ent. Maar ik vind het ook wel een beetje raar dat ze gewoon boekjes mogen uitdelen, maar het is wel veel te veel werk om alle dierenwinkels in Nederland te controleren.

Nou vind ik niet. 144 kan deze taak wellicht op zich nemen. Vaker steekproeven uitvoeren zodat men niet weet of je 1x per jaar komt of 2 dagen achter elkaar. Dat ze het maar eens leren, fikse boetes uitdelen spekt ook weer de kas. Maar daar moet het niet om gaan, wel om de dieren. alleen vind Nederland het niet nodig om controles te houden. Net zoals de voesel en warenautoriteit. Als Rob Geus al zoveel dingen mis ziet gaan dan moeten die zich eens achter de oren krabben waar ze eigenlijk mee bezig zijn.

Schandalig is het hoor wat ze daar flikt.

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:57

Hier doet een dierenwinkel dat ook hetzelfde met puppys en kittens

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:33

Wat belachelijk :+
Ik heb ook eens konijnen uit de dierenwinkel hier in de buurt gehaald, maar daar kreeg je een tegoedbon bij dat je gratis je konijn kon laten inenten bij de dierenarts :) Zo weet je zeker dat je nijntje een enting heeft.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:14

een enting voor nijnen kost tegen woordig al zeker 25 euro (en is een jaar geldig nu) dus je snapt wel als je een konijn koopt voor 25 euro of goedkoper dat de enting niet gezet is.

Verder zijn de nijnen entingen vaak in grote potten met 10 entingen per pot. Geen idee of er zoveel stickers op zo'n pot zitten eignelijk. Mijn DA schrijft namelijk ook altijd wat hij geent heeft met stempel en handtekening erbij bij mijn konijnen. De honden en kat heeft hij wel stickers maar die zitten ook apart verpakt zeg maar.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:19

Oh wat fout zeg.. :x Stomme dierenwinkels..

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:25

Lijkt me niet bepaald goede reclame voor zo'n winkel, als dat bekend word koopt toch niemand weer een beest bij hen?

Moet zeggen dat de radioreclames over 'ga voor advies naar de dierenspeciaalzaak' me vanwege mijn ervaringen in vissenwinkels al in het verkeerde keelgat schoten, maar dit past ook niet bepaald bij het imago dat ze willen hebben...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:26

julius_juut schreef:
Lijkt me niet bepaald goede reclame voor zo'n winkel, als dat bekend word koopt toch niemand weer een beest bij hen?

Moet zeggen dat de radioreclames over 'ga voor advies naar de dierenspeciaalzaak' me vanwege mijn ervaringen in vissenwinkels al in het verkeerde keelgat schoten, maar dit past ook niet bepaald bij het imago dat ze willen hebben...

Net goed. :j

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:31

Inderdaad maar wel ontzettend stom van hun kant. Sukkels. :D

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 09:38

Nou geloof me.. als de mensen die een lief konijntje kopen wisten waar ze vandaan kwamen en dat ze daarmee dus de broodfok steunen... dan zouden ze geen dierenwinkel dier meer kopen.

Afbeelding

Daarmee verdienen die dierenwinkels dus blijkbaar een hele hoop geld aangezien die entingen dus nep zijn (bij de meeste)...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:28

ahw.. vreselijke foto's, ik zou ze zo mee willen nemen.. maar idd dan komen er weer anderen voor terug ;(