Ik heb een kat waarbij ze altijd gezegd hebben dat ze voedelallergie heeft. Dus kat vanaf het begin (ze was 2 toen ik dr uit het asiel haalde) op ZD voer van hills gezet. Na een paar maanden over gezet naar gewoon voer, wat anderhalf jaar goed gegaan is. Daarna begon ze met kleine ontstekingen in de huid en is ze weer terug gegaan naar ZD voer en een spuit tegen de jeuk. Anderhalf jaar ging dit goed en nu reageert ze ook weer op de ZD brokken van de DA.
Daar maar mee gestopt, want het is hartstikke duur en ze reageert er niet meer op. Ik ben gaan kijken naar graanvrij, biologisch voer, de eerste paar dagen meteen effect, maar daarna weer mis. Ze kan steeds maar een paar dagen tegen een bepaalt soort voer en daarna zit ze meteen weer vol met korstjes en de bijbehorende jeuk.
De jeuk en korstjes zitten vooral rond de staart aanzet en tot halverwege dr rug en wat plekjes achter dr oren. Ik gebruikte quistelspray voor de jeuk, maar ook dat werkt niet meer. Ik wil er geen prednison of cortisonen spuit in laten zetten, daar schieten we niks mee op en het komt net zo hard weer terug.
Nat voer/vlees eet ze absoluut niet, zelfs nog geen visje. Ze wil alleen maar brok ander niks. En om dan maar niks te geven kan niet, want als ze een tijdje met een lege maag loopt en ze krijgt dan eten dan gaat ze braken.
De enige optie van de DA is nu een uitgebreid bloedonderzoek, dit gaat me een paar honderd euro kosten en dat heb ik nu even niet (wisseling van baan, minder salaris, maar dat is gelukkig maar tijdelijk en een hoop kosten aan paardlief gehad)
Ze is te dik, maar ik krijg ze niet terug op gewicht, ik voer niet veel (mn andere katten zijn heel netjes op gewicht), ze jaagt niemand weg met eten en ze eet ook niet alles meteen op. Ze zeurt ook niet om eten.
Iemand die het herkent of een tip heeft voor een bepaalt merk voer waar ik misschien niet aan gedacht heb, of iets tegen de jeuk om te smeren? Het liefste iets natuurlijks

Oh ja, ik voer nu bewust 2x per dag verschillende brokken om die opbouw tegen de allergie tegen te gaan.. Stress heeft ze niet meer, er waren wat wisselingen in de samenstelling van de katten maar dat is sinds een jaar helemaal stabiel en met 3 doen ze het goed..
edit, ze heeft ook homeopatische druppels gehad (weet zo uit mijn hoofd niet meer wat) en ook dat heeft niet geholpen
.
ik was heel blij dat mijn moeder dr heeft geschoren, die heeft het in het verleden vaker gedaan