Help! wat te doen tegen vlooien?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2013

Help! wat te doen tegen vlooien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:43

Hoi Bokkers

hier even een nood oproep van mijn kant.
mijn lieve hondje heeft vlooien, ja niet veel maar ze zijn er wel. het arme beest jeukt zich uit elkaar
en het is zo sneu om te zien. ik heb al van alles geprobeerd maar er is niks wat werkt.

wat ik heb geprobeerd.

frontline spray + van die dingetjes die je in de nek moet doen

shampoo, werkt goed voor de levende vlooien maar niet voor lang.

vlooienband heeft hij altijd om,

heb nu weer die dingetjes voor in de nek mee gekregen van een ander merk volgens de DA moet dit goed werken helaas zie ik na een week geen resultaat en jeukt mijn hondje nog steeds verschrikkelijk.

heeft iemand de tip?

_00_0

Re: Help! wat te doen tegen vlooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:46

heb je de omgeving ook behandeld?

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:49

Inderdaad frontline..

-hond in de frontline.
-alle wasbare dingen wassen.
-spuit alles in met vlooienspray.
-hele huis stofzuigen.
-doorgaan met de behandeling.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:50

Pelryo schreef:
heb je de omgeving ook behandeld?

jep de omgeving is behandelt met de spray van frontline en is gewassen in de wasmachine

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:50

Dat probleem heb ik ook gehad met mijn hond. Die van mij is er enorm gevoelig voor.

Inderdaad de omgeving GOED behandelen met die spuitbussen van de dierenwinkel. Vooral in de kieren! Nu de verwarming in huis aan gaat en je er loopt komen de eitjes uit. Als je hond vlooienmiddel op heeft gaan de pokke beesten uiteindelijk wel dood (frontline werkt wel traag - ik gebruik Advantage. Binnen 3 uur zijn ze dood) maar je ziet ze even zitten. Ik heb mijn hond geregeld onder de douche gezet. Er spoelden er weer heel wat weg.

In de tuin zullen ze nu niet meer zitten (is het toch wel te koud voor) dus als hij vlooien blijft houden moeten ze ergens in huis zitten. Heel goed stofzuigen voor je je huis insprayed (raar woord) met die troep. En toch een paar keer per dag stofzuigen desnoods. Tot alles weg is.

Succes!

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:51

Marleenloveu schreef:
Inderdaad frontline..

-hond in de frontline.
-alle wasbare dingen wassen.
-spuit alles in met vlooienspray.
-hele huis stofzuigen.
-doorgaan met de behandeling.

ik heb nu weer dingetjes voor in de nek deze moet hij nu elke maand hebben is wel van een ander merk, heb ik van de DA gekregen zie helaas nog geen resultaat :(:)

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:52

Het is gewoon heel moeilijk om ze weg te krijgen. Als de hond er echt last van heeft, borstelen en af en toe douchen (niet net na de behandeling natuurlijk). En wat vaker stofzuigen. De stofzuig zak insprayen met die troep - je hoeft de zak niet meteen weg te houden. Wel insprayen anders huppelen ze er weer uit.

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:53

Ja, altijd als we op vakantie gaan komen we terug in een huis vol vlooien!

Ps: wat ik altijd met onze katten doe is kammen, met zo'n luizenkammetje.
Dan gauw in heet water gooien, werkt prima!

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:54

Mendel schreef:
Dat probleem heb ik ook gehad met mijn hond. Die van mij is er enorm gevoelig voor.

Inderdaad de omgeving GOED behandelen met die spuitbussen van de dierenwinkel. Vooral in de kieren! Nu de verwarming in huis aan gaat en je er loopt komen de eitjes uit. Als je hond vlooienmiddel op heeft gaan de pokke beesten uiteindelijk wel dood (frontline werkt wel traag - ik gebruik Advantage. Binnen 3 uur zijn ze dood) maar je ziet ze even zitten. Ik heb mijn hond geregeld onder de douche gezet. Er spoelden er weer heel wat weg.

In de tuin zullen ze nu niet meer zitten (is het toch wel te koud voor) dus als hij vlooien blijft houden moeten ze ergens in huis zitten. Heel goed stofzuigen voor je je huis insprayed (raar woord) met die troep. En toch een paar keer per dag stofzuigen desnoods. Tot alles weg is.

Succes!

bedankt voor je uitleg, elke dag ben ik aan het stofzuigen wassen enz, denk dat mijn hond er ook inderdaad erg gevoelig voor is, heb hem volgens mij nog nooit mee gemaakt zonder vlooien, het is in iedergeval erg vervelend

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:54

Weet je zeker dat hij nu nog jeuk heeft van de vlooien, of kan hij ergens anders jeuk van krijgen? Voedselallergie? Of gewoon jeuk van de wondjes die hij gekrabt heeft?

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:55

Marleenloveu schreef:
Ja, altijd als we op vakantie gaan komen we terug in een huis vol vlooien!

Ps: wat ik altijd met onze katten doe is kammen, met zo'n luizenkammetje.
Dan gauw in heet water gooien, werkt prima!

dit heb ik ook een tijdje gedaan werkte inderdaad goed als ik er 1 vond, mijn hondje is zwart wit en heeft half lang haar, in het witte zie je ze nog wel maar in het zwarte kan ik ze echt niet meer vinden

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:56

goed kammen en ik gebruik advantage
frontline zijn die vlooien inmiddels imuum voor
maar ook je huis goed sprayen
zoveel mogelijk kussentjes en mand en dergelijke wassen
elke dag kammen

stukje van een nieuwe vlooienband in je stofzuigerzak doen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:56

Hond behandelen, heb je nog andere honden/katten? Die ook behandelen.

Alles wat wasbaar is uitwassen.
Alles wat niet wasbaar is in de omgevingsspray zetten, je schrijft dat je dat met frontline spray hebt gedaan.
Maar je moet je huis alle kieren en gaatjes te grazen nemen met ongevings spray.
Stofzuigen wat je zuigen kan en zak weggooien of daar stuk vlooienband in stoppen of de zak flink
sprayen met je omgevings spray.

LET OP, vissen en vogels gaan niet samen met de omgevings spray.

OH, en niet net je hond gewassen hebben als je hem gaat behandelen, net zo min als hem vlak erna wassen.
(Zie gebruiks aanwijzing van de diverse druppels en sprays)

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:57

nynke55 schreef:
Weet je zeker dat hij nu nog jeuk heeft van de vlooien, of kan hij ergens anders jeuk van krijgen? Voedselallergie? Of gewoon jeuk van de wondjes die hij gekrabt heeft?

hij heeft geen wondjes kan geen 1 vinden, ben bij de DA geweest omdat ik dacht dat hij last had van anaal klieren dit was niet het geval, kammetje er door en ja weer vlooien, hij is dus daar meteen behandelt nu een week geleden

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:59

Sjolvir schreef:
Hond behandelen, heb je nog andere honden/katten? Die ook behandelen.

Alles wat wasbaar is uitwassen.
Alles wat niet wasbaar is in de omgevingsspray zetten, je schrijft dat je dat met frontline spray hebt gedaan.
Maar je moet je huis alle kieren en gaatjes te grazen nemen met ongevings spray.
Stofzuigen wat je zuigen kan en zak weggooien of daar stuk vlooienband in stoppen of de zak flink
sprayen met je omgevings spray.

LET OP, vissen en vogels gaan niet samen met de omgevings spray.

OH, en niet net je hond gewassen hebben als je hem gaat behandelen, net zo min als hem vlak erna wassen.
(Zie gebruiks aanwijzing van de diverse druppels en sprays)

klopt ik mocht hem de eerste 3 dagen niet wassen, we hebben nog 2 honden gek genoeg behandelen we die ook gewoon mee met deze hond alleen zie ik ze nooit jeuken

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:11

Denk muggen, de ene hond is lekkerder dan de andere voor vlooien.
En de ene hond irriteerd zich meer aan rondrennende kriebelbeestjes dan de andere,
tel daar bij op dat de ene hond gevoeliger is, misschien zelfs wel allergisch voor vlooien? dan de andere
en je weet waarom de een meer jeuk heeft dan de ander.

Wel een rot probleem hoor, vlooien, sterkte met uitroeien.

Ben hier ook altijd bezig, stalhond stikt ervan en mijn hond loopt daar ook en speelt wel eens met die hond.
Dus mijn hond en katten staan altijd klem met vlooien middel.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:29

Vlooienbestrijding is lastig, wat ik altijd adviseer en goede resultaten boekt.
Je moet de vlooienplaag doorbreken en dat kan maanden de tijd kosten.
Ik zou adviseren een snel werkend vlooienmiddel te pakken zoals Advantage, Advantix of Bolfo gold en dit als pipetje gebruiken bij alle honden en eventueel katten, elke maand consequent doen, heel belangrijk! Haren aan de kant in de nek, pipetje leeg knijpen en ingeknepen omhoog halen. Niet uitsmeren met het pipetje of wat dan ook.

Daarna de omgeving behandelen met Bolfo Fleegard en niet met Frontline spray dit is niet voor de omgeving. In Bolfo Fleegard zit ook een IGR oftewel het stopt de ontwikkeling van de larve tot volwassen vlo. Dit betekend dat direct de cyclus gestopt wordt, het is belangrijk om te weten dat het niet mogelijk is de cocons te doden dus deze komen later uit. Deze komen uit door trillingen, daarom altijd het verhaal als mensen terug komen van vakantie.. Het is dan een tijd stil in huis geweest en bij de eerste stap komen ze allemaal te gelijk uit.

Daarnaast is het zeer belangrijk te ontwormen, niet voor het vlooien verhaal op zich, maar vlooien zijn gastheer van de worm. Dus zeker niet vergeten.

Soms ben je lange tijd bezig om een vlooienplaag te doorbreken, maar mijn ervaring is consequent deze stappen nemen en je komt er vanaf. Het kan zijn dat je ene hondje allergisch is voor vlooien en heftiger reageert op het speeksel en dat zelfs als de vlooien al weg zijn het nog niet uit zijn lichaam is.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:33

Wij hebben hier een paar maanden vlooien gehad door de kat van mijn zus die hier logeerde.
Het belangrijke bij frontline pipetjes is dat je het écht op de huid aanbrengt. Niet op de haren..

Verder hebben wij gewerkt met spuitbussen van de dierenwinkel. overal schoteltjes en bakjes met water met dreft en een waxinelichtje er in! De beestjes komen op het licht af en dan verdrinken ze.

Na weken was de plaag bij ons zo erg dat we alsnog een prof hebben laten komen om het huis te ontsmetten.. Dat werkte het beste.. het kost wat maar dan is het ook opgelost..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:08

Een x geen frontline maar wat anders...

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:14

Sababber schreef:
Wij hebben hier een paar maanden vlooien gehad door de kat van mijn zus die hier logeerde.
Het belangrijke bij frontline pipetjes is dat je het écht op de huid aanbrengt. Niet op de haren..

Verder hebben wij gewerkt met spuitbussen van de dierenwinkel. overal schoteltjes en bakjes met water met dreft en een waxinelichtje er in! De beestjes komen op het licht af en dan verdrinken ze.

Na weken was de plaag bij ons zo erg dat we alsnog een prof hebben laten komen om het huis te ontsmetten.. Dat werkte het beste.. het kost wat maar dan is het ook opgelost..

Ik ben heel erg benieuwd wat de prof gekost heeft , en waar je deze vandaan hebt
volgens mij zijn er maar weinig bedrijven die dit doen en is er toch best wel wat vraag naar
zo af en toe hoor ik wel eens mensen voor wie vlooien echt een flink probleem zijn geworden dus wellicht is de prof voor deze mensen ook wel een goeie oplossing

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:57

Soms moet je ook wel eens wisselen met vlooienspul .
Behandel je huis goed kiertjes in spuiten! Stofzuigen niet dan komen ze uit door de trilling en warmte van de stofzuiger.

(werk zelf in een dierenspeciaalzaak)

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:18

je kunt eventueel het ook nog proberen met Comfortis.
Dat zijn tabletten, tot nu toe zeer goede resultaten mee behaald!

En inderdaad in huis goed sprayen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:36

Frontline de deur uit, heb ik hier nog nooit een vlo mee dood gekregen. Is volgens mij een preventief middel, geen bestrijdingsmiddel.
Hier ook een keer Frontline gebruikt, me een ongelukg gezogen en gewassen en het mocht niet baten. Maar je moet toch een aantal weken wachten voor je weer iets nieuws mag gebruiken.
Toen Advantage gekocht, netjes volgens gebruiksaanwijzing gebruikt en het probleem was over. En ik was tegen die tijd allang klaar met obsessief zuigen en wassen.

Heb toen 2 of 3 keer ontvlooit in totaal om eventuele nieuwe vlooien ook te doden. Wanneer vlooien geen gastheer hebben gaan ze op den duur dood. Maar dit is inderdaad een kwestie van maanden.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 10:58

ik gebruik nu ook advantage en het probleem is bij mij nu ook opgelost

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:14

Och zie nu pas dat het een oud topic is, toch fijn dat het probleem opgelost is!