Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marleenloveu schreef:Inderdaad frontline..
-hond in de frontline.
-alle wasbare dingen wassen.
-spuit alles in met vlooienspray.
-hele huis stofzuigen.
-doorgaan met de behandeling.
Mendel schreef:Dat probleem heb ik ook gehad met mijn hond. Die van mij is er enorm gevoelig voor.
Inderdaad de omgeving GOED behandelen met die spuitbussen van de dierenwinkel. Vooral in de kieren! Nu de verwarming in huis aan gaat en je er loopt komen de eitjes uit. Als je hond vlooienmiddel op heeft gaan de pokke beesten uiteindelijk wel dood (frontline werkt wel traag - ik gebruik Advantage. Binnen 3 uur zijn ze dood) maar je ziet ze even zitten. Ik heb mijn hond geregeld onder de douche gezet. Er spoelden er weer heel wat weg.
In de tuin zullen ze nu niet meer zitten (is het toch wel te koud voor) dus als hij vlooien blijft houden moeten ze ergens in huis zitten. Heel goed stofzuigen voor je je huis insprayed (raar woord) met die troep. En toch een paar keer per dag stofzuigen desnoods. Tot alles weg is.
Succes!
Marleenloveu schreef:Ja, altijd als we op vakantie gaan komen we terug in een huis vol vlooien!
Ps: wat ik altijd met onze katten doe is kammen, met zo'n luizenkammetje.
Dan gauw in heet water gooien, werkt prima!
nynke55 schreef:Weet je zeker dat hij nu nog jeuk heeft van de vlooien, of kan hij ergens anders jeuk van krijgen? Voedselallergie? Of gewoon jeuk van de wondjes die hij gekrabt heeft?
Sjolvir schreef:Hond behandelen, heb je nog andere honden/katten? Die ook behandelen.
Alles wat wasbaar is uitwassen.
Alles wat niet wasbaar is in de omgevingsspray zetten, je schrijft dat je dat met frontline spray hebt gedaan.
Maar je moet je huis alle kieren en gaatjes te grazen nemen met ongevings spray.
Stofzuigen wat je zuigen kan en zak weggooien of daar stuk vlooienband in stoppen of de zak flink
sprayen met je omgevings spray.
LET OP, vissen en vogels gaan niet samen met de omgevings spray.
OH, en niet net je hond gewassen hebben als je hem gaat behandelen, net zo min als hem vlak erna wassen.
(Zie gebruiks aanwijzing van de diverse druppels en sprays)

Sababber schreef:Wij hebben hier een paar maanden vlooien gehad door de kat van mijn zus die hier logeerde.
Het belangrijke bij frontline pipetjes is dat je het écht op de huid aanbrengt. Niet op de haren..
Verder hebben wij gewerkt met spuitbussen van de dierenwinkel. overal schoteltjes en bakjes met water met dreft en een waxinelichtje er in! De beestjes komen op het licht af en dan verdrinken ze.
Na weken was de plaag bij ons zo erg dat we alsnog een prof hebben laten komen om het huis te ontsmetten.. Dat werkte het beste.. het kost wat maar dan is het ook opgelost..