Verdrietig, boos, teleurgesteld, kwaad.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quinette

Verdrietig, boos, teleurgesteld, kwaad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 19:52

Er spookt op t moment vanalles door mn hoofd, maar t meeste denk ik nog 'dat kan toch niet, t is niet eerlijk, er moet toch n andere oplossing zijn'

Sinds n week of 2 is bekend dat mn broertje uit huis gaat en daarmee gaat ook gelijk mn moeder bij dr vriend wonen.
Ik woon sinds 1,5 jaar samen met mn vriend en we hebben 4 katten.
Sebbe hebben we inmiddels 14 jaar en ja, ze heeft wat ouderdoms kwaaltjes, maar voor t zelfde geld gaat ze nog 2, 3, 4 jaar mee.
Afgelopen weekend hebben mn moeder en dr vriend 'geprobeerd' om dr daar alvast te laten wennen.
Mn broertje is met dr daarheen gewandeld. De lift wilde ze niet in, de trap wilde/kon ze niet op. Naar boven (3 hoog) gedragen.
Eenmaal binnen bleef ze blijkbaar onrustig, gleed telkens uit over de vloer en braakte.
Wilde ze haar uitlaten, zelfde liedje met de lift. Ze wilde er niet in. Met wat duw en trek werk uiteindelijk in de lift gekregen waar ze alles onder plaste. Ben hier zelf niet bij geweest helaas. Dit was op n zaterdag en t was de bedoeling dat ze iig tot zondag zou blijven.
Zondag kwam ik daar, verhaal aangehoord. Heb contact opgenomen met iemand waarvan ik dacht dat ze misschien kon helpen om Sebbe te laten wennen. Ze gaf me als advies om t nogmaals te proberen en geen medelijden te hebben met Sebbe. Klonk me in de oren als aanpak alla cesar milan. Als t niet lukte mocht ik dr bellen en wilde ze wel helpen.
Dit voorgelegd, maar kreeg meteen te horen dat ze dat niet 'aandurfde' maar dat ze het wel wilde proberen met die kennis van me erbij.
Paar keer gebeld, maar kreeg geen gehoor. Zij heeft n stichting waardoor ze telefonisch altijd erg druk is, dus ik heb 2 nummers achtergelaten en mn moeder en vriend gezegd, bel haar even en maak n afspraak dan kunnen we het iig nog eens proberen.

Nou, het is inmiddels woensdag en vanmiddag kreeg ik n telefoontje van mn moeder. Eerst n beetje gekletst en toen kwam ineens de mededeling 'ik wilde je dit eigelijk niet over de telefoon vertellen, maar we hebben besloten Sebbe toch in te laten slapen'
Ik viel eerst even stil, waarna ik zei, dat doet de DA toch niet, ze is wel oud en heeft wat kwaaltjes maar ze laten n hond die verder niks ernstigs mankeerd echt niet inslapen.
Blijkbaar had ik het mis want ze had de DA maandag al gebeld en de situatie uitgelegd en de DA stemde daarop toe om dr in te laten slapen.
Er was nog geen afspraak gemaakt en mn moeder vroeg me of ik er bij wilde zijn.
Tussen mn tranen door antwoorde ik dat ik t nog niet wist. Inmiddels weet ik wel zeker dat ik er bij wil zijn als t gaat gebeuren.

Ik was boos op mn moeder, en teleurgesteld.
Beetje doen alsof ze er alles aan gedaan hebben, maar intussen willen ze gewoon van dr af. Ze roept al jaren dat ze blij is als die hond eindelijk dood gaat. Al die tijd gedacht dat ze t niet meende. Of niet meende...ze zal best om Sebbe geven, maar tegelijkertijd voelt ze zich denk ik opgezadeld met dr. Mn ouders zijn al jaren gescheiden en Sebbe is toen met ons meegegaan.
Ze ziet Sebbe gewoon als n last. En ik wil niet kwaads over mn moeder zeggen, want zo slecht is ze niet, maar ik ben nu gewoon zo teleurgeteld in dr, dat ze niet ff wat meer moeite doet.

Ben net toch maar even langs geweest, zowel voor Sebbe alsook voor mn moeder. Ik denk mss heeft ze nog wat te zeggen, want aan de telefoon bleef t van beide kanten erg stil.
Thuis weer janken zodra ik Sebbe zag.
Nog n keer gevraagd wat de DA gezegd had, zelfde verhaal. Ik snap t denk ik wel, maar ik kan er met mn hoofd niet bij.
Of is dit toch t beste? Inslapen? Of op de een of andere manier n oplossing zoeken, meer proberen? Of moeten we dat Sebbe niet meer aandoen?

Ik had me er bij neergelegd. Ik zei dat ik er toch graag bij wilde zijn als t ging gebeuren.
Maar wanneer? Mn moeder zei dat ze n afspraak wilde maken in de avond.
Ik, in mijn gedachte, dacht dat vrijdag middag beter zou zijn. Dan zou ik de middag vrij nemen op werk en had ik t weekend om rustig aan bij te komen.
Maar nee, dat vond mn broertje niks want dan moest ie vrij vragen op werk.
Ik kijk m vol ongeloof aan... Ja zegt ie, je stelt je nu wel erg aan hoor.
-:(-
Ik heb geschreeuwd tegen m kan ik je zeggen, ik schrok er zelf van.
En wat doet mn moeder? Die zegt doorleuk, ja wat wil je, dat we dr ook nog laten cremeren...
Heb mn jas gepakt en ben de deur uitgestormt. Stelletje achterlijke! -:(-

Bah.
Nou, t is toch nog best n lang verhaal geworden. Deels omdat ik t gewoon ff kwijt wilde maar ik zou ook graag jullie mening horen over wat nu voor Sebbe t beste zou zijn.
Bedankt voor t lezen

Davinia_

Re: Verdrietig, boos, teleurgesteld, kwaad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:56

Wat vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je zo boos en teleurgesteld bent!
Ook al hebben jullie 4 katten, is het geen mogelijkheid dat Sebbe bij jullie komt? :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:57

Ik kan me heel goed voorstellen dat je woest bent, het komt op mij ook niet liefdevol over :n

Heb je niet de mogelijkheid om eens te kijken hoe Sebbe en jouw katten op elkaar reageren ?
Dan kan jij haar misschien nog een fijne oude dag bezorgen ...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:00

Is het geen optie om zelf de hond in huis te nemen?

Ik denk dat je verder niet teveel moet kijken naar wat je moeder heeft gezegd in het verleden over het kwijt zijn van de hond.
Kijk naar wat het beste is voor Sebbe. Hij is oud, heeft kwaaltjes, in hoeverre is het eerlijk om hem aan een nieuw huis te laten wennen en een nieuwe omgeving? Nou ken ik sebbe niet dus zoiets is aan jullie om te bepalen.

Als dit iets is waarvan je denkt dat het met een paar dagen/weken weer goed is dan zou ik doorzetten of desnoods de hond zelf in huis nemen bij jou en je vriend. Maar als je diep van binnen wel weet dat het niet eerlijk is ten opzichte van de hond dan denk ik dat je moeder de juiste keuze maakt.

Nogmaals ik kan niet voor jullie kiezen wat de beste oplossing is, maar probeer alleen mee te denken.

Vergeet niet iedereen "houdt" op zijn of haar eigen manier van een dier, en soms komen er dan botte opmerkingen uit zoals je broertje en moeder deden. Dat betekent nog niet dat ze niet van de hond houden :n

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:02

Een hond die uit glijd, braakt , plast weet niet of dat alleen nu was of dat dat vaker gebeurd?

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 20:04

Ik weet dat Sebbe op straat erg fel reageerd op katten. Ook heb ik dr wel eens meegenomen naar ons thuis om te zien hoe ze op de katten zou reageren. Dikke staart en rug haren overeind.
Misschien dat ze er aan kan wennen en de katten aan haar, maar misschien ook niet. Ik heb geen idee, ook niet hoe ik dat zou moeten aanpakken.
Daarnaast werken mn vriend en ik fulltime. Nu kan ze goed alleen zijn, maar ideaal is het niet.
En dan komt ook weer de vraag, moeten we haar dit aandoen om haar leeftijd? Al die stress en veranderingen. Mn moeder zegt, n oude boom moet je niet willen verplaatsen.
Ik weet t niet... als er n goede kans zou zijn dat ze hier nog kan aarden dan zou ik dr zo in huis nemen.

@ marleen_usar: Wat alleen nu, wss vd stress

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:04

Verplaatsen is niet altijd ideaal op die leeftijd.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:05

Mijn hond is 13, en ook wij gaan verhuizen komende week.
Wat ik doe met haar, is eigenlijk al het leuke in het nieuwe huis zover mogelijk.
Eten geven, spelen etc.
Als ze wat onrustig / angstig is, dan laat ik haar wel weten dat het goed is, even een aai over d'r bol, even een vriendelijk woordje, even afleiden met iets anders, "Leuk he meisje?" niet op een zielig toontje, maar op een blije, vrolijke toon, het is immers best leuk! ;)
Geen nieuwe spulletjes voor haar, maar haar eigen vertrouwde mand en kussen en speeltjes..
Nou is het bij haar al vrij snel goed als ik er bij ben, maar misschien kun je er iets mee?
Laatst bijgewerkt door _Rianne_ op 21-11-12 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:07

Dat verhuizen is voor een hond geen probleem, die hecht aan de mens, niet aan de omgeving zoals bijvoorbeeld een kat ...

Ik zou het een kans geven, in laten slapen kan altijd nog, toch ?
Dan heb je voor jezelf in elk geval het gevoel alles voor Sebbe gedaan te hebben en nu ben je alleen maar boos en verdrietig :(:)