petsafe draadloze omheinig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zorry

petsafe draadloze omheinig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 15:09

Is er hier iemand die ervaring heeft met de petsafe draadloze omheining.

Op stal (paarden) hebben we een hond die elke keer weg loopt naar de buren om daar achter de schapen aan te gaan, ze doet de schapen niks maar de boer is er niet blij mee.
De boer heeft nu gedreigd de hond af te schieten als hij hem weer tussen de schapen ziet lopen, dus uit nood ligt de hond nu vast wat ze natuurlijk niet leuk vind.

Nou zitten we er over na te denken om het apparaat van petsafe te kopen.
Er komt dan een apparaat binnen te staan en de hond krijgt een halsband om en kan max 27,5 meter van het apparaat weg lopen.

Nou is het een hele uitgave om te kopen, dus wil wel zeker weten dat het werkt.

Oja heel het erf is afgezet, maar de hond blijft elke keer een plek vinden om te ontsnappen.

Jills

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:17

Hoi

Wij hebben ook een omheinings systeem van petsafe. Deze werkt erg goed. Hond blijft op het erf wanneer hij de band om heeft. Als de band af is durft hij zonder probleem over de lijn.

Wij hebben het systeem waarbij we een draad onder de grond hebben lopen, dit geeft een signaal af aan de halsband waardoor de hond niet verder loopt. Wanneer hij dit doet krijgt hij een stroomstoot.

Is even wat werk met aanleggen. Maar ieder konijn/kat/ hond word buiten het lijntje van ''zijn'' erf word met rust gelaten. Wat een boel scheelt als je buitenaf woont.

Ik zou zeggen aanschaffen en het probleem is op gelost.

bluebeauty

Re: petsafe draadloze omheinig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:00

Wij hebben hetzelfde systeem als jills, met een draad onder de grond, bevalt zeer goed!

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:01

Tante van me vriend heeft het systeem ook (draad onder de grond). Werkt ook prima voor hun hond.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:07

Werkt hier ook goed. Wel de batterijen van de band goed in de gaten houden...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:21

wij hebben ook het systeem met draad onder de grond. We hebben rondom ons huis en deel van de tuin afgezet zodat onze kat door het huis en de tuin kan lopen maar er niet uit kan. Onze tuin is namelijk niet zo te omheinen dat een kat er niet uit kan. We hebben bijna 150 meter draad in moeten graven (hoeft niet diep gelukkig en we hebben het in pvc buizen onder de grond gedaan).
Nu hoeft zij niet de hele dag de halsband om te hebben omdat we ''s avonds als de deuren dicht gaan haar band ook uit doen en degene die ''s ochtends alles open zet doet gewoon eerst haar bandje om. Vind het namelijk niet fijn voor haar om altijd dat bandje aan te moeten hebben. Nu is een hond of kat wel een verschil natuurlijk.

Echter mijn kat zal absoluut niet over het draadje gaan en wij hebben een vrij laag niveau aan staan. 1 niveau lager en ze gaat in het stroom gebied staan en dan krabben aan haar halsband omdat ze het voelde trillen. Echter dit niveau (dacht 4 van 10) maakt dat ze na 2x te hebben gevoeld echt niet meer in dat gebied komt. Bij de piep draait ze al om en sterker nog ze maakt dat ze de piep niet hoort. Ze weet tot op de milimeter hoever ze kan gaan haha.

Voor mij was het zeker ook een behoorlijke uitgave (180 euro) maar dit is niets vergeleken met het op moeten lappen van een aangereden kat of je kat kwijt raken omdat mensen haar mee nemen of ze dodelijk aangereden wordt. (wij wonen ook nog eens aan een drukke rijksweg)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:22

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:12

Wij hebben al jaren honden los lopen buiten op het erf. Ze lopen nooit weg. Ik mis in dit verhaal de opleiding van de hond. Als je er veel tijd insteekt dan zou dat zonder al die hulpmiddelen goed moeten komen.
Ik begrijp die boer wel, als schapen achterna gezeten worden, krijgen ze stress en kunnen ze het ongeboren lam verwerpen. Het feit dat hij erachteraan gaat is dus al helemaal fout. Ook dit zou met een goede training opgelost moeten worden.
Eigenlijk is dit net als paardrijden: als de basis (opvoeding) goed is, worden de problemen kleiner. Hulpmiddelen hoeven niet verkeerd te zijn, maar is het gemakzucht of zijn ze nodig?

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:31

Waarom niet aan een lang touw buiten leggen?
Onze hond lag altijd aan een lang touw buiten en dat ging prima :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:08

waarschijnlijk omdat een lang touw erg onhandig kan zijn. Ergens om heen draaien e.d. en veel honden gaan het gewoon kapot knagen bijv.
Touw is wel goedkope oplossing natuurlijk maar zo'n omheiningssysteem geeft veel meer vrijheid en minder ongemakken als het er eenmaal ligt en is geschikt voor elke hond (behalve voor agressieve dieren want als ze er eens doorheen gaan dan ben je gewoon harstikke fout natuurlijk)

Idd zijn de meeste problemen met training af te leren echter dit is moeilijk trainbaar gedrag. Je moet er continue op zitten en 1x per ongeluk laten gaan betekend weer gewoon opnieuw moeten beginnen. Erg moeilijk.

Zelf zou ik zo'n systeem niet zien als vervanging voor het trainen maar wel als extra hulpmiddel om te maken dat het niet meer fout kan gaan. Nu gebruik ik het voor mij kat omdat mijn honden het terrein niet af (kunnen) gaan. Een kat is zonder zoiets maar moeilijk te leren dat ze maar tot een bepaalde lijn in de tuin mogen komen natuurlijk. Echter omdat ze haar eigen bekende gebied niet uit kan zijn wij nu wel verantwoordelijk ervoor dat ze wel haar energie kwijt kan en dus moeten we haar meer bezig houden dan dat we ooit met andere katten moesten doen. WE hebben het er echter graag voor over!!

Dat denk ik ook dat met de hond van TS moet gebeuren. HEt achter schapen aan jagen is een bezigheid waardoor hij vermoeid raakt. Dit gaat hij niet meer kunnen en uiteraard niet meer mogen. Dat betekend wel dat hij wel een alternatief moet krijgen waar hij zijn energie mee kwijt kan. Dus trainen, apporteren, fietsen, wandelen wat dan ook maar elke dag iets ondernemen met hem waar hij even lekker mee uit zijn dak kan gaan. Honden ehbben dat nodig zeker als ze nog jonger zijn.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 21:43

Even voor de duidelijkheid het is niet mijn hond, het is een erfhond van de staleigenaar.
Hij wil dit aanschaffen en ik was even benieuwd of iemand hier bekend mee is.

Over het vastleggen, dat ligt hij nu ook. Met als gevolg dat hij zich vast draaid en hij heel erg gaat janken.
Dus persoonlijk denk ik dat als dit gaat werken het beter is dan vast aan een ketting.