Hallo allemaal,
Ik zit vreselijk te twijfelen wat te doen misschien dat jullie mij met ervaringsverhalen kunnen helpen een keuze te maken.
Wij hebben altijd meerdere honden gehad begonnen met 1 rottweiler toen als snel een Ridgeback erbij en nog een ridgeback erbij. Met de laatste ridgeback een nestje gefokt en en een pupje gehouden (op dat moment dus 4 grote honden, supergezellig) de afgelopen jaren hebben we van de rottweiler en de 2 ridgeback's afscheid moeten nemen.
De laatste ridgeback vorige week (had botkanker), zij was de moeder van ons nu nog overgebleven ridgebackteefje. We missen ons meisje enorm en haar dochter Ghali is nu dus alleen over......
Ik zou direct een nieuw maatje voor haar gaan halen was het niet zo dat zij veel honden absoluut niet ziet zitten. Ze is altijd samen geweest met haar moeder geweest en dat was haar alles, moeder en speelmaatje, ze had dus geen behoefte aan contact met andere honden.
Ik heb een leuke rottweiler reu gezien van dezelfde leeftijd als haar 6 jaar, maar elke keer als ik wil gaan bellen of mailen slaat de twijfel toe.....
Omdat ze niet echt geintresseerd is in andere honden vraag ik me af of ik haar er een plezier mee doe. Ze doet het op dit moment goed alleen (pas een week) en lijkt nu niets te missen, maar ik weet ook hoe ontzettend graag ze met haar moeder speelde en ravotte in het bos of op Texel met vakantie.....
Zou ik gewoon proberen of we mogen langskomen met haar en zien hoe ze reageert (maar kun je in een uurtje zien of het thuis ook goed gaat...) of voorlopig alleen houden.
Ik werk smorgen tot half één, ze zit 4 ochtenden nu dus echt helemaal alleen (gaat gelukkig goed) en smiddag gaan we lekker altijd een uur lopen. Aandacht krijgt ze genoeg, maarja een hondenmaatje kan ik natuurlijk nooit vervangen....
Sorry heel verhaal geworden...