Wie heeft DE tip...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Wie heeft DE tip...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 16:15

... om een kat ervan te weerhouden op een bepaalde plek te piesen -:(-

Onze Koekie is bezig met haar 2e jeugd; onlangs zijn haar tanden operatief verwijderd en sindsdien gedraagt ze zich als een jonge Godin en volgens haar hoort 'op het hondenkussen pissen' daar ook bij (oh en over de kussens op de bank, heerlijk... dat klettert niet zo terug tegen de poten).

Inmiddels zijn we al aan hondenkussen 300zoveel toe (vanmiddag wéér 2 matrasjes via MP op de kop getikt), maar dit is echt niet meer leuk.
Gister betrapte ik haar, maar helaas... ze was te snel voor me; wéér een stinkend kussen voor de honden.

Weet iemand een middeltje (geen spiritus) wat katten afschrikt, ervan weerhoudt om op een bepaalde plek te plassen en wat geen vlekken geeft?

elselianta

Re: Wie heeft DE tip...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:18

Wij deden met hond van de buren in zon planten spuit ofzo, water en elke keer als die op de tafel sprong gingen we spuiten, zo heeft ie het wel afgeleerd maar of het nou zo handig is voor een kat geen idee :+

Succes!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:20

Katten houden meestal niet van citroen lucht.
Ik maak dergelijke plekken altijd schoon met azijn en doe er vervolgens iets van citroenlucht op en dan blijven ze er wel weg.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:23

ga eens kijken bij de welkoop, die hebben een speciaal goedje wat je ook op textiel kunt gebruiken, waar katten absoluut niet van houden, weet zo snel even de naam niet

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:25

Bestaat niet. Katten plassen overal op/tegen. Wij hebben een stel oude katten en een van de (ex)poezen markeert heel erg.
Onzekere katten zetten hun eigen geur over die van andere katten heen door te plassen.

Ik zou je kat toch eens laten nakijken door de DA (op blaasgruis/nierstenen etc), onze andere poes plaste steeds kleine beetjes en na de operatie heeft ze wekenlang op alle kussens geplast. Dat is nu gelukkig over.
Het kan een fysiek probleem zijn, zou zelfs met de operatie kunnen samenhangen.

Verder kun je natuurlijk een losse kussenhoes over een kussen trekken dat je hebt bekleed met zo'n matrasbeschermer die ze wel voor incontinente mensen gebruiken. Hoef je alleen maar hoezen te wassen. Onze beide expoezen hebben overigens nog steeds de neiging om op kleedjes en wasgoed te plassen, maar nuja, het zijn al oude dames.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 16:30

RosiePosie, een fysiek probleem is 100% uitgesloten :)
Wel bedankt voor je tip over de hoes. Ik had er zo'n hoes overheen zitten (bovenkant stof, onderkant plastic), maar die kon niet gewassen worden. Toen heb ik baby-matjes en opengeknipte vuilniszakken onder de hoes gedaan, maar het is een SUPER leuk spelletje om dat -als kat zijnde- onder de hoes vandaan te trekken en te versnipperen :#

We hebben momenteel nog 8 katten en er verandert weleens wat in de 'roedel', dan hebben we weer zo'n fase, maar deze dame gaat niet mee in de groep (samen met Pumbaa), maar dit is gewoon 'schijt hebben aan de hele wereld'. Waarom zou je in de regen naar buiten gaan om even je plas te doen in de tuin, terwijl het op het hondenkussen naast de verwarming kan? Mwahhhhhhhhh, Koekie weet het dan wel :D

CM_, dat wist ik niet, dank je! Azijn en citroen kost je de kop niet, kun je altijd proberen.
Judith, weet je ook hoe dat spul heet?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:36

Ik denk niet dat je honden citroenlucht op hun kussens zullen kunnen waarderen, hebben ze vermooedelijk nog liever eau de kattepis....

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:26

misschien een kattenbak neer zetten? Ik denk zo te lezen dat je namelijk wil dat de katten het buiten doen of niet. Ik zou een kattenbak aan bieden als het probleem is dat ze niet in de regen buiten haar behoefte wil doen. HIer een kattenbak die in de zomermaanden nooit gebruikt wordt dan staat hij stof te happen maar in de wintermaanden wil de kat echt niet naar buiten en gebruikt ze dus altijd de bak.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 20:55

Net een nieuw matrasje gehaald, vuilniszak open geknipt, erom gedaan, hoes erom en nu maar weer op hoop van zegen :)

We hebben op zolder kattenbakken staan, zowel in de kattenkamer als op de voorzolder.
Onze katten komen niet verder dan de tuin, deze is afgezet. Maar over het algemeen gaan ze liever buiten tussen de planten zitten dan boven op de bak. Eigenwijze krengen zijn het :D

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:10

Wij legden aluminium folie op de plekken waar madame graag pieste, dat heeft haar gestopt.. Maar op een hondenkussen werkt dat misschien niet zo handig >.<