als je echt alles wil uitsluiten zul je idd een uitsluit dieet moeten proberen, dus een KVV van 1 diersoort zonder granen etc , eigenlijk ook een diersoort die hij nooit eerder heeft gehad, die voer je dan een aantal weken (6 a 8) waarna je, als er geen klachten zijn, een tweede diersoort aan toevoegt, dat ook weer 6 a 8 weken volhouden en dan een derde soort totdat je een aantal diersoorten hebt waar hij het goed op doet (zeg 5) of totdat je alle diersoorten onder de regenboog hebt gehad
dan sluit je ook eventuele allergieën voor bepaalde diersoorten uit
rund en kip zijn de meest voorkomende , die zitten ook in de meeste voeders
of als je puur eerst granen uit wil sluiten kun je gaan voor een graanloze KVV, liefst 1 bestaand uit de diersoorten die hij nu vanuit zijn brok ook al krijgt (op die manier hou je nog wat diersoorten achter de hand als blijkt dat er oo een allergie/gevoeligheid voor een diersoort is ipv alleen graan)
ik zelf voer nu sinds een aantal maanden lotgering, die hebben een aantal verschillende soorten
enkelvoudig(1 diersoort) en meervoudig(mix van dieren)
ik vermoedde een tijdje terug ook een gevoeligheid/allergie maar ipv direct voor ene compleet uitsluitdieet te gaan ben ik eerst de kip gaan schrappen want daar ging bij mij gevoelsmatig een sterk vermoeden naar uit.
en dat was gelijk de oorzaak 
geen kip = geen jeuk en diarree
hij krijgt nu rund, lam, eend, paard en vis
maar er zijn verschillende merken die graanvrije KVV's hebben , tis alleen kijken wat je wil...geheel uitsluit dieet of puur granen schrappen
kijk anders eens op barfplaats, daar zit onder het subforum KVV ook een lijst met merken etc