Naar KVV overstappen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

Naar KVV overstappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 19:02

In het begin reageerde mijn hond heel goed op brok, maar merk nu dat ze veel jeuk heeft.
Met name aan haar oren, boven haar staart. Ik denk dat ze reageert op granen.
Mijten, vlooien, luizen en dat soort dingen zijn uitgesloten.

Graag wil ik nu proberen over te stappen naar kvv. Maar welk merk moet ik nemen?
Aangezien ik niet thuis woon (ik studeer, momenteel heb ik wel de hond bij mij op de kamer) moet het makkelijk in gebruik zijn....
Het liefst schijfjes oid.. :o

Wie kan mij helpen/tips geven?

Alvast bedankt

Wijslander

Re: Naar KVV overstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:25

Neem in ieder geval een merk zonder granen en/of rijst. Als ik jouw was zou ik beginnen met een merk met maar 1 diersoort per rol. Dan neem je 2 of 3 diersoorten en kijk je een week of 6-8 hoe ze het daarop doet. Er bestaan ook KVV's met meerdere diersoorten in 1 rol, maar als de klachten dan niet overgaan, weet je niet waar het door komt.

Wij hebben in de overstap naar barf een tijdje Barf Tinlo menu gevoerd. Een complete, goede KVV vind ik. Dit merk heeft ook bijv. een rol met alleen maar konijn erin (en volgens mij ook nog een rol met alleen paard en alleen eend), erg handig in jouw situatie.

Sonja_vR

Re: Naar KVV overstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:54

als je echt alles wil uitsluiten zul je idd een uitsluit dieet moeten proberen, dus een KVV van 1 diersoort zonder granen etc , eigenlijk ook een diersoort die hij nooit eerder heeft gehad, die voer je dan een aantal weken (6 a 8) waarna je, als er geen klachten zijn, een tweede diersoort aan toevoegt, dat ook weer 6 a 8 weken volhouden en dan een derde soort totdat je een aantal diersoorten hebt waar hij het goed op doet (zeg 5) of totdat je alle diersoorten onder de regenboog hebt gehad
dan sluit je ook eventuele allergieën voor bepaalde diersoorten uit
rund en kip zijn de meest voorkomende , die zitten ook in de meeste voeders

of als je puur eerst granen uit wil sluiten kun je gaan voor een graanloze KVV, liefst 1 bestaand uit de diersoorten die hij nu vanuit zijn brok ook al krijgt (op die manier hou je nog wat diersoorten achter de hand als blijkt dat er oo een allergie/gevoeligheid voor een diersoort is ipv alleen graan)

ik zelf voer nu sinds een aantal maanden lotgering, die hebben een aantal verschillende soorten
enkelvoudig(1 diersoort) en meervoudig(mix van dieren)
ik vermoedde een tijdje terug ook een gevoeligheid/allergie maar ipv direct voor ene compleet uitsluitdieet te gaan ben ik eerst de kip gaan schrappen want daar ging bij mij gevoelsmatig een sterk vermoeden naar uit.
en dat was gelijk de oorzaak :j
geen kip = geen jeuk en diarree

hij krijgt nu rund, lam, eend, paard en vis

maar er zijn verschillende merken die graanvrije KVV's hebben , tis alleen kijken wat je wil...geheel uitsluit dieet of puur granen schrappen

kijk anders eens op barfplaats, daar zit onder het subforum KVV ook een lijst met merken etc