Ik heb 2 grasparkieten, nu beide ongeveer 3/4 jaar. Nu heeft onze blauw pop voor de tweede keer onplofte veertjes. Het is net of ze alle pennen doorbijt waardoor ze alle kanten op staan.
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is. De parkiet heeft naar mijn weten geen jeuk. Vanochtend was alles nog prima. Nu is ze ook gewoon lekker aan het vliegen en heeft nergens last van. Ook geen beestjes te zien.
Laatst bijgewerkt door Sanne9489 op 19-11-12 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt
SteffiiY
Geplaatst: 19-11-12 16:42
Ziet er naar uit dat ze klemgezeten heeft.. Meestal trekt het zelf weer bij!
Heb toch niet het idee dat het jeuk is. Ook klem zitten vind ik vreemd aangezien ze begonnen is met de staartpennen. Nu gaat ze verder met de slagpennen. Ze bijt echt in de pen en heb het idee dat ze ze eruit probeert te trekken. Toch is ze verder niet aan het krabbelen.
Als ik haar veren eruit moet laten trekken bij de dierenarts is ze denk ik kaal. Vorige keer heb ik het maar laten gaan en toen ging het na een tijdje goed. Vind het toch wel vreemd. Had dit nog nooit eerder gezien.
Ineke2
Geplaatst: 20-11-12 13:16
Bel anders eens voor advies naar de DA? Ik heb dit nog niet eerder gezien bij een parkiet.
Sanne9489
Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-12 14:53
Ja ik ben inderdaad van plan zo even te bellen. Ben over een uurtje vrij. Heb toevallig een dierenarts gevonden in de buurt die ook veel vogels doet, is altijd wel handig.
Ze is nu verder gegaan aan beide vleugels en is echt onploft vandaag. Stiekem moet ik er wel een beetje om lachen hoe ze er nu uit ziet, maar toch is het ook zielig. Snap echt niet waar ze nou last van heeft..
pjer
Geplaatst: 20-11-12 15:08
Het kan ook zijn dat de andere parkiet dit heeft gedaan... Ik had er ook een die steeds de langste staartveer van zijn broertje te grazen nam... niet leuk..
Lijkt idd op een schrikrui veroorzaakt door trauma zoals bijvoorbeeld vastzitten. Heeft je andere parkiet nergens last van? Ik zou voor de zekerheid ook even de boel ontsmetten.
Sanne9489
Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-12 15:16
Ja ze zit er wel constant aan maar alleen aan de pennen. Ze bijt deze al het ware door.. Verder zit ze niet te krabbelen of iets. Als ze echt jeuk zou hebben zou ik ook bloed verwachten. Jeuk gaat boven pijn..
Klinkt vreemd, i know, maar het is echt alleen aan de pennen.
Schrikrui lijkt me niet. Hierbij laten ze de veren los. Er is geen veer te vinden in de kooi. Ze bijt ze door maar er valt niets uit..
Nee, tot nu toe niet. Maar weet verder niet wat ze vanaf vanochtend gedaan heeft.
Ze heeft het ook een keer eerder gehad en toen ging het snel weer over. Maar omdat het nu de 2de keer is vind ik het toch wel vreemd. Kan het ook aan haar rui liggen? Dat ze er misschien niet lekker doorheen komt?
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 20-11-12 17:18
Nee, lijkt me geen rui. Dan zouden er geen afbroken pennen zijn en zag ze er verder ook uit als een ontplofte plumeau, niet alleen bij haar staart.
Sanne9489
Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-12 17:20
Nou ze is nu geheel een plumeau
Ze is er nog lekker mee bezig. Dierenarts zij dat ze d gebroken pennen eruit kunnen trekken. Vind ik toch sneu dat laat haar zelf maar doen.
Vooralsnog geen bloed.. Lag net 1 veertje in de kooi die ze eruit getrokken heeft denk ik. Ze is ook nog steeds erg vrolijk en wil er maar al te graag uit.. Jammer dat ze gelijk neerstort..