Ik sta samen met mijn hond (slaap bij mij op bed) om 5 uur op en lopen we een rondje. Daarna ga ik (voor wel een half uur xD) aan het werk (kranten bezorger). Maar als ik thuis kom, is er bijna altijd wel iets wat hij heeft gekauwd of gesloopt. Tot nu toe maar 1 keer iets van waarde (mijn telefoon).
We bergen standaard alles van de salontafel op, want daar schijnt hij het liefst iets van vandaan te pakken. Afstandsbediening blijft hij raar, maar gelukkig genoeg, van af. Verder zijn het maar onschuldige dingetjes als een kastanje of wat versiersel. Hij pakt niets van de eettafel, terwijl daar bijna altijd wel iets op ligt.
Verder kan hij hele dagen alleen thuis zijn (bij wijze van) en komt hij NERGENS aan. Hij doet dit alleen 's ochtends als ik dat ene half uurtje weg ben.
We wandelen 4 keer op een dag met hem met zo goed als elke dag ook nog een rondje van een uur, waar hij lekker kan rennen, snuffelen en alles wat hij kan doen. Discipline krijgt hij voldoende, zéker van mijn kant. Aandacht krijgt hij meer dan genoeg en krijgt ook regelmatig IETS om op te kauwen, maar niets waar hij anders niet aan zou mogen komen. Hij is net 2 jaar geworden en het is een labrador.
Ra ra, waarom doet hij dit? Ik weet het niet meer en ik wil niet wachten tot hij de televisie omver trekt of de bank in dat ene half uurtje verkauwt. Mee nemen gaat helaas niet, omdat ik de kranten ook in flats moet rondbrengen en ik laat hem niet alleen buiten zitten. Heb ook geen zin om voor dat ene half uurtje per dag een bench neer te zetten.
Ik heb hem wel eens gestraft. Dan sta ik buiten even te wachten en kijken of hij iets uitvreet. Sluip dan stiekem naar binnen en hij weet gelijk dat hij goed fout zit.
Nou, brandt los!