Frontline, wat is jouw ervaring ermee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Frontline, wat is jouw ervaring ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 19:13

Hallo,

Jullie kennen vast wel het merk frontline. Hier heb Ik zelf slechte ervaringen mee. Het spul werkte voor geen meter en vlooien bleven maar komen bij de poezen.

Nu was ik benieuwd of er überhaupt mensen zijn met goede ervaringen van frontline, of dat het echt slecht is.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:14

Mijn dierenarts zegt zelf ook al dat frontline uitgewerkt is. wij gebruiken nu advantage of (naam vergeten..)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:15

Mijn da waarschuwde mij ervoor omdat de werking minder is geworden doordat de vlooien resistentie tegen frontline hebben opgebouwd.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 19:15

Ja, die heb ik ook van de DA meegekregen en werkt geweldig :D

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:18

Een jaar of 15 terug werkte het super, ik kreeg toe een hondje die onder de vlooien zat en die was er in no time vanaf.
Maar toen vorig jaar een ander hondje van ons plotseling vlooien had werkte het voor geen meter :(
We hebben toen advantix gekocht en dat werkte wel prima :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:23

Ik gebruik het al jaren en nooit geen vlooien. En dat terwijl de vlodruk hier hoog is. In de praktijk verkopen we Effipro ipv Frontline door alle negatieve verhalen. Klanten zijn erg tevreden met het nieuwe product wat overigens exact hetzelfde is als Frontline maar ander jasje en naam doet wonderen. Helaas word het vaak verkeerd gebruikt of teveel verwacht van het product. Tegen teken werkt het niet zo goed maar is ook in de 1e instantie een vlomiddel.

IloveGuus

Re: Frontline, wat is jouw ervaring ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:25

ik heb het gebruikt voor 3 kittens en het werkte super

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 19:30

Ik had nadat ik her gebruikt heb, mijn kat Nog eens met een kam erdoorheen gehaald en haalde maarliefst 32(!) vlooien er vanaf. Dat van 1 kat.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:31

Ook de omgeving behandelt? en wanneer was dat na het behandelen?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 19:41

Enkele dagen na gebruik.
De omgeving ook behandeld.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:46

Hier werkt frontline niet :( We hebben hier een paar wilde katten in de hooiberg en die hebben nogal vlooien die weer overspringen op de honden,echt een ellende..Nu heb ik bij de dierenarts comfortis gekregen en dat werkt echt super!Als er een vlooi is is die ongeveer binnen een uur dood *\o/*

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:54

Ook hier doet Frontline niet wat het moet doen. Advantage wel en dit keer heb ik Advocate gebruikt, zou ook erg goed moeten zijn.

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:57

Er blijkt inderdaad vrij veel resistentie op te treden tegen Frontline. Ik heb zelf erg goede ervaringen met Stronghold.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 08:27

Mijn ervaring is dat het prima werkt, maar een traag werkend middel is. Het duurt allemaal lang voordat het verspreid is, lang nadat de vlo er mee in contact is geweest dood is en daarom duurt het lang voordat de cyclus doorbroken is en zeker met de hoge populatie van nu lijkt het dan of het middel niet werkt, maar er is inmiddels al lang onderzoek naar gedaan dat er geen resistentie is voor fipronil. Zou ook wel dom zijn, omdat ze inmiddels dit middel gewoon in een nieuw jasje steken. Maar tegenwoordig hebben ook we ook snel werkende middelen tegen vlooien en zeker als er al vlooien zijn werkt dat sneller.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 08:35

Wij gebruikte het altijd na volle tevredenheid :j
Tot de honden maar vlooien bleven houden, hoe intensief ze ook behandeld werden.
Kregen uiteindelijk thuis binnen ook een plaag.
Dus ermee naar de DA en die gaf aan dat vlooien inderdaad imuun worden voor frontline
Zijn tien overgestapt op een ander merk en ze waren binnen no time verdwenen.

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 08:42

Het is nog niet aangetoont,maar de vlooien worden idd resistent voor frontline,(of de hond bouwt zoveel anti stoffen op,)dat de werking van frontline minimaal word(tot geen werking).

Vaak werkt het nog wel op kittens/pups,daarom denk ik eerder dat de hond/kat er veel invloed op heeft.
(De vlooiendruppels/sprays werken ook niet/bijna niet meer als de hond na de behandeling gaat zwemmen......)veel mensen houden hier geen rekening mee......

Vergeet ook bij het huis insprayen niet alle naden en kieren(plinten,voegen)daar rollen vaak de eitjes in.
De ideale volgorde is;stofzuigen(zak weggooien),insprayen(na sprayen huis ventileren en even rondje gaan wandelen),dan na 2 dagen weer stofzuigen(zak weggooien)
En hondeneigenaren;vergeet de auto niet!!!!

Als je een vlooienband hebt,die je op maat hebt geknipt,gooi dan het overige stukje niet weg,maar stop hem in je stofzuigerzak.dan word daar ook alvast een vlooienplaag bestreden.

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 08:42

Ik gebruik zelf al jaren frontline. Toen ik mijn kitten kreeg had deze ook een paar vlooien. Na een pipetje frontline was hij er zo weer vanaf. Ik heb er verder geen negatieve ervaringen mee. Er word inderdaad gezegd dat dr vlooien er resistent voor zijn. Maar als dat zo zou zijn vraag ik mij af waarom het dan nog steeds bij de dierenarts verkrijgbaar is? Dat zou dan niet moeten als het niet werkt. Er zijm mensen die natuurlijk zeggen dat de frontline niet werkt. En dat ze na een ander middel er ineens wel vanaf zijn. Dat kan soms misleidend zijn omdat de frontline.dan zijn werk al gedaan heeft en de mensen dat linken aan het andere product. De vlo heeft ook bij frontline 24 uur de tijd nodig voordat zijn hele zenuwstelsel is aangetast en eraan doodgaat. Dus elke nieuwe vlo die erop springt heeft dezelfde tijd nodig. De omgeving ook behandelen is dan ook zeer aan te raden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 08:45

Bij ons heeft frontline echt wel langer dan 24 uur de kans gehad ;)
Dan heb ik het echt over weken lang.
Dus daar is niks misleidends aan ;)

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 08:48

Ja dat snap ik. Ik bedoel ook dat als er elke 10 dagen ene nieuwe vlo erop springt dat elke vlo 24 uur nodig heeft. Daarmee bedoel ik dan de nieuwe eitjes die uitkomen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 08:51

Bij mijn dierenarts hebben ze ook de ervaring dat frontline niet meer voldoende werkt en ik heb het ook wel langer geprobeerd dan 24 uur..Ik werd echt radeloos van die vlooien,bah was de hele tijd huis aan het insprayen,kleedjes aan het wassen en aan het stofzuigen want het idee van vlooien in huis maakt me nogal kriegel..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:13

Frontline hebben we jaren in de opvang gebruikt en werkte geweldig goed. Vorig jaar opeens niet meer en zijn we over gestapt op een ander merk (advantage en advantix) en we zijn over deze merken weer erg tevreden.

Geen idee wat het is maar fronline helpt gewoon niet meer afdoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:20

Ik geloof niet zo in die resistentie. Wel in niet tijdig gebruiken waardoor je vlooienbesmetting in huis krijgt, miljoenen eitjes. Bovendien moet je alle dieren tegelijk doen, ook honden, de omgeving dus en ontwormen. Of de combo, die pakt ook eitjes.
Enige nadeel van frontline vind ik dat het niet zo lang tegen teken werkt.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:22

Toen ik mij kat kreeg had hij vlooien. Direct gewassen met shampoo en ingespoten met frontline.
Ook huis direct onder handen genomen, dus ook tapijt met frontline ingespoten en heb nooit geen vlo meer gezien.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:54

Geen idee, ivm bovenstaande horrorverhalen durfde ik er niet aan te beginnen. Geloof dat onze dierenarst het ook nieteens verkoopt.

Gebruik zelf Stronghold voor de katten, nog nooit een vlo gezien.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:57

Hier ook overgestapt op advantage omdat frontline geen ene moer hielp. Ben zelf wel heel strikt in ontvlooien en ontwormen bij de katten, geen dag te laat. Mijn DA gaf zelf ook aan dat frontline niet meer verkocht werd door de meeste DA omdat het niet meer werkt. sinds ik overgestapt ben naar Advantage heb ik geen vlo meer gezien, blije katten thuis!