Hondje begint in eens met blaffen/huilen in de nacht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Hondje begint in eens met blaffen/huilen in de nacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 18:10

Zoals de titel al zegt, ons hondje (een Chihuahua) begint ineens te blaffen en te huilen, midden in de nacht.. Zo erg dat ze niet meer stopt en je uiteindelijk uit pure wanhoop, na 100 keer haar gestraft te hebben (negeren helpt niet) haar maar mee naar boven neemt.

Dit is nog nooit gebeurd in al die jaren. Ze heeft wel eens een piepje in de nacht gedaan of een blafje, maar dat houdt dan vanzelf op. Zolang je niet haar naam roept of haar straft, want dan wordt ze onzeker en houdt ze niet meer op. Maar sinds een week geleden begon ze ineens met piepen. Heel vreemd, en moeders liep dan ook naar beneden om haar te laten ophouden. Ook overdag begon ze ineens te piepen, waarom weten we niet.. Uiteindelijk ging het verder met blaffen in de nacht. Maar dan houdt ze ook niet meer op. Je krijgt er slapeloze nachten van en je moet 100000 keer uit bed komen om haar te laten ophouden. Maar ze houdt gewoon níet op, waardoor je haar uiteindelijk maar mee naar boven neemt. Nu weet ze natuurlijk dat als ze maar lang genoeg door gaat, mee naar boven mag.. Maar wij hebben buren, en die horen zeker weten ons hondje huilen midden in de nacht, en ik wil liever niet voor overlast zorgen. Ze heeft het gisteren 1 nacht voor het eerst niet gedaan, alleen af en toe wat piepjes maar that's it. Maar vannacht werd het echt te gek.. En ik weet echt niet wat we er mee aan moeten.

Wat achtergrond informatie: Het is altijd al ons kleine probleem hondje geweest. Het is een broodfok hondje (wisten we niet toen we haar kochten) en de eerste nacht bij ons was ze meer levend dan dood. We hadden haar dan ook voor dood bij de dierenarts achter gelaten (haar oogjes waren al aan het sluiten.. Je zag letterlijk de dood in haar ogen) maar de dierenarts heeft er alles aan gedaan om haar beter te maken. Zo heeft ze weken lang aan een infuus gelegen, zelfs nog een operatie gehad, het ging met ups en downs, maar dankzij de dierenarts die niet opgaf en haar zelfs 's nachts mee naar huis nam heeft ze het overleefd. Het is een beetje een vreemd hondje, heeft scheve pootjes, is heel snel bang en onzeker, deed vroeger ook plasjes uit pure angst als je haar wilde op pakken, is een beetje gestoord, zo wilt ze vaak vechten met onze andere teef die zeker sterker is, maar onze kleine vechtertje (dat is ze echt) geeft niet op en blijft vechten ook al wordt het haar dood. Onze teef is dat helemaal zat en heeft haar nu al vaker écht gegrepen waardoor ze bloed had.

Nu hebben ze een hele emigratie mee gemaakt, 4 maanden geleden zijn we naar Canada gegaan, en onze reu lieten we in Nederland achter bij een goede kennis/honden oppas omdat die veel te zwaar was, dus die moest gaan afvallen. Hij zorgde altijd voor rust in de roedel en de teven vochten toen ook nog niet zo vaak. De bedoeling was dat Fred, de reu, hierheen zou komen nadat die wat kilo's kwijt was, maar we gaan inmiddels alweer terug naar Nederland, Vrijdag om precies te zijn, dus dan komt die ook weer naar huis. Er staan nu koffers beneden en sinds toen is ze eigenlijk ermee begonnen. De reis naar Canada was voor haar al vreselijk, 13 uur in een hokje zonder water.. Nu moet ze weer terug.. Misschien voelt ze iets aankomen? Haar hokjes staan al klaar..

Weet iemand wat we hier aan kunnen doen.. Wat er aan de hand zou kunnen zijn? Moet ik haar dan maar gewoon in bed nemen, haar straffen 100 keer, het negeren en haar laten blaffen? Maar dan hebben de buren weer last.. Mijn moeder echt vermoeid van alle nachten wakker zijn en ook nog de stress van de emigratie terug..

Sorry voor het lange verhaal..

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:14

Je kunt natuurlijk niet in haar bovenkamer kijken, maar het lijkt er inderdaad op dat ze onrustig is van de op hande zijnde verhuizing. Ik weet niet wanneer de reis gepland staat? Als dat een korte periode is, zou ik haar voornamelijk geruststellen. Ze is denk ik gewoon onzeker en weet dat er wat te gebeuren staat.

Shirley

Re: Hondje begint in eens met blaffen/huilen in de nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:18

Ze zal de stress in huis echt wel aanvoelen, maar ze zal niet de link leggen naar de reis, zover reikt het denkvermogen van een hondje niet .. zou haar gewoon lekker 's nachts bij me nemen, voor ieders nachtrust het beste :j

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 18:23

Misschien zal ze dan toch iets aanvoelen.. Ze is heel erg onzeker en zenuwachtig, daarom worden we ook liever niet boos op haar want dan kruipt ze in een hoekje en gaat ze op haar ruggetje liggen. Ik wil haar best bij me nemen, dat was ik ook van plan vannacht.. Dan slaapt ze namelijk heerlijk. Maar, eenmaal in Nederland, woon ik niet meer bij mijn moeder. En ik denk niet dat zij de hondjes in hun bed willen nemen.. De hondjes zijn altijd gewend in Nederland om met zijn 3e in een aparte kamer te slapen in hun mandjes.. Ik hoop ook dat ze in Nederland weer rust vind in de nacht, misschien als het reutje er ook weer bij is.. Die heeft altijd al voor een soort rust in de roedel gezorgd..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:28

Eenmaal weer thuis zal alles wel weer op zijn pootjes terechtkomen, ook het hondje :(:) dat komt vast wel goed, dan is het nu alleen even om deze nare periode te overbruggen.
Gewoon lekker doen :j

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 18:53

Nu ben ik toch weer een beetje gerustgesteld! Ik ga d'r maar lekker bij me nemen deze laatste paar dagen, en dan hoop ik dat ze in Nederland weer haar plekje vind en niet meer zo zenuwachtig hoeft te zijn

Edit: Misschien voelt ze het inderdaad toch wel een beetje aan.. Was net boven op m'n kamer bezig met pakken en kamer leeg te halen, rent ze huilend mijn kamer binnen, begint ze de trillen, dus ik zet haar op mijn bed, gaat ze piepend en trillend onder mijn deken liggen.. Uiteindelijk rende ze weer naar beneden naar mijn moeder en daar ligt ze nu tegenaan te slapen.. Dat kleine arme beestje :(:)

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:11

Oh - ik lees net in een ander topic dat het inderdaad maar over een paar dagen gaat. Best kans dat ze gewoon bang is dat jullie weggaan. Een soort verlatingsangst. Hou ze maar lekker bij je; ze zoekt gewoon steun. In Nederland zal straks alles wel weer op z'n plaats vallen.
Succes & alvast een goede reis!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 19:18

Ja klopt Vrijdag vliegen we al.. Dankjewel!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:26

Ach gossie ... vertroetel haar maar een beetje extra, dat heeft ze duidelijk wel nodig :)

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:32

Hoe oud is het hondje precies?

En zo lang als ze snachts toch in bed eindigt zou ik haar gewoon lekker mee naar bed nemen. Als je dit later op de nacht pas doet is dit voor haar heel onduidelijk en beloon je haar hier mee. In dit geval is het nog even misschien beter om te voorkomen dan te genezen.

Houd er rekening mee dat het weer terug zijn in nederland ook moeilijk kan zijn voor haar en het probleem, mits het hier aan ligt, niet meteen opgelost zal zijn.

Succes!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 19:36

Shirley: Bedankt! Zal d'r zeker vertroetelen, 't is altijd m'n kleine baby geweest :D

Wispeltuur: Ze is nu 3 jaartjes oud. Ja, daar heb je gelijk in. Ik ga haar vannacht ook gewoon lekker in m'n bedje stoppen. Ze rent elke avond na het uitlaten en elke ochtend na het uitlaten al naar mijn kamer, dus ze gaat het vast heerlijk vinden dat ze bij me mag slapen. Hopelijk gaat het in Nederland beter.. In ieder geval gaat ze haar grote vriend Fredje (de reu) weer zien, en dan gewoon hopen dat de rust weer terug keert.. Dankjewel voor het meedenken!