Adresjes gezocht met pups van verschillende rassen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Adresjes gezocht met pups van verschillende rassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 09:39

Hoi!

Mijn vriend en ik willen vandaag puppy's gaan kijken.
Maar we willen eigenlijk zoveel mogelijk verschillende rassen op 1 adresje.

Ik weer dat er veel broodfokkers bij zullen zitten, en wij kopen echt niks. We willen alleen even kijken omdat we in de toekomst wel een hond willen.

Het plaatselijke asiel zijn we vorige week geweest, maar daar zitten nooit puppy's.

Een aantal jaar geleden had je in Baarle Nassau een soort puppy winkel. Zoiets zoeken we eigenlijk.

Als het kan ik noord-Brabant of net over de grens bij België :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:40

Wat jij zoekt is niet goed.

Misschieb op een puppycursus gaan kijken?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:41

Waarom niet gewoon bij verschillende erkende fokkers langs gaan?

Persoonlijk vertrouw ik de boel al niet als een fokker " meerdere rassen " heeft.
Iemand die zoveel verschillende rassen heeft, kan nooit zuiver werk leveren......

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:41

Veel broodfokkers?
Dat zijn allemaal broodfokkers als ze veel verschillende rassen puppy's hebben.
Dat zou je helemaal niet moeten willen om daar heen te gaan.
Je hebt ook boeken met hondenrassen of zoiets, of op internet kijken.
De kans dat je bij zo'n broodfokker toch een pup mee neemt is heel groot.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 17-11-12 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:42

Waarom wil je per se een puppy als ik vragen mag? Ik zou niet bij broodfokkers gaan kijken. De kans dat je er dan een mee neemt is vrij groot.

ivy_power89

Re: Adresjes gezocht met pups van verschillende rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:43

Daarbij, een ras moet je passen en alle puppy's zijn zo lief om te zien.

Ga je eerst verdiepen in welk ras je wilt, voor je door puppyliefde bedwelmd raakt!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:44

Volgende week is de winner in de rai in Amsterdam. Hallen vol met allemaal verschillende honden rassen en serieuze fokkers.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:45

waarom wil je uberhaupt langs broodfokkers langs?? ga je eerst inlezen in rassen en ga langs bij fokkers...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:45

Voor zoiets belangrijks moet je ook de tijd willen nemen .. ga eens bij verschillende adressen kijken of kijk misschien toch eens in het asiel voor een leuke jonge hond, daar zitten er ook genoeg op een baasje te wachten :j

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:48

Mijn vriend en ik, zouden ook alleen bij een nestje franse bulldogs gaan kijken. En 4 weken later, liep hier een klein monstertje rond! ;)
Je bent zo snel verkocht.

En als ik jou was, zou ik je eerst een goed gaan inlezen, en rassen gaan uit zoeken.
Dan kan je beter bij verschillende erkende fokkers langs gaan van de rassen die je aanspreken, en bij jullie karakter en thuis situatie passen. :)
Je krijg daardoor een gezonde hond! En koopt geen ziektes aan.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:49

Je bent dus gewoon opzoek naar een broodfokker? Typ dat eens in op Google en je hebt paaaagina's adressen..
Ga eens naar een grote hondenshow met verschillende rassen, hondenschool, t bos, asiel of ga eens naar goede fokkers van de rassen
die je aanspreken.

Leer je ook veel beter het karakter en uiterlijk van een gezonde hond van een bepaald ras, bij broodfokkers ziet het er soms niet uit en
heeft een doorgefokt karakter. Rassen hebben trouwens allemaal andere karakters, ene moet echt werken, ander is een vloerkleedje.
Ga eerst eens na welke rassen bij jullie passen behalve dat je ze mooi vind. Voorkomt veel problemen en herplaatsing omdat je hem of haar
niet aan kunt of hij gek word van wonen op een flatje bijv. Eerst uitgebreid inlezen, dan selectief kijken, dan doordacht kopen.
Laatst bijgewerkt door Loiz op 17-11-12 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 09:50

Ik wist dat zulke opmerkingen zouden komen..

Ten eerste zijn wij ons goed aan het oriënteren, en we hoeven niet persee een rashond. Een kruising is voor ons ook goed genoeg. En we zijn ons aan het verdiepen, juist door naar meerdere rassen te gaan kijken.

Ten tweede geef ik al aan dat wij sowieso bij zulke adressen niks kopen!

Dus opmerkingen dat ik me maar op internet mort gaan verdiepen heb ik niks aan.. :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:51

Je wilt dus bij broodfokkers gaan kijken? Want dat is het enige type fokker dat meerdere rassen heeft. En dan alleen maar kijken? Tja, ik vindt zelfs dat voor een broodfokker veel te veel eer. En hoe groot is de kans dat je zo'n schattig gezond uitziend snoetje kan weerstaan? Want vergis je niet die lui verstaan hun vak dus al die puppies daar zullen er super gezond, zeer goed verzorgt en extreem schattig uitzien...

Overigens ben ik juist een groot voorstander van kruisingen maar ook daarvoor heeft het weinig zin bij een broodfokker te gaan kijken, die zal rashondjes hebben omdat daar de grootste markt in zit.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:52

Als jij bij een broodfokker gaat kijken kom je 90% zeker met een pup terug, ziet er allemaal geweldig lief uit en één zal echt wel eruit springen.
Daarom krijg je tips op daar niet te komen, je houd een vorm van diermishandeling daarmee in stand en koopt een hond met gebreken.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:52

Zoals hierboven ook al wordt gezegd, de kennels waarbij meerdere rassen worden aangeboden zijn eigenlijk allemaal broodfokkers. En als je er gaat kijken wordt je daar wel over de streep getrokken met alle problemen en gevolgen. Ga eerst na welk ras het beste bij jullie past. Lees je in, ga kijken bij mensen met volwassen honden en bij goede fokkers.

Ga desnoods vandaag naar andere asiel in de buurt of wat verder weg. Mijn katten komen ook totaal niet uit de buurt.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:53

Ga aub niet kijken want je komt gegarandeerd met een pup thuis. Ga eens op de Winner in Amsterdam kijken je ziet daar rassen waar je vast nog nooit van hebt gehoord.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:54

Als je zo goed weet dat een broodfokker fout is waarom zou je daar dabn nog naartoe willen....

Denk goed na wat voor gedrag je zoekt in een hond. Veel energie of minder, hoeveel tijd en tempo van uitlaten wil je...

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:56

In België is zoiets.. het hezehof heet het.
Vriendin van me heeft er een pup gekocht,.. dag twee had die al een oogontsteking gekregen. Waarom? Had een oogafwijking waardoor zijn wimpers in zijn ogen groeide. Dus moest al zo snel mogelijk geopereerd worden.
http://www.hezehof.be/

Maar wat heb je eraan als je puppy's gaat kijken? Want bij zulke instellingen zijn vaak de echte ouderdieren er niet omdat ze nesten opkopen en ze dan duurder verkopen (winst).
Dus beste kan je op een show naar ouderdieren gaan kijken in plaats van naar pups, want die zijn allemaal hetzelfde. Willen allemaal spelen en zijn schattig. Pas later ontwikkelt het karakter zich.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 09:56

We weten dus niet wat voor hond we willen, vandaar dat we naar verschillende rassen willen kijken.

En ik snap jullie punten wel, maar we nemen er echt geen mee naar huis :D we weten allebei dat het op dit moment niet kan, anders liep hier allang een hond rond.

Ik zal is meer info gaan zoeken over winner in amsterdam, dank je wel :)

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:57

En als je dan toch bij dat soort adressen wil gaan kijken:
http://Www.puppywereld.nl
http://www.woefkesranch.nl/

Ook dit zijn broodfokkers. We hebben laatst nog een pup met parvo in de praktijk gehad die van 1 van deze "kennels" kwam. Hier zie je ook vaak de moeder niet en 9 van de 10 keer is er wat met de poppen aan de hand.
Het is jullie eigen keuze, maar zou zeker niet mijn keuze zijn.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:58

Booooo schreef:
We weten dus niet wat voor hond we willen, vandaar dat we naar verschillende rassen willen kijken.

Bij broodfokkers vind je enkel pups. Ouderdieren krijg je niet te zien.. en daar zijn ook redenen voor. Zitten vaak in kleine vieze hokken.
Beste kan je gaan bij een erkende fokker die één ras houd.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:59

Je hebt toch wel een selectie rassen die je aanspreken? En waarom spreken die je aan? Alleen op uiterlijk, of karakter/doelstelling?
Wil je ermee werken, wil je alleen wandelen, wil je lange wandelingen maken enz enz.. bij een nest pups (want bij broodfokkers zijn de
ouders meestal beide niet aanwezig) zie je niks van karakters, dan ga je dus alleen uit op uiterlijk. Voorkom problemen en kies een ras
(of kruising) op basis van algemeen karakter, energieniveau, intelligentie, verzorgings eisen enz. Uiterlijk is dan mooi meegenomen,
maar kies geen Husky omdat je ze mooi vind en je niks van het karakter weet, want dat vraagt om problemen..
Laatst bijgewerkt door Loiz op 17-11-12 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 10:00

Bij mijn stage zit er nu zo wie zo 1 pup.. een kruising Boxer van 16 a 17 weken oud

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 10:02

http://animal.discovery.com/breed-selec ... reeds.html

En als je een goed beeld wil hebben van een ras, ga dan naar volwassen honden kijken! Pups zijn allemaal dezelfde schattige bolletjes haar, waar nog weinig typische karaktertrekken aan zitten. Die krijgen ze pas na 6/7 weken en dan zijn ze vaak al weg, bij zulke fokkers.

Zoals meerdere bokkers al aangeven, ga na grotere hondenshows kijken, met meerdere rassen. Daar kun je ook praten met de baasjes.
En maak een lijstje met wat je zoekt in een hond. Die baasjes kunnen je daarbij helpen. Zij kennen hun honden vaak door en door en misschien kunnen ze je zelfs wel naar het juiste ras wijzen.
Dan krijg je allemaal een goed beeld van zo'n hond. Lijkt me eigenlijk perfect?
Succes

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 10:02

Maar als je naar puppy's gaat kijken weet je nog niets over het ras.
Daar heb je toch helemaal niets aan. Dan kies je je pup alleen op het
uiterlijk. Je hebt er pas wat aan als je naar een serieuze fokker gaat
en kijkt hoe de volwassen honden zijn. Hoe het karakter en temperament
is. Een serieuze fokker zal ook kijken of het ras wel bij jou past en je dan
ook nooit zomaar een pup mee geven.